اخبار هنرهای تجسمیفراخوان نقاشینقد هنرهنرهای تجسمی

مسوولیت مهم دانشگاه‌ها از دید یک نقاش

مسوولیت مهم دانشگاه‌ها از دید یک نقاش | لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=4500 | کانال رسمی باشگاه‌های تخصصی اثرهنری(آتلیه اثرهنری) ـ @AsarArtAtelier
مسوولیت مهم دانشگاه‌ها از دید یک نقاش | علی فرامرزی معتقد است: یکی از مسوولیت‌های مهم دانشگاه‌ها معرفی هنرهای دانشجویی با برگزاری برنامه‌های فوق‌العاده مانند نمایشگاه و … است.

مسوولیت مهم دانشگاه‌ها از دید یک نقاش | به گزارش آتلیه اثرهنری به نقل از ایسنا علی فرامرزی درباره مشکلات اشتغال دانشجویان هنر می‌گوید: مشکلات شغلی‌ای که دانشجویان رشته هنری با آن درگیر هستند، به وضعیت اقتصاد کل جامعه برمی‌گردد. وقتی اقتصاد جامعه دچار مشکل است و در بسیاری عرصه‌ها بازار کار وجود ندارد برای هنر و هنرهای تجسمی نیز مشکل به وجود می‌آید. وقتی بازار کار خوب باشد، مردم شوق و جسارت هزینه کردن دارند و این اشتیاق شامل هنر هم می‌شود. در حال حاضر اگر هم میلی به هزینه کردن در راه هنر باشد معطوف به افراد شناخته‌شده‌تر است.

او ادامه می‌دهد: انجمن‌های هنرهای تجسمی و رسانه می‌توانند به وضعیت دانشجویان هنر کمک کنند؛ تلویزیون برای معرفی هنر به شکل عام و هنرهای تجسمی به شکل خاص می‌تواند خیلی نقش‌آفرین باشد. اگر این معرفی و فراگیری وجود داشته باشد به بخش دانشجویی هم برمی‌گردد. هرچه هنر بیشتر معرفی شود، توجه به آن هم بیشتر می‌شود. یکی از مهم‌ترین مسوولیت‌های دانشگاه‌ها هم معرفی هنرهای دانشجویی با برگزاری برنامه‌های فوق‌العاده مانند نمایشگاه و … است.

فرامرزی معتقد است: برخورد صداوسیما با هنرهای تجسمی بسیار ضعیف است؛ در طول هفته چند برنامه تلویزیونی و در چند ساعت به این هنرها اختصاص دارد؟ کدام کار هنرمندان در تلویزیون نقد و بررسی می‌شود؟ یکی از مشکلات ما نبود نقد و گفت‌وگو است.

او همچنین می‌گوید: وقتی چنین چیزهایی نیست، هنرهای دانشجویی صدمه بیشتری می‌خورد. چند بار رئیس‌جمهور به دیدن نمایشگاه‌های هنری رفته است؟ وزیر ارشاد چند بار به دیدن نمایشگاه‌های بخش خصوصی رفته است؟ این روزها هنرمندان پیشکسوت ما مشکل جدی دارند چه برسد به وضعیت دانشجویان.

این نقاش اضافه می‌کند: نمی‌توان به بخش خصوصی گفت چرا از دانشجویان حمایت نمی‌کنند. در هیچ کجای دنیا گالری خصوصی کار دانشجویی نمایش نمی‌دهد. پس فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ برای چه ساخته شده است؟ این مراکز هستند که باید هنرمندان جوان و دانشجو را به جامعه معرفی کنند. اینگونه هنرمندان مستعد به جامعه معرفی و از آن‌ها حمایت می‌شود.

Visits: 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا