اخبار هنرهای تجسمیفراخوان عکاسی

اختتامیه پنجمین جشنواره عکس نورنگار برگزار شد

اختتامیه پنجمین جشنواره عکس نورنگار برگزار شد | لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=4589 | کانال رسمی باشگاه‌های تخصصی اثرهنری(آتلیه اثرهنری) ـ @AsarArtAtelier
اختتامیه پنجمین جشنواره عکس نورنگار برگزار شد | مراسم اختتامیه پنجمین دوره از جشنواره نورنگار چهارشنبه ۱۲ دی با حضور دبیر و داوران این رویداد فرهنگی و اساتید عرصه عکاسی با اجرای امید محمدنژاد در فرهنگستان هنر برگزار شد.

اختتامیه پنجمین جشنواره عکس نورنگار برگزار شد | به گزارش آتلیه اثرهنری به نقل از ایلنا، مسعود افشانی (دبیر جشنواره عکس نورنگار) در ابتدا در سخنانی گفت: خدای بزرگ را شکرگزارم که بار دیگر این افتخار را نصیب بنده کرد تا به عنوان دبیر گزارشی مختصر از روند برگزاری این دوره از جشنواره ارائه کنم. با رایزنی‌های انجام شده با اساتید عکاسی ایران، مقرر شد در این دوره از جشنواره و در بخش اصلی با موضوع ایران من، با تاکید بر محیط زیست، آثار فقط به صورت مجموعه عکس به همراه استیتمنت پذیرش شوند. در بخش جنبی جشنواره با موضوع انسان در طبیعت هنرمندان گرامی به صورت تک عکس آثار خود را ارسال کردند.

وی افزود: همانگونه که مستحضر هستید ایجاد مجموعه عکس و استیتمنت نویسی امری به نسبت دشوارتر از تهیه تک عکس است. بدین روی جهت آشنایی هرچه بیشتر علاقمندان به شرکت در جشنواره کارگاه آموزش ایجاد مجموعه عکس و استیتمنت نویسی در شهریورماه با تدریس داریوش محمدخانی برگزار و به همراه مقالات آموزشی در وب سایت جشنواره نیز درج شد.

دبیر جشنواره نورنگار ادامه داد: با توجه به تجربیات برگزاری دوره‌های قبلی جشنواره و پیش بینی‌های انجام شده، فراخوان جشنواره سوم از تاریخ یکم مرداد ماه تا پایان روز بیستم آذرماه اعلام شد. تعداد آثار دریافتی مجموعاً ۲۲۰۰ قطعه عکس در هر دو بخش اصلی و جنبی است. عکس‌های دریافتی پس از مطابقت با قوانین جشنواره در اختیار هیئت محترم داوران قرار داده شد.

افشانی تاکید کرد: هیئت محترم داوران پس از بررسی کلیه آثار دریافتی و بازبینی های مکرر به صورت انفرادی و در بازه زمانی ۴ روزه و پس از آن در نشستی مشترک در ۲۶ آذرماه به بررسی نهایی و بحث و مناظره کارشناسی آثار پرداخته و آثار راه یافته به بخش مسابقه و برندگان نهایی را تعیین کردند.

وی یادآور شد: لازم به ذکر است همانند دوره چهارم، شرکت کنندگان در جشنواره مبلغی را بابت ثبت نام پرداخت کردند. جمع مبلغ دریافتی از شرکت کنندگان ۱۷ میلیون و ۷۰۵ هزار تومان بود و کل هزینه برگزاری جشنواره بالغ بر     ۱۵۰ میلیون تومان و تمامی مستندات آن قابل ارائه است.

دبیر جشنواره نورنگار تصریح کرد: همانند دوره‌های گذشته، کتاب جشنواره نیز همزمان با مراسم اختتامیه علیرغم تمامی مشکلات ناشی از فشردگی زمانی، چاپ و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

در ادامه مسعود زنده روح کرمانی به نمایندگی از هیات داوران روی سن آمد و پس از سخنان کوتاهی به قرائت بیانیه داوران پنجمین دوره جشنواره عکس نورنگار پرداخت.

صادق میری، مسعود زنده روح کرمانی، سعید محمودی ازناوه، نادر داوودی و افشین شاهرودی داوران این جشنواره بودند.

در پایان مراسم اسامی برندگان معرفی شد که در بخش اصلی محمد قدمعلی، جمشید فرجوند فردا و شهرام فرزین سرشت و در بخش جنبی مرتضی صالحی، مهدی سعادت و امین بذرافشان جوایز این دوره از جشنواره را از آن خود کردند.

Visits: 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا