فراخوانفراخوان تصویرسازی

فراخوان دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا ۲۰۱۹ منتشر شد

فراخوان دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا 2019 منتشر شد | لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=4413 | کانال رسمی باشگاه‌های تخصصی اثرهنری(آتلیه اثرهنری) ـ @AsarArtAtelier
فراخوان دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا ۲۰۱۹ منتشر شد | جمع آوری آثار تصویرگری ناشران ایرانی به منظور بررسی و انتخاب ۱۵ تصویرگر برتر و معرفی به دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا ۲۰۱۹ از سوی امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شد.

فراخوان دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا ۲۰۱۹ منتشر شد | به گزارش آتلیه اثرهنری به نقل از ایرنا از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ناشران و تصویرگران کتاب کودک و نوجوان تا ۳۰ بهمن فرصت دارند حداکثر دو عنوان کتاب (۱۰ تصویر) را برای بررسی و انتخاب ۱۵ تصویرگر برتر ایرانی حاضر در دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا ۲۰۱۹ به موزه کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تحویل دهند. 
با پایان زمان اعلام‌ شده این آثار داوری شده و از میان کارهای دریافت شده، آثار ۱۵ تصویرگر برتر (متعلق به یک یا دو کتاب) انتخاب و برای رقابت با آثار تصویرگران سایر کشورهای جهان به دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا ارسال می‌شود. 
بر اساس فراخوان این مسابقه، هر تصویرگر می‌تواند در نهایت ۱ یا ۲ کتاب چاپ ‌شده (حداکثر ۱۰ تصویر) را در مسابقه شرکت دهد. همچنین تصویرگرانی که برای بار اول در این نمایشگاه شرکت می‌کنند می‌توانند آثار خود را که از پنج سال گذشته به این‌ طرف به تصویر کشیده‌اند و تصویرگرانی که قبلا در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند آثاری را که از اول ژانویه ۲۰۱۷ به این‌ طرف خلق کرده‌اند در این مسابقه شرکت دهند و این تصویرگران باید ملیت همان کشور را داشته باشند. 
آثار اصلی به همراه دو نسخه از هر کتاب باید از سوی ناشر، تصویرگر به نمایندگی این جشنواره در ایران ارسال شود. 
جوایز این دور از جشنواره جایزه‌ بزرگ (به ارزش ۳۰۰۰ دلار آمریکا)، پنج سیب طلایی (هر کدام به ارزش ۵۰۰ دلار آمریکا) و پنج مدال BIB (هر کدام به ارزش ۱۰۰۰ دلار آمریکا) اعلام شده است. 
برنده جایزه اول این جشنواره می‌تواند در نمایشگاه بعدی BIB به‌ صورت مستقل شرکت کرده و نمایشی ویژه از آثار خود ترتیب دهد. برگزار کنندگان نمایشگاه BIB اعلام کرده‌اند که هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال آسیب‌هایی که ممکن است بر اثر نور و یا نامرغوب بودن کیفیت رنگ و کاغذ اثر به وجود بیاید به عهده نمی‌گیرند. 
تمامی آثار ارسالی، به ‌غیر از آثار منتخب در مدت چهار ماه پس از پایان نمایشگاه به افراد و یا موسسات شرکت‌کننده باز پس فرستاده خواهد شد در حالی که آثار منتخب به مدت طولانی در نمایشگاه‌های خارج از BIB مورد استفاده قرار می‌گیرد. 
همه کتاب‌های ارسال ‌شده به کتابخانه نمایشگاه BIB تعلق خواهد گرفت و تصویرگران شرکت‌کننده در نمایشگاه BIB کاتالوگ این نمایشگاه را دریافت می کنند. 
موزه کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در خیابان فاطمی، خیابان حجاب، مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری واقع شده است و ساعت کاری این مرکز شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۶ عنوان شده است. 

* دانشنامه‌ محیط ‌زیست متولد شد 
جلد اول دانشنامه‌ محیط‌ زیست به قلم هنریک مجنونیان، بهرام حسن‌زاده‌کیابی و شکوه حاجی‌نصرالله‌، با ارائه‌ ۴۸ مقاله‌ الفبایی و با هدف تنویر افکار عمومی ‌برای فراگیر شدن دانش محیط‌ زیست به دست نوجوانان رسید. 
هنریک مجنونیان در مقدمه‌ این اثر آورده است: شیوه‌ کار تهیه‌ مطالب دانشنامه این گونه بوده است که برحسب موضوع در هر مدخل متخصصان منابع، مقالات و اطلاعات مکتوب خود را در اختیار وی قرار داده تا ساده‌نویسی و بازنویسی کند. سپس مقاله‌ تهیه شده دوباره در اختیار متخصصان موضوع مربوطه قرار داده می‌شد تا در چارچوب علایق و نیازهای افراد غیرمتخصص آن را مورد بررسی و بازنگری قرار دهند. گاهی چندین بار تبادل مقاله بین تهیه کننده و متخصصان مربوطه تکرار شده تا مقاله، مورد تایید هر دو طرف قرار گیرد. 
در تهیه‌ این کتاب علاوه بر پدیدآورندگان، ۲ سر ویراستار علمی، جمعی از ویراستاران علمی و جمعی از بازخوان‌ها مشارکت کرده‌اند. 
در مقدمه‌ اثر به ارزش عکس‌ها و تصاویر ارائه شده از سوی بیش از ۴۵ عکاس ایرانی که آثار خود را در اختیار این دانشنامه قرار داده‌اند، تقدیر شده است. 
«چگونه از کتاب استفاده کنیم؟» عنوان بخشی از این کتاب است که به مخاطبان شیوه‌ مراجعه به مقالات، جست‌ و جوی اطلاعات و نمایه‌ها را می‌آموزد. 
جلد اول «دانشنامه‌ محیط‌ زیست» تنها مختص حرف «‌آ» است و به موضوع‌های گوناگون همچون آب، آبزیان، آتش‌سوزی جنگل، آلاینده، آلودگی، آمایش سرزمین و آموزش محیط ‌زیست پرداخته است. 
این اثر که ۲۲۴ صفحه و ۷۵۰ هزار ریال قیمت دارد، به آموزگار فداکار دبیرستان‌های شهرری، شیرین حاجی‌نصرالله تقدیم شده است. 
شمارگان این کتاب که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده، ۲ هزار نسخه است. 

* ۱۶ کتاب کانون پرورش فکری در بسته‌ پیشنهادی یلدای لاک‌پشت ‌پرنده 
۱۶ کتاب کانون پرورش فکری در میان کتاب‌های منتشر شده کودک و نوجوان در ۶ سال اخیر در بسته‌ بیست‌ و سوم لاک‌پشت پرنده و به مناسبت شب یلدا به خانواده‌ها پیشنهاد شده است. 
شب‌های بلند زمستان بهانه‌ خوبی است برای کتاب‌ خواندن، قصه ‌گفتن و قصه شنیدن، گروه داوری لاک‌پشت پرنده از بزرگسالان و کودکان دعوت می‌کند در این شب‌ها برای یکدیگر کتاب بخوانند. 
در بسته‌ پیشنهادی این دوره کتاب‌ «تو لک‌لکی یا دارکوب» اثر علی خدایی با ۶ لاک‌پشت پرنده و آثاری چون «چگونه می‌توان بال شکسته را درمان کرد؟» نوشته‌ باب‌گراها با ترجمه بهمن رستم‌آبادی، «در این خانه برای همیشه ماندم»، «مزرعه گل‌های آفتاب‌گردان» و «پرواز» هر سه از احمدرضا احمدی با پنج لاک‌پشت در میان ۸۰ کتاب معرفی شده قرار گرفته است. 
گروه داوری لاک‌پشت پرنده معتقد است کتاب کودک کمک می‌کند تا بزرگسالان و کودکان لحظه‌های خوبی را کنار یکدیگر بگذرانند و با گفت‌ و گو درباره‌ کتاب به نگاه و تجربه‌ مشترک برسند. 
کتاب‌های «سیاوش» و «رستم و اسفندیار» از مجموعه‌ نامه‌ نامور به ترتیب نوشته‌ آتوسا صالحی و مرجان فولادوند به همراه دو جلد از قصه‌های کوتی‌کوتی فرهاد حسن‌زاده با عنوان‌های «کوتی‌کوتی سرمانخوری» و «دنیا را بلرزان کوتی‌کوتی» که پیش از این موفق به دریافت پنج لاک‌پشت پرنده شده است نیز در این فهرست دیده می‌شود. 
گروه داوری لاک‌پشت پرنده همچنین در بسته‌ بیست‌ و سوم خود کتاب‌های «سیاه کوچولو، سفید کوچولو» اثر حمیده زاهد شکرآبی، «ف مثل فیل» از علی خدایی، «یک جنگل و چند حیوان» نوشته‌ نورا حق‌پرست، «به‌به» و «خوش‌مزه می‌خواهد» از مجموعه‌ کتاب‌های مرغک کانون هر دو از سمانه‌ قاسمی، «راز» اثر اریک باتو ترجمه‌ شراره وظیفه‌شناس و «خاله پیرزن» راشین خیریه را که همگی پنج لاک‌پشت گرفته در این فهرست قرار داده است. 
این فهرست شامل ۸۰ عنوان کتاب‌هایی است که متن و تصویر در کنار هم روایتی را شکل می‌دهند و برای خردسالان و کودکان سال‌های اول دبستان جذاب است. 
گروه داوری لاک‌پشت پرنده متشکل از معصومه انصاریان، محمود برآبادی، جعفر توزنده‌جانی، شکوه حاجی‌نصرالله، مینا حدادیان، شیوا حریری، شادی خوشکار، فاطمه زمانی، علی‌اصغر سیدآبادی، گیسو فغفوری، حدیث لزرغلامی، نلی محجوب، مریم محمدخانی، فرمهر منجزی و رویا میرغیاثی هستند. 

* تمدید مهلت ثبت نام در آزمون المپیادهای علمی 
مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با صدور اطلاعیه ای مهلت ثبت نام دانش آموزان در مرحله اول آزمون المپیادهای علمی کشور را تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه سوم دی ماه تمدید کرد. 
به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، دانش آموزان علاقه مند می توانند در زمان باقی مانده جهت ثبت نام به پایگاه اینترنتی oly.medu.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند. 
در فرآیند ثبت‌نام ، پس از انجام پرداخت حق الثبت و دریافت رسید و کد پیگیری، ثبت نام داوطلب نهایی می‌شود و نیاز به تائید مدیر مدرسه نیست. 

Visits: 34

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا