اخبار هنرهای تجسمیاطلاع‌رسانینمایشگاههنرهای تجسمی

برنامه گالری‌های کشور در هفته سوم آبان ۹۷ #همه با هم گالری

برنامه گالری‌های کشور در هفته آخر آبان 97 | لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=3640 کانال رسمی باشگاه‌های تخصصی اثرهنری(آتلیه اثرهنری) ـ @AsarArtAtelier
برنامه گالری‌های کشور در هفته سوم آبان ۹۷
#همه با هم گالری 

برنامه گالری‌های کشور در هفته آخر آبان ۹۷ | #همه با هم گالری | به گزارش آتلیه اثرهنریبرنامه گالری‌های کشور در هفته آخر آبان ۹۷ طبق جدول زیر خواهد بود که شامل افتتاح چندین نمایشگاه و ادامه نمایشگاه‌هایی که روزهای گذشته افتتاح شده، خواهد بود. به این امید که گالری‌های کشور به لحاظ کیفیت آثار و بازدید کننده پربارتر از گذشته باشد.

در این روزها که کمپین‌های زیادی برای کنسرت، تئاتر، سینما و برنامه‌های مختلف که جنبه سرگرمی برای مخاطب  و کسب درآمد برای تولید کنندگان آن عرصه دارد، گالری‌ها و مهم‌تر از آن هنرهای تجسمی که دیدن چندباره آن برای مخاطب هزینه‌ای دربر ندارد مظلوم واقع شده است.

هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی هزینه تولید اثر را از جیب خود تأمین می‌کنند و در زمان ارائه اثر و برپایی نمایشگاه مشکلات زیادی دارند در اندک مواردی حمایت‌هایی صورت می‌گیرد که آن هم کفاف همه هزینه‌ها را نمی‌دهد مگر در مورد هنرمندان بزرگ. در زمان بازدید هم هزینه‌ای از مخاطب دریافت نمی‌گردد(بازدید از آثارهنری به هر تعداد و هر زمان رایگان است)، تنها راه ادامه راه یک هنرمند هنرهای تجسمی دریافت سفارش و فروش آثارش میباشد که آن‌هم در همه نقاط کشور امکان‌پذیر نیست. این در حالی‌است که برای کنسرت، تئاتر و سینما باید حتما بلیط تهیه شود. هرچه باکیفیت‌تر باشد بهایش نیز بیشتر خواهد بود.

همه هنرها ارزش خود را دارند و هیچ‌کدام جای دیگری را نخواهد گرفت، بنابراین باید برای همه هنرها فارغ از جبنه مادی‌گرایانه و بازگشت سرمایه، فرصت و بهای یکسانی قائل شد. هر هنری مخاطب خاص خود را دارد و برای اینکه فرهنگ یک جامعه رو به رشد باشد باید از همه پتانسیل‌ها بهره برد.

متأسفانه هنرمندان هنرهای تجسمی، به جای اینکه از هنر خود دفاع و برای جذب مخاطب برای آن تلاش کنند، بیشتر از بخش کنسرت، تئاتر و سینما حمایت می‌کنند. کنسرت، تئاتر و سینما به جای خود ارزشمند هستند ولی از گالری‌ها و مهم‌تر از آن تولیدات هنرهای تجسمی هم حمایت کنیم تا حداقل مخاطبان بدون در نظر گرفتن هزینه بازدید با راحتی بیشتر و خیال راحتتر(عدم پرداخت هزینه) به تقویت سواد بصری، رشد فرهنگ و شناخت خود از هنر بپردازد. 
لطفا از هنرهای تجسمی و تولیدات این عرصه نیز همانند کنسرت، تئاتر و سینما حمایت کنیم. 
#همه_باهم_گالری

Visits: 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا