اخباراخبار گالری‌های هنریاخبار موزه‌های هنریاخبار نمایشگاه

موزه هنرهای معاصر دست به کار شد، نمایشگاه مینی‌مالیسم و کانسپچوال آرت

موزه هنرهای معاصر دست به کار شد، نمایشگاه «مینی‌مالیسم و کانسپچوال آرت» | مجله اثرهنری، بخش هنری، خبری و تحلیلی مجموعه اثرهنری | مجله اثر هنری ـ «اثرگذارتر باشید»

موزه هنرهای معاصر دست به کار شد، نمایشگاه مینی‌مالیسم و کانسپچوال آرت | به گزارش مجله اثرهنری آیین افتتاح نمایشگاه «مینی‌مالیسم (کمینه گرایی) و کانسپچوال آرت (هنر مفهومی)» عصر سه‌شنبه – ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۱ با حضور: مدیران و جمعی از هنرمندان و هنردوستان در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

نمایشگاه «مینی‌مالیسم و کانسپچوال آرت» شامل بخشی از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران است که در آن بیش از ۱۲۰ اثر از ۳۴ هنرمند به نمایش درآمده است.

در این نمایشگاه آثاری از هنرمندان سرشناس از جمله سل‌له‌ویت، جوزف کاسوت، جان بالدساری، اد راشا، یان دیبتس، دنیس اُپنهایم، برنار وُنه، شوساکو آراکاورا، مارسل دوشان، گیلبرت و جرج، دانلد جاد، رابرت اسمیتسون، میکله زازا، برند و هیلا بکر، گرفان الک، ژاکلین وینزور، تری اتکینسون و مایکل بالدوین، بورلی پپر، پیتر استرویکن، من ری، میشل آنجلو پیستولتو، رابرت موریس، مارسل بروتهرس، میشل استوارت، راجر ولش، دن فلاوین، کیت سونیر، اد راینهارد، اگنس مارتین، دیتر روث، کریستو و ژان کلود، فرانک استلا، گوردون ماتاکلارک و دنیل اسپوئری، به نمایش درآمده است.

علاقه‌مندان جهت بازدید از نمایشگاه “مینی‌مالیسم و کانسپچوال آرت” می‌توانند تا تاریخ ۲۷ شهریور ماه سال جاری، همه روزه از ساعت ۱۰ الی ۱۸ به موزه هنرهای معاصر تهران مراجعه کنند.

سخنان صمد‌زادگان در حاشیه مراسم افتتاحیه :

«ما در جامعه هنری ایران با جریان زیباشناسانه هنر مدرن یا هنر انتزاعی و احساس‌گرا آشنایی بیشتری داریم اما آنچه کمتر با آن آشنا هستیم، جریان ضداستتیک است. جریانی که در میانه قرن بیستم به دلایل مختلف ایجاد شد و منجر به بروز انتقادات ضد زیبایی‌شناسی مدرن شد. شکل‌گیری این جریان، دو نتیجه مهم به دنبال داشت: یکی ایجاد جریان مینی‌مالیسم که می‌خواست هنر را در قالب ساده‌ترین و بنیادی‌ترین عناصر خلاصه کند و دیگری شکل‌گیری جریان کانسپچوال آرت که شیء هنری را کنار می‌گذاشت و به ایده اهمیت می‌داد.»

«جریان استتیک؛ تز، جریان ضد استتیک؛ آنتی‌تز و جریانی که اکنون در آن به سر می‌بریم، یک سنتز به‌شمار می‌آیند. پژوهشگران، دوران کنونی را دوران “پست کانسپچوال” می‌نامند. هنر امروز هم شامل زیبایی‌شناسی مدرن و هم شامل کانسپچوالیسم می‌شود؛ باوجود این، هیچ یک از این دو، هدفش نیست.»

صمدزادگان

Visits: 71

منبع
گالری آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا