اخبار هنرهای تجسمیفراخوان حجم و مجسمه

دومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی خشت خام ـ یزد

دومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی خشت خام ـ یزد لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=4874 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام :  @AsarArtAtelier 👆
دومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی خشت خام ـ یزد | دبیر و طراح سمپوزیوم مجسمه‌سازی خشت خام از برگزاری دومین دوره این رویداد هنری در یزد و آغاز به کار فعالیت دبیرخانه این سمپوزیوم خبر داد.

دومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی خشت خام ـ یزد | به گزارش آتلیه اثرهنری به نقل از هنرآنلاین، حسین کهفی دبیر و طراح سمپوزیوم مجسمه‌سازی خشت خام یزد در گفت‌وگو با کمیته خبری دومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی خشت خام، با بیان اینکه حوزه هنرهای تجسمی و مجسمه‌سازی نیازمند پویایی و حرکت است، عنوان کرد: مطمئناً هر جمعیتی نیازمند پویایی، نشاط و حرکت است. این مهم در حوزه تجسمی و مجسمه‌سازی هم احساس می‌شد، بنابراین همت کردیم تا در این راستا سمپوزیوم مجسمه‌سازی خشت خام را برگزار کنیم. این سمپوزیوم علاوه بر دست آوردهای فرهنگی، اجتماعی و گردشگری خود، می‌تواند در ترویج رویدادهای هنری و مجسمه‌سازی که رشته نوپا و نوجوانی است، نقش به سزایی را ایفا کند. 

عضو رسمی انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران در ادامه با اشاره به اینکه خشت خام ماده اصلی سازنده شهر جهانی و کهن یزد است، تصریح کرد: در این سمپوزیوم بر این مهم تاکید شد که باید از متریالی بومی بهره برد و در این راستا تنها خشت خام بود که می‌توانست عمق تاریخی و ارزشی بافت سنتی و معماری غنی یزد را به نمایش بگذارد. 

عضو هیئت مدیره انجمن هنرهای تجسمی استان یزد با تاکید بر اینکه خشت به تنهایی یک متریال مستقل در حوزه مجسمه‌سازی است، اظهار داشت: بنابر تحقیقات و بررسی‌های صورت گرفته، مشابه این سمپوزیوم با تکیه بر متریال ارزشمند خشت خام هیچ نمونه‌ای در سطح خارجی و داخلی نداشته است که خداروشکر طرح‌های اولیه آن مورد حمایت شورای پنجم و شهرداری یزد قرار گرفت و توانستیم اولین سمپوزیوم مجسمه‌سازی خشت خام را در سال ۹۶  برگزار کنیم و بنابر استقبالی که از جانب هنرمندان استانی و کشوری، عموم شهروندان و مسئولان استان قرار گرفت سبب شد تا دومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی خشت خام نیز شکل بگیرد و پس از جلسات متعدد، فراخوان برگزاری آن اعلام شود. 

وی با بیان اینکه تمرکز دومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی خشت خام در کنار حوزه معماری، مجسمه‌سازی است، اضافه کرد: امسال رویکرد این سمپوزیوم بیشتر معطوف به حوزه مجسمه‌سازی است. بر همین اساس امسال متریال دوم نیز به سازه‌ها اضافه شد و شرکت‌کنندگان می‌توانند از متریال چوب نیز بهره گیرند و تا ۲۰ درصد از آثار خود را به آن اختصاص دهند. 

کهفی در آخر با قدردانی از حمایت، مشارکت و همکاری شهرداری، شورای اسلامی شهر و انجمن هنرهای تجسمی یزد در برگزاری دومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی خشت خام، خاطرنشان کرد: گستره این سمپوزیوم کشوری بوده و دبیرخانه این جشنواره پذیرای آثار متقاضیان و هنرمندان از سراسر کشور است.

علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت و اینستاگرام این رویداد هنری مراجعه کنند. 

 سایت سمپوزیوم:www.sasyazd.com

Visits: 10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا