فراخوانفراخوان خوشنویسی

فراخوان دوازدهمین مسابقه بین‌المللی خوشنویسی «ارسیکا»

فراخوان دوازدهمین مسابقه بین‌المللی خوشنویسی «ارسیکا»   |  مجله اثرهنری، بخش هنری، خبری و تحلیلی مجموعه اثرهنری | مجله اثر هنری ـ «اثرگذارتر باشید»

فراخوان دوازدهمین مسابقه بین‌المللی خوشنویسی «ارسیکا» | به گزارش مجله اثرهنری مرکز تحقیقات تاریخ هنر و فرهنگ اسلامی سازمان کنفرانس اسلامی مرکز تحقیقات تاریخ هنر و فرهنگ اسلامی سازمان کنفرانس اسلامی، ارسیکا، دوازدهمین دوره مسابقات خوشنویسی خود را ویژه بزرگداشت، مصطفی راقم افندی خوشنویس شهیر دوره عثمانی برگزار خواهد کرد.

آرسیکااستانبول که یکی از بخش‌های زیرمجموعه سازمان همکاری اسلامی (OIC) است و هنرمندان خوشنویس کشور می توانند برای شرکت در این مسابقه بین المللی از طریق پیوند الکترونیکی نسبت به ارسال دو اثر اقدام نمایند.

مرکز تحقیقات تاریخ هنر و فرهنگ اسلامی سازمان کنفرانس اسلامی مرکز تحقیقات تاریخ هنر و فرهنگ اسلامی سازمان کنفرانس اسلامی،ارسیکا هر سه سال یکبار به منظور حفظ و تداوم این هنر باستانی و موروثی و همچنین، تشویق خوشنویسان برای نوآوری در خطاطی طبق قوانین سنتی آن است که ماندگاری این هنر را تضمین و از آن محافظت می‌کند. 

علاوه بر این، این رقابت با توجه به رقابت پذیری ناشی از تعداد زیادی از خوشنویسان شرکت کننده در آن، یک عامل انگیزشی برای پیشرفت استعدادهای خود است.

مسابقه بین‌المللی خوشنویسی ارسیکا از زمان تاسیس ، از رهبری و شهرت برخوردار بوده است و همچنان شاهد مشارکت بسیار زیادی در هر نسخه و از سراسر جهان است که نشان دهنده جایگاه آن در میان خوشنویسان و متخصصان است. ارزش جوایز توزیع شده به خوشنویسان شرکت کننده ، که از سال ۱۹۸۶ ، تاریخ شروع اولین مسابقه ، تا سال یازدهم ، ۹۲۷ نفر بوده اند ، ۱،۰۲۷،۰۰۰ دلار است.

همچنین، از سوی مرکز تحقیقات تاریخ، هنر و فرهنگ اسلامی (IRCICA، استانبول) جوایزی ارزنده نیز به نفرات برتر اهدا می‌شود. 

سایت فراخوان و ثبت‌نام :

هنرمندان خوشنویس کشور می‌توانند در این برنامه بین‌المللی شرکت و از طریق لینک زیر اقدام به ارائه اثر نمایند.

https://www.ircica.org/en/events/ircica-announces-the-12th-international-calligraphy-competition

فایل PDF فراخوان دوازدهمین مسابقه بین‌المللی خوشنویسی «ارسیکا» به زبان اصلی :

Visits: 145

منبع
فرهنگستان هنر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا