اخبار هنرهای تجسمیفراخوان گرافیتیفراخوان نقاشی

سرقت یک نقاشی خیابانی با موضوع حمله تروریستی پاریس

سرقت یک نقاشی خیابانی با موضوع حمله تروریستی پاریس لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=4911 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام :  @AsarArtAtelier 👆
سرقت یک نقاشی خیابانی با موضوع حمله تروریستی پاریس | یکی از نقاشی‌های خیابانی بنکسی که بر روی درِ یکی از سالن‌های نمایش شهر پاریس کشیده شده بود، به سرقت رفت. این ساختمان در حملات تروریستی پاریس مورد حمله قرار گرفته بود.

سرقت یک نقاشی خیابانی با موضوع حمله تروریستی پاریس | به گزارش آتلیه اثرهنری به نقل از ایسنا به نقل از سی ان ان، این نقاشی بر روی در اضطراری سالن «باتاکلان» در پاریس خلق شده و تصویرگر چهره‌ای غمگین با پوششی سیاه و سفید است که به سمت پایین خیره شده است.

سالن نمایش «باتاکلان» در نوامبر ۲۰۱۵ مورد هجوم تروریست‌ها قرار گرفت و در نتیجه آن ۹۰ نفر کشته شدند.

بنکسی این نقاشی خیابانی را سال گذشته همراه با چند اثر دیگر در سطح شهر پاریس کشید که بیشتر آنها به موضوع بحران مهاجرت در اروپا می‌پرداختند.

پلیس پاریس به رویترز اعلام کرده که سارقان با استفاده از یک وَن، درِ سالن «باتاکلان» را به طور کلی جدا و آن را به سرقت برده‌اند.

«بنکسی» هنرمند گرافیتی‌کار اهل بریستول است که با نقاشی‌های دیواری و هنر گرافیتی اعتراضی خود، شهرت جهانی دارد، با این حال هنوز هویت اصلی او فاش نشده است. نقاشی‌های این هنرمند بیشتر به مسائل سیاسی و موضوع‌هایی مانند گرمای جهانی، جنگ، شنود غیرقانونی و شرایط سخت کاری پرداخته است. تا کنون بارها نقاشی‌های این هنرمند از روی دیوار جدا و به قیمت صدها هزار پوند فروخته شده است.

اواخر سال گذشته میلادی نیز، نقاشی «دختری با بادکنک» اثر بنکسی درست پس از اینکه در حراجی ساتبی با قیمت یک میلیون دلار به فروش رفت، خود به خود رشته رشته شد و از بین رفت.

Visits: 10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا