اخبار هنرهای نمایشیپژوهشفراخوانفراخوان انیمیشنفراخوان پرفورمنسفراخوان تصویرسازیفراخوان چیدمانفراخوان حجم و مجسمهفراخوان خوشنویسیفراخوان طراحیفراخوان طراحی شهریفراخوان عکاسیفراخوان کاریکاتورفراخوان گرافیکفراخوان موسیقیفراخوان نقاشیفراخوان نقاشیخطفراخوان نگارگریفراخوان ویدئو آرتنقد هنرهنرهای تجسمی

فراخوان ارسال مقالات به سمپوزیوم بین المللی “هنر و بعد چهارم”

فراخوان ارسال مقالات به سمپوزیوم بین المللی "هنر و بعد چهارم" | لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=3348 | کانال رسمی باشگاه‌های تخصصی اثرهنری(آتلیه اثرهنری) ـ @AsarArtAtelier
فراخوان ارسال مقالات به سمپوزیوم بین المللی “هنر و بعد چهارم” | پس از ظهور هندسه‌های غیر اقلیدسی و نظریه نسبیت خاص آلبرت اینشتین در سال ۱۹۰۵ میلادی، ابعاد دیگر هستی، به ویژه بُعد چهارم، اهمیت بسیاری یافت و موجب ایده‌های جدیدی در کارهای بسیاری از هنرمندان قرن بیستم گردید. در این دوران، کوبیست‌ها، سورئالیست‌ها، فوتوریست‌ها و سایر هنرمندان پیشرو از مباحث ریاضی پیشرفته استفاده نموده تا تعاریف جدیدی از زمان، فضا و حرکت در آثار خود ایجاد نمایند. برای بسیاری، بُعد چهارم، مفهوم پیچیده‌‌ایست که نمایانگر «گذر از حوزه ی اطمینان عملگرا و نظر به دامنه گسترده‌ی فرصت‌ها است» (Charles Howard Hinton, ۱۸۸۴)‌.

فراخوان ارسال مقالات به سمپوزیوم بین المللی “هنر و بعد چهارم” | به گزارش آتلیه اثرهنری به نقل از گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی پردیس هنرهای زیبا، این سمپوزیوم مسائل مهم مربوط به مفاهیم مختلف زمان، فضا و حرکت در هنر را به بحث و گفتگو می‌گذارد. این مفاهیم اولیه به مفاهیم دیگری همچون واقعیت، نیرو، پیدایش و ابعاد دیگر هنر اشاره دارند. همه این مفاهیم قابلیت تفسیر، بحث و گفتگو را خواهند داشت. این سمپوزیوم محفلی بینا رشته‌ای و بین‌المللی را فراهم می آورد که بر اساس آن طیف گسترده‌ای از متخصصان و صاحبنظران با پیشینه‌ و تخصص‌های مختلف گردهم می‌آیند. این رویداد دو روزه در قالب چهار نشست مختلف با موضوعات مرتبط با عنوان سمپوزیوم برگزار خواهد شد. هر نشست تخصصی موضوع مرتبط با یکی از زمینه‌های زیر را مورد بررسی قرار خواهد داد: معماری و طراحی شهری، طراحی صنعتی، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی و موسیقی. همچنین در سخنرانی‌ها، نمایشگاهی از آثار شرکت کنندگان در فراخوان برگزار خواهد شد. نوع شرکت در این سمپوزیوم به ارسال مقاله یا پوسترمحدود نمی‌شود، بلکه علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در قالب فایل‌های صوتی و تصویری، مدل‌های پویا یا هرگونه رسانه دیگری که مربوط به موضوع سمپوزیوم باشد ارسال نمایند.

این سمپوزیوم در تاریخ ۱۸ و ۱۹ دی ماه ۱۳۹۷ در تالار شهید آوینی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران به بررسی مفاهیم زمان؛ فضا، حرکت، واقعیت، نیرو، شکل گیری، ابعاد پنهان از منظر رشته های معماری و طراحی شهری، طراحی صنعتی، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی و موسیقی می پردازد.

تاریخ های مهم:

تاریخ شروع ارسال مقالات کامل: ۱ آبان ۱۳۹۷
آخرین مهلت ارسال مقالات کامل: ۱۰ آذرماه ۱۳۹۷
تاریخ اعلام نتیجه داوری مقالات: ۵ دی ماه ۱۳۹۷
تاریخ شروع سمپوزیوم: ۱۸ دی ماه ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۰
تاریخ پایان سمپوزیوم: ۱۹ دی ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰

Visits: 17

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا