اخباراخبار حراجی‌های هنری

موزه هرمیتاژ وارد بازار «NFT» شد

موزه هرمیتاژ وارد بازار «NFT» شد  |  مجله اثرهنری، بخش هنری، خبری و تحلیلی مجموعه اثرهنری | مجله اثر هنری ـ «اثرگذارتر باشید»

موزه هرمیتاژ وارد بازار «NFT» شد | موزه هرمیتاژ(آرمیتاژ) در روسیه اعلام کرد قصد دارد مجموعه‌ای از شاهکارهای هنری را در قالب «ان‌اف‌تی» یا توکن غیرقابل معاوضه به فروش برساند.

به گزارش مجله اثرهنری NFT مدت‌هاست راه خود را به جامعه هنر و فروش آثار هنری باز کرده است. بازاری که در آن میتوان آثار دیجیتالی به صورت توکن‌های غیرقابل معاوضه ارائه می‌شود تا شاید تولید آثار دیجیتالی نیز به مانند آثار هنری گران‌قیمت هنری اعتبار پیدا کند.

موزه هرمیتاژ(آرمیتاژ) در این مسیر شاید اولین نباشد ولی یکی از پیشرو‌های این بازار به عنوان موزه آثار هنری است که آثار بزرگان هنرهای تجسمی را به صورت رمزداده یا NFT ارائه کرده است.

مجموعه تصاویر آثار بسیار شاخصی از موزه Hermitage روسیه، به صورت رمزداده یا NFT در پلتفرم فروش رمزداده‌های Binance ارایه می‌شود. این مجموعه مزایده که در هفته جاری گاه‌شماری میلادی انجام می‌گیرد، مشتمل بر ۵ اثر شاخص از هنرمندان da Vinci، Giorgione، van Gogh، Kandinsky و Monet است.

فایل تصویری هر پنج اثر توسط رییس موزه و به صورت دیجیتالی امضا شده است تا با حفظ ارتباط آن‌ها و آثار اصلی، یگانگی رمزداده‌ها نیز برقرار گردد.

موزه مشهور هرمیتاژ(آرمیتاژ) که بزرگترین مجموعه هنری جهان شناخته می‌شود، اعلام کرد چند شاهکار هنری را در قالب «ان‌اف‌تی» یا توکن غیرقابل‌معاوضه می‌فروشد. 

این موزه که در سن پترزبورگ واقع شده است به این منظور حراجی را آغاز خواهد کرد که تا هفتم سپتامبر ادامه خواهد یافت.

در این جا «ان‌اف‌تی» یک دارایی دیجیتالی است که گواهی اعتبار آن به وسیله تکنولوژی بلاکچین مشخص شده است. بنابراین نمی‌توان این اثر «ان‌اف‌تی» را جعل کرد.

حالا هرمیتاژ(آرمیتاژ) قصد دارد مجموعه‌ای محدود از آثار «ان‌اف‌تی» از جمله کپی‌های دیجیتالی از آثار «داوینچی»، «ون‌گوگ»، «کلود مونه» و «واسیلی کاندینسکی» را ارائه کند.

قیمت پایه هر یک از این آثار از ۱۰هزار دلار بایننس (BUSD)، یک ارز دیجیتال پشتوانه دلار آمریکا، خواهد بود و تمام عواید حاصل فروش این آثار به موزه می‌رسد.

Visits: 11

منبع
مجله پشت‌بامخبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا