اخبار

پیوستگی عمیق شعر و نقاشی در آثار سهراب

پیوستگی عمیق شعر و نقاشی در آثار سهراب | لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=3076 کانال رسمی باشگاه‌های تخصصی اثرهنری(آتلیه اثرهنری) ـ @AsarArtAtelier
پیوستگی عمیق شعر و نقاشی در آثار سهراب | سهراب سپهری در میان عموم مردم، شاعری شناخته شده و شهره است اما سهراب نقاش در میان دوستدارانهنرهای تجسمی، جایگاهی ممتاز و برجسته دارد.

کار ما شاید این است
که میان گل نیلوفر و قرن
پی آواز حقیقت بدویم


پیوستگی عمیق شعر و نقاشی در آثار سهراب | سهراب سپهری در میان عموم مردم، شاعری شناخته شده و شهره است اما سهراب نقاش در میان دوستداران هنرهای تجسمی، جایگاهی ممتاز و برجسته دارد.

بنظر می رسد تلاقی ادیبانه و نقاشانه سهراب با زیست موحدانه_ عارفانه او تجربه ای متفاوت را در ذهن و درک مردمان از این نقاش که به مرگ زود هنگام نیز این جهان را ترک کرد، شکل بخشیده است.

وی از هنرمندان نوگرایی به شمار می رود که بر آمده از نگرشی نو در ادبیات مدرن ایران است. سهراب، شاعر و نقاشی است که پیوستگی عمیق و گسترده ای میان اشعار و نقاشی های اش قابل مشاهده و پیگیری است.

در آثار نقاشی این مدرنیست ایرانی تخیل برتر از تجربه حسی و درک خردی، نشان داده می شود و شاید همین امر موجب شده تا امکان درک عمیق تر امر برتر نا پیدا برای این هنرمند شاعر و نقاش، فراهم شود.

سهراب دلبسته دشت و کویر کاشان بود و این دو را در اشعار و نقاشی های اش بی پروا آشکار می کرد.

درست دهه ی سوم اردیبهشت ماه سال جاری بود که پرویز تناولی هنرمند مجسمه ساز و پژوهشگر هنر ایران به مدیران موسسه فرهنگی هنری ماه مهر پبشنهادکرد تا به مناسبت نودمین سالزاد سهراب سپهری شاعر و نقاش، رویداد یا مسابقه هنری برپا کنند.

مدیران ماه مهر با استقبال از این پیشنهاد، مقررات و فراخوان مسابقه طراحی و ساخت مدال سهراب را با موضوع شخصیت، اشعار و نقاشی های سهراب، تنظیم و پس از ویرایش استاد تناولی در ششم خرداد ماه منتشر کردند.

ثمره این ایده و کوشش هنرمندان، طراحی و ساخت۴۷مدال شده است که توسط هیات داوری متشکل از پرویز تناولی(استاد مجسمه سازی و پژوهشگر هنر ایران)، مارسی برونه(ریس انجمن مدال انگلستان )، مونا پاد( مدرس و هنرمند مجسمه ساز)، الهه جواهری(گالری دار و عضو هیات موسس ماه مهر) و هدیه تهرانی(بازیگر و هنرمند عکاس) بررسی و ۳۳مدال برای حضور در نمایشگاه “یاد سهراب” در گالری ماه مهر از ۱۳مهرماه تا ۳ آبان ماه به نمایش در خواهد آمد.

Visits: 13

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا