اخبار

نمایش آثار هنرمندان ایرانی در موزه آسیا سوسایتی

نمایش آثار هنرمندان ایرانی در موزه آسیا سوسایتی  |  مجله اثرهنری، بخش هنری، خبری و تحلیلی مجموعه اثرهنری | مجله اثر هنری ـ «اثرگذارتر باشید»

نمایش آثار هنرمندان ایرانی در موزه آسیا سوسایتی | آثاری از ۲۳ هنرمند ایرانی به مدت هشت ماه در نیویورک به نمایش درمی‌آید.

به گزارش مجله اثرهنری به نقل از نمایشگاه «شورشی، شوخ، عارف، شاعر» ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۱ در موزه Asia Society در نیویورک افتتاح شد. نمایشگاه پاییزی آسیا سوسایتی برگرفته از مجموعه هنری محمد افخمی، شامل آثاری از ۲۳ هنرمند ایرانی است. در این آثار تجربیات و هویت چند وجهی سه نسل از هنرمندان که داخل یا خارج از ایران کار می‌کنند قابل مشاهده است و مواردی مثل تجدید نظر در زیبایی‌شناسی سنتی و بررسی موضوعاتی مانند جنسیت، مسائل اجتماعی و معنویت دیده می‌شود. 

آثار هنری از سال ۱۹۹۸ تا به امروز در این مجموعه به نمایش درآمده است و کارهایی در انواع مختلف رسانه‌ها، از نقاشی و مجسمه‌سازی گرفته تا عکاسی، چیدمان، ویدئو و… را دربر می‌گیرد. 

شیوا احمدی، مرتضی احمدوند، شیرین علی‌آبادی، افروز امیلی، نازگل انصاری‌نیا، محمود بخشی، علی بنی صدر، علیرضا دیانی، محمد احصایی، منیر فرمانفرماییان، پرستو فروهر، شادی قدیریان، رکنی حائری‌زاده، خسرو حسن زاده، شیرازه هوشیاری، وای.زی.کامی، عباس کیارستمی، فرهاد مشیری، تیمو ناصری، شیرین نشاط، شاهپور پویان، حامد صحیحی و پرویز تناولی هنرمندانی هستند که آثار آن‌ها به نمایش درآمده است. 

این مجموعه پیش از این سال ۲۰۱۷ در موزه آقاخان تورنتو و بعد در موزه هنرهای زیبای هیوستون به نمایش درآمده بود. کیوریتور و محقق این نمایشگاه دکتر فرشته دفتری است و یک کاتالوگ شامل تصاویر و مقالات برای آن به چاپ رسیده است. 

آسیا سوسایتی یک سازمان غیرانتفاعی است که بر افزایش اطلاعات جهان درباره آسیا تمرکز دارد. این انجمن دارای چندین مرکز در اطراف دنیا است. آسیا سوسایتی در سال‌های گذشته برای نمایش هنر و فرهنگ غنی ایران، از نمایش‌های تاریخی امپراتوری صفویه و ساسانیان، تا نمایشگاه ایران مدرن و ارائه تک‌نگاری هنرمندان معاصر را برگزار کرده است. 

نمایشگاه «شورشی، شوخ، عارف، شاعر» تا ۸ می ۲۰۲۲ در موزه آسیا سوسایتی ادامه دارد.

نمایش آثار هنرمندان ایرانی در موزه آسیا سوسایتی | مجله اثرهنری، بخش هنری، خبری و تحلیلی مجموعه اثرهنری | مجله اثر هنری ـ «اثرگذارتر باشید»
نمایش آثار هنرمندان ایرانی در موزه آسیا سوسایتی | مجله اثرهنری، بخش هنری، خبری و تحلیلی مجموعه اثرهنری | مجله اثر هنری ـ «اثرگذارتر باشید»

Visits: 17

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا