اخبار هنرهای تجسمیفراخوان نقاشینقد هنر

آثاری که تاریخ هنر را در سال ۲۰۱۸ رقم زد

آثاری که تاریخ هنر را در سال 2018 رقم زد | لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=4514 | کانال رسمی باشگاه‌های تخصصی اثرهنری(آتلیه اثرهنری) ـ @AsarArtAtelier
آثاری که تاریخ هنر را در سال ۲۰۱۸ رقم زد | سال ۲۰۱۸ با فروش آثار هنرمندان سرشناسی چون «بنسکی»، «دیوید هاکنی» و «جنی ساویل»، به سالی ماندگار در اذهان تبدیل شد.

آثاری که تاریخ هنر را در سال ۲۰۱۸ رقم زد | به گزارش آتلیه اثرهنری به نقل از ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی آسیاتاتلر (asiatatler)، هنرمندانی چون بنسکی، دیوید هاکنی و جنی ساویل با آثار معروفشان، حراجی ها را به وجد آوردند. 
یکی از این هنرمندان، دیوید هاکنی نقاش انگلیسی بود که عنوان گران ترین هنرمند جهان را با نقاشی اش به خود اختصاص داد.

نقاشی معروف وی با عنوان «استخر با دو پیکر» در حراجی کریستی نیویورک در ماه نوامبر (آبان – آذر) به مبلغ ۹۰ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار فروخته شد. «جو لوئیس» سرمایه گذار انگلیسی و مالک باشگاه فوتبال «تاتنهام هاتسپر» این نقاشی را به فروش رساند. 
بنسکی دیگر هنرمند انگلیسی بود که در فصل حراجی پاییز سال جاری، عنوان اخبار مهم رسانه ها را به خود اختصاص داد. نقاشی «دختری با بادکنک» وی در حراجی ساتبی به قیمت یک میلیون و ۴۰۰ هزار دلار فروخته شد.

جنی ساویل در سال ۲۰۱۸ عنوان گران ترین هنرمند زن در قید حیات جهان را از آن خود کرد. نقاشی این هنرمند در حراجی ساتبی به مبلغ ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار پوند ارزش گذاری و فروخته شد. 
در این میان، «جیلیان ورینگ» هنرمندی دیکر از انگلیس بود که در سال جاری میلادی خبرساز شد. وی در ماه آوریل (فروردین – اردیبهشت) برای گرامیداشت اعطای حق رای به بانوان در انگلیس، مجسمه «میلیسنت فاوست» یکی از مدافعان اعطای حق رای به بانوان را در میدان پارلمان لندن بنا کرد. 
به نشانه طولانی بودن راه رسمیت بخشیدن به زنانی که تاریخ را تغییر داده اند، مجسمه ورینگ، اولین مجسمه زنی است که در میدان پارلمان لندن ساخته شده است.

«شارلوت پراجر» هنرمند و فیلمساز انگلیسی، دیگر هنرمند شناخته شده در سال ۲۰۱۸ بود که موفق شد جایزه «ترنر» انگلیس را به خاطر ساخت فیلم کوتاهی با یک گوشی آیفون از آن خود کند. 
«الکس فارکوارسون» مدیر موزه «تیت بریتانیا» و رئیس هیات داوران جایزه ترنر، اثر هنری پراجر را کاملترین نحوه استفاده از دستگاهی چون دوربین آیفون نامید که تاکنون در مقوله هنر شاهد آن بوده ایم. 
براساس این گزارش، «کهینده ویلی» و«ایمی شرالد» دو هنرمند آفریقایی – آمریکایی نامدار در سال ۲۰۱۸ بودند که باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا و میشل همسرش، این دو را برای ترسیم نقاشی پرتره شان انتخاب کردند. این نقاشی قرار است در نگارخانه ملی پرتره در واشنگتن به نمایش درآید. در این نقاشی، تصویر اوباما روی یک صندلی چوبی ترسیم شده که به نظر می رسد در میان شاخ و برگ، شناور است. 

مجموعه بی نظیر از مجموعه «دیوید» و«پگی راکفلر» در سال ۲۰۱۸، عنوان بزرگترین حراجی برای یک مجموعه واحد را به خود اختصاص داد. 
این زوج از مجموعه دارانی با آثار هنری فراوان در سده بیستم و حتی شاید در کل تاریخ بودند که مجموعه ای بی همتا از آثارشان در حراجی کریستی به منظور جمع آوری پول برای چند خیریه، به فروش گذاشته شد. این مجموعه به ارزش ۸۳۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار در حراجی کریستی فروخته شد.

گالری «لوی گوروی» که به تازگی اعلام کرد نگارخانه ای را در سال ۲۰۱۹ در هنگ کنگ افتتاح می کند، یک اثر نقاشی از «ویلیام دکانینگ» نقاش معروف هلندی را در سال ۲۰۱۸، در نمایشگاه بازل هنگ کنگ به ارزش ۳۵ میلیون دلار به فروش رساند. 
اگرچه جزئیات مربوط به آثار فروخته شده در این نمایشگاه، رسانه ای نشده است، اما به نظر می رسد این اثر، گران ترین اثر فروخته شده در این نمایشگاه باشد.
*منظور از «بنسکی»، هنرمند مرموز نقاشی دیواری (گرافیتی) معروف است که در برخی مابع «بنکسی» نیز نوشته شده است.

Visits: 15

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا