اخبار هنرهای تجسمیفراخوان حجم و مجسمهفراخوان گرافیک

دو اسباب بازی سنتی اردبیل احیاء می‌شوند

دو اسباب بازی سنتی اردبیل احیاء می‌شوند | پس از طرح کارگروه اسباب بازی در معاونت صنایع دستی کشور، دو اسباب بازی سنتی استان اردبیل مطالعه و احیا می‌شوند.

دو اسباب بازی سنتی اردبیل احیاء می‌شوند | به گزارش آتلیه اثرهنری به نقل از ایسنا، به گفته سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی اردبیل، این دو اسباب بازی شامل «تکم» یا پیام آور نوروز و «گیرجنه» یا فرفره چوبی است.

این دو بازی به کارگروه اسباب بازی معرفی می‌شوند و هدف از احیای آن، جمع آوری اسباب بازی‌ها از سراسر کشور و باززنده سازی آن است.

به گفته گلمغانی زاده، اقدام کارگروه اسباب بازی در واقع اسباب بازی‌های سنتی که با هزینه اندک تولید شده و بازی‌های مفرحی را به همراه دارد دوباره وارد زندگی کودکان می‌شود.

به گفته سرپرست معاون صنایع دستی این استان، گرایش به بازی‌های رایانه‌ای و فضای مجازی آسیب‌های متعددی را متوجه گروه‌های سنی کودک و نوجوان ساخته و این در حالی است که ما بازی‌ها و اسباب بازی‌های مفید و آموزنده متعددی داریم.

دو اسباب بازی سنتی اردبیل احیاء می‌شوند | لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=4445 | کانال رسمی باشگاه‌های تخصصی اثرهنری(آتلیه اثرهنری) ـ @AsarArtAtelier

Visits: 18

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا