اخبارنتایج جشنواره‌های هنری

جایزه عکاسی ولکام ۲۰۲۱ با حضور عکاسان ایرانی

جایزه عکاسی ولکام 2021 با حضور عکاسان ایرانی  |  مجله اثرهنری، بخش هنری، خبری و تحلیلی مجموعه اثرهنری | مجله اثر هنری  ـ «اثرگذارتر باشید»

جایزه عکاسی ولکام ۲۰۲۱ با حضور عکاسان ایرانی | برگزیدگان جایزه عکاسی ولکام ۲۰۲۱ (Wellcome Photography Prize) با موضوع چالش‌های سلامتی اعلام شدند.

به گزارش مجله اثرهنری در میان برگزیدگان این جایزه که هدف آن به تصویر کشیدن سه مسأله‌ی مهم جهانی در رابطه با سلامت انسان است – مسأله‌ی سلامت روان، بیماری‌های واگیردار و گرمایش جهانی – نام دو عکاس ایرانی نیز دیده می‌شود. هاشم شاکری و مرتضی نیک‌نهاد با مجموعه‌های خود موفق به کسب مقام برتر در دو بخش این رقابت شدند.

هاشم شاکری با مجموعه‌ی «مرثیه‌ای برای مرگ هامون» برنده بخش «سلامتی در جهان در حال گرم شدن» (مجموعه‌عکس) شد و جایزه هزار پوندی این رقابت را از آن خود کرد. شاکری در این مجموعه زندگی در جوار هامون را به تصویر کشیده است. در معرفی این مجموعه آمده است: «تالاب‌های هامون این روزها اکثراً خشک هستند، اما پس از سیل اخیر اهالی منطقه موفق به صید ماهی شده‌اند. اما طولی نمی‌کشد که خشکی دوباره برگردد. برای قرن‌ها، سیستان و بلوچستان با جنگل‌ها و زمین‌های زراعی پرحاصل منطقه‌ی حاصلخیزی از ایران بوده. اما تغییرات اقلیمی سریع این منطقه را به بیابان تبدیل کرده و به خشکسالی، قحطی، بیکاری و مهاجرت انبوه انجامیده است.»

مرتضی نیک‌نهاد با مجموعه‌ی «ماهی بزرگ» برنده بخش «کنترل سلامت روان» (مجموعه‌عکس) و جایزه هزار پوندی این رقابت شد. نیک‌نهاد در معرفی این مجموعه، که آن را بر اساس کابوس‌های مادرش تهیه کرده، آورده است: «مادرم زمانی رازی درباره‌ی هیولایی که در کابوس‌هایش دیده بود با من در میان گذاشت، که این باعث شد همیشه یک ماهی مرده‌ی بزرگ را روی تخت خوابش تصور کنم. در این پروژه، من درباره‌ی مادرم و راز خانوادگی‌مان گفته‌ام. تصمیم سختی بود، اما خوشحالم چرا که با این پروژه به مادرم کمک کردم.»

جایزه عکاسی ولکام ۲۰۲۱ در سه بخش «کنترل سلامت روان»، «مبارزه با بیماری‌های واگیردار» و «سلامتی در جهان در حال گرم شدن» در قالب تک‌عکس و مجموعه‌عکس‌های سه تا پنج عکسی برگزار شد. دو برنده اصلی (تک‌عکس و مجموعه‌عکس) ۱۰ هزار پوند و برگزیدگان هر یک از این بخش‌ها برنده هزار پوند وجه نقد شدند.

آثار عکاسان ایرانی در جایزه عکاسی ولکام ۲۰۲۱ :


Source :wellcome.org

Visits: 8

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا