اخباراخبار هنرهای تجسمی

آغاز نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی گل گهر

آغاز نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی گل گهر  |  مجله اثرهنری، بخش هنری، خبری و تحلیلی مجموعه اثرهنری | مجله اثر هنری ـ «اثرگذارتر باشید»

آغاز نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی گل گهر | نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی گل گهر در قالب رویداد بزرگ هنر مجسمه‌سازی در جنوبشرق کشور با حضور ۱۶ هنرمند دیگر از سراسر کشور آغاز به کار کرد.

به گزارش مجله اثرهنری به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت گل‌گهر، نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی گل گهر به عنوان رویداد بزرگ هنر مجسمه‌سازی در جنوب‌شرق کشور با حضور امام جمعه سیرجان، معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون فرماندار، مدیر مجتمع‌ و معاونین شرکت گل گهر و ۱۶ هنرمند برجسته مجسمه‌سازی کشور صبح امروز آغاز به کار کرد.

پس از انتشار فراخوان سراسری، جمعی از مجسمه‌سازان که تجربه کار با سنگ را داشتند، ثبت‌نام کردند و پس از داوری ماکت‌های ارسالی ۱۶ هنرمند به مرحله نهایی راه یافتند. در این سمپوزیوم یک قطعه سنگ مرمریت چشمه شیردوش کرمان، به ابعاد تقریبی ۲۵۰ در ۱۲۰ سانتیمتر در اختیار هر یک از هنرمندان قرار می‌گیرد تا آثارشان را خلق کنند.

۱۶ نفر هم از میان فعالین رشته‌های هنری به عنوان دستیار هنرمندان منتخب به همراه جمعی از علاقمندان و فعالین این هنر در سیرجان هم بعنوان عوامل اجرایی در این رویداد بزرگ فرهنگی حضور خواهند داشت.

شورای سیاستگذاری و انتخاب آثار این رویداد هنری :
ابوذرحلوایی‌پور، سید مجتبی موسوی ، احمد زیدابادی، فیروزه اشکبوسی، سعید شهلا‌پور، حمید شانس، ملک دادیارگروسیان می باشد.

اسامی هنرمندان راه‌یافته :
بهنام آخربین (اردبیل)، سارا اصغرزاده، سیداسماعیل تقوی، یاسر حسینی، بهمن چگینی، سمیه دهقان، محمدمسلم سعید، مرتض شعبانی، حسین شناور، حمیدرضا صادق‌زاده، هدایت صحرایی، احسان گرمسیری، مرتضی محسنی، اسفندیارمرادپور، حسین ملایی‌فومنی، کامبیز هورسان

نخستین سمپوزیوم مجمسه‌سازی گل گهر از امروز در محوطه‌ای باز واقع در بلوار مالک اشتر جنب میهمانسرای گل گهر به مدت ۲۰ روز و با رعایت همه جانبه شیوه‌نامه‌های بهداشتی میزبان هنرمندان و علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است و همچنین بازدید برای عموم مردم و همشهریان آزاد است.

Visits: 8

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا