اخبارنتایج جشنواره‌های هنری

«جاودانگی» در فینال مسابقه عکاسی شارجه

«جاودانگی» در فینال مسابقه عکاسی شارجه  |  مجله اثرهنری، بخش هنری، خبری و تحلیلی مجموعه اثرهنری | مجله اثر هنری  ـ «اثرگذارتر باشید»
«جاودانگی» در فینال مسابقه عکاسی شارجه

«جاودانگی» در فینال مسابقه عکاسی شارجه | سه عکس از مجموعه «جاودانگی» اثر سهیلا اسماعیلی عکاس ایرانی به جمع نامزدهای نهمین دوره مسابقه عکاسی Vantage Point Sharjah راه یافته و در نمایشگاه این رویداد روی دیوار می‌رود.

به گزارش مجله اثرهنری، این رقابت عکاسی را بنیاد هنر شارجه برگزار می‌کند و در رشته‌های عکاسی مفهومی، فوتوژورنالیسم و مستند، تجربی و عکاسی چیدمان آثار برگزیده را به نمایش می‌گذارد.

سهیلا اسماعیلی با سه عکس از مجموعه «جاوادانگی» که نیم نگاهی به موضوع محیط زیست دارد، در جمع نامزدها حاضر است و آثار او در کنار عکس‌های ۳۸ عکاس از ۲۰ کشور به نمایش درمی‌آید.

نمایشگاه نامزدهای مسابقه Vantage Point Sharjah از ۱۸ سپنامبر (۲۷ شهریور) در گالری الحمریه شهر شارجه افتتاح می‌شود و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

مجموعه «جاودانگی» شامل عکس‌های پرتره صحنه‌آرایی شده است که یادآور نقاشی‌های معروف تاریخ هنر هستند. طراحی صحنه و لباس با جمع آوری زباله‌های پلاستیکی (عموما بسته‌بندی کالاهای مصرفی) انجام شده است.

در توضیح این نمایشگاه آمده است: یکی از رویاهای باستانی انسان دست یافتن به عمر جاویدان بوده و از طریق خلق آثار هنری سعی کرده بخشی از این رویا را برآورده کند. اما طعنه آمیز است که انسان نه به عنوان هنرمند، بلکه به عنوان زباله ساز توانسته این رویا را به طور گسترده واقعیت ببخشد.

ماندگاری بعضی زباله‌ها ـ از جمله انواعی از پلاستیک ـ در طبیعت هزار سال و بیشتر تخمین زده می‌شود و شکل نامتوازن و ترسناک تولید این حجم از زباله چشم‌اندازی از توقف ندارد. این مجموعه سعی می‌کند این رویا – کابوس همزمان را در فرمی بصری به مخاطبانش ارائه کند.

Visits: 12

منبع
ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا