معرفی هنرمندهنرمندان عکاسی

کریستی لی راجرز عکاس زیرآب یا نقاش باروک

کریستی لی راجرز عکاس زیرآب یا نقاش باروک   |  مجله اثرهنری، بخش هنری، خبری و تحلیلی مجموعه اثرهنری | مجله اثر هنری ـ «اثرگذارتر باشید»

کریستی لی راجرز عکاس زیرآب یا نقاش باروک | «کریستی لی راجرز» هنرمند تجسمی با عکاسی از مدل‌های غوطه‌ور در زیر آب، تصاویری خلق می‌کند که یادآور در سیالیت در نقاشی‌های رنگارنگ دوره باروک است.

به گزارش مجله اثرهنری  «کریستی لی راجرز» هنرمند اهل آمریکا در مجموعه عکسی با نام «موزها» (muses) که در زیر آب انجام شده است تصاویری خلق می کند که می توان آنها را با نقاشی های «میکل‌آنجلو مریسی دا کاراواجو» در دوره باروک مقایسه کرد.

کریستی لی راجرز یک هنرمند تجسمی اهل کایلوای هاوایی است. علاقه او به آب به عنوان وسیله ای برای شکستن قراردادهای عکاسی معاصر باعث شده است که کار او با استادان نقاشی باروک مانند کاراواجو مقایسه شود.

راجرز که از نظر رنگ و پیچیدگی پرهیاهو است، تکنیک حیله‌گری خود را روی اجسام غوطه ور در آب در طول شب به کار می‌برد و با استفاده از انکسار نور، جلوه های خود را ایجاد می کند. او از طریق یک فرآیند شکست نور، صحنه‌های پیچیده‌ای از رنگ‌های در هم آمیخته و بدن‌های درهم‌تنیده می‌سازد که شخصیت انسان را به عنوان شخصیتی از انرژی و گرما تعالی می‌بخشد، در حالی که تجربه غم‌انگیز زیبایی و آسیب‌پذیری را که شرایط انسانی است، به تصویر می‌کشد.

راجرز، با رنگ و پیچیدگی شگفت انگیز، تکنیک جادوگرانه خود را برای شکستن عرف عکاسی معاصر زیر آب به کار گرفته است.

کاراواجو، چهرهٔ شاخص سبک باروک است که با استفاده از رنگ و فرم تحولاتی در نقاشی دوره خود ایجاد کرد.

باروک، سبک هنری است که در اواخر سده ۱۶ میلادی در ایتالیا آغاز شد و تا اواخر سده ۱۸ میلادی در اروپا رواج داشت و آزادی در طراحی، شمار زیاد شکل‌ها و درآمیختگی آن‌ها از ویژگی‌های این سبک است.

کریستی در این مجموعه با به کارگیری انعکاس نور از رنگهای درخشان سوژ‌ه‌هایش در زیر آب مجموعه‌ای خلق کرده است که در آن انسان‌هایی با لباس های رنگارنگ معلق و در میان یکدیگر غوطه‌ور هستند.

این هنرمند سوژه‌هایش را در شب عکاسی می‌کند و با استفاده از نور و فلاش‌های عکاسی فضای زیر آب را روشن می‌کند تا صحنه های درخشان از چهره هایی در حال چرخش در میان پارچه های رنگی را خلق کند.

کریستی لی راجرز درباره آثارش گفته است: من تصور می کنم تصاویر نهایی برای من یک مکان صلح آمیز است، جایی که شما می توانید آزادانه اجازه دهید که زیبایی در اطراف شما تجربه شود.

وی در بیوگرافی سایت شخصی‌اش نوشته است: «هدف من در کار، پرسش در مورد دیوانگی، تراژدی، آسیب پذیری، زیبایی و قدرت بشریت است.»

آثار راجرز در سطح جهانی از پاریس، لندن، ایتالیا، مکزیکوسیتی گرفته تا شانگهای، سائوپائولو، آفریقای جنوبی، لس آنجلس و غیره به نمایش گذاشته شده است و در مجموعه‌های خصوصی و عمومی در سراسر جهان نگهداری می‌شود.

او در مجلات بین المللی، از جمله Vogue، Harper’s Bazaar Art China، Elle Decoration، Global Times، The Independent، Casa Vogue، Photo Technique، Photo Korea و دیگران حضور داشته است. راجرز «بی پروا بی بند و بار» در حال حاضر در خانه Longleat در بریتانیا نگهداری می شود. خانه باشکوهی که مقر مارکزهای باث است و همچنین خانه جواهرات رنسانس استادان ایتالیایی است، مانند «استراحت در پرواز به مصر» تیتان.

او دو بار فینالیست جایزه استعدادهای معاصر از Fondation François Schneider در فرانسه است، و اپل به او سفارش داده است تا با آیفون ۱۱ پرو تصاویر زیر آب بسازد و همچنین در یکی از فیلم های پردازش پشت صحنه آنها حضور داشته باشد. هنر راجرز بر روی جلدهای متعدد آلبوم، از جمله “Orchesography” برای گروه دهه ۸۰ وانگ چانگ، و تصاویر او برای فصل اجرای ۲۰۱۳-۲۰۱۴ اپرای Angers-Nantes در فرانسه انتخاب شدند. در سال ۲۰۱۹ او برنده بهترین عکاس سال در جوایز عکاسی جهانی سونی شد و در سال ۲۰۲۰ تصویر جلد تقویم Lavazza 2021 “The New Humanity” را ایجاد کرد.

کریستی لی راجرز هنرمند تجسمی، اهل هاوایی است و آثارش در نمایشگاه های پاریس، لندن، ایتالیا، مکزیکو سیتی، شانگهای، سائو پائولو، آفریقای جنوبی، لس آنجلس و غیره نمایش داده شده است.

مجموعه «Muses» این هنرمند در تاریخ ۲۱ تا ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۸ در گالری هنر در مرکز نمایشگاه شانگهای به نمایش گذاشته شد.

سایت هنرمند CHRISTY LEE ROGERS(شخصی) : www.christyleerogers.com

گالری آثار کریستی لی راجرز عکاس زیرآب : 

منبع تصاویر : سایت CHRISTY LEE ROGERS
منبع :
سایت شخصی هنرمند
دیزاین‌بوم
نوریاتو

Visits: 51

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا