اخباراخبار هنرهای تجسمی

بسته‌بندی طاق پیروزی، هدیه‌ای به روح کریستو و ژان کلود

بسته‌بندی طاق پیروزی، هدیه‌ای به روح کریستو و ژان کلود  |  مجله اثرهنری، بخش هنری، خبری و تحلیلی مجموعه اثرهنری | مجله اثر هنری ـ «اثرگذارتر باشید»

بسته‌بندی طاق پیروزی، هدیه‌ای به روح کریستو و ژان کلود | «طاق پیروزی» یکی از بناهای مشهور پاریس با تکمیل یک پروژه هنری حالا پارچه‌پیچی شد تا یکی از آرزوهای کریستو و ژان کلود رنگ واقعیت به خود بگیرد.

به گزارش مجله اثرهنری پارچه‌پیچی «طاق پیروزی» فرانسه یکی از پروژه‌های ناتمام کریستو و ژان کلود(همسر کریستو) توسط بنیاد کریستو تکمیل و از این بنای پارچه‌پیچی‌شده رونمایی شد.

این بنای ۲۵هزار متر مربعی با پارچه پلی‌پروپیلن آبی ـ نقره‌ای قابل بازیافت و ۳هزار طناب قرمز پوشانیده شده است تا این بنای تاریخ به صورت موقت برای مدت ۳‌ماه یعنی تا سوم اکتبر، به عنوان یک اثر از کریستو و ژان کلود در شهر خودنمایی کند.

در وبسایت این پروژه هنری نوشته شده است:
« برای تماشای این هنر نیازی نیست بلیتی تهیه کنید، نزدیک شوید و این اثر هنری را لمس کنید… میدان شارل دوگل نیز در آخر هفته به روی وسایل نقلیه بسته خواهد بود تا افراد پیاده بتوانند از این اثر هنری لذت ببرند.»

بیشتر بخوانید :
معرفی و آثار کریستو ولادیمیروف به بهانه درگذشت هنرمند
آرزوی کریستو با دو اثر عظیم محقق می‌شود

«کریستو» سال‌ها رویای پوشاندن «طاق پیروزی» را داشت و طراحی‌های اولیه‌ای برای عملی کردن این پروژه نیز خلق کرد، اما به رغم اجرای پروژه‌های عمومی عظیم در طول عمرش، از جمله پارچه‌پیچی قدیمی‌ترین پل پاریس در سال ۱۹۸۵ و پارلمان آلمان در سال ۱۹۹۵، «کریستو» پارچه‌پیچی «طاق پیروزی» را در زمان حیاتش ندید.

طبق اعلام بنیاد کریستو و ژان کلود، اثر ناتمام دیگری از آثار کریستو به اجرا درخواهد آمد تا آثار این هنرمند برجسته بعد از مرگ وی و همسرش، بیش از پیش جلوه کند.

اجرای پروژه «طاق پیروزی»، با نظارت برادرزاده «کریستو» و با همکاری مقامات فرانسه و موزه پمپیدو صورت می‌گیرد.

البته این پروژه مخالفانی هم دارد. برای مثال «کارلو راتی» که یک معمار است در مقاله‌ای که در نشریه «لوموند» منتشر شد بیان کرد استفاده از حجم زیادی از پارچه در زمانی که صنعت مد برای ایجاد مقادیر زیاد کربن مسوول شناخته می‌شود، تصمیم درستی نیست.

اما این پروژه برای «کریستو» که طراحی‌هایی برای پروژه بسته‌بندی کردن «طاق پیروزی» به جای گذاشته است، حرکتی برای تبدیل کردن این بنا به چیزی شبیه به یک شی‌ء زنده بوده است. او معتقد بود با این کار مردم دوست خواهند داشت که به «طاق پیروزی» دست بزنند.

«کریستو» و همسرش «ژان کلود» بیشتر برای بسته‌بندی کردن موقتی ساختمان‌ها و سازه‌های مشهور شناخته می‌شوند.

برای مشاهده آثار و آشنایی بیشتر با این هنرمند به اینجا کلیک کنید.

اثری که بعد طاق پیروزی اجرا خواهد شد

Visits: 72

از طريق
ایستا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا