فراخوان طراحی پوسترفراخوان گرافیکنقد هنر

رکود گرافیک پوسترهای سینمایی بامفاهیم سخیف وکج سلیقگی طراحان

رکود گرافیک پوسترهای سینمایی بامفاهیم سخیف وکج سلیقگی طراحان لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=4945 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام :  @AsarArtAtelier 👆
رکود گرافیک پوسترهای سینمایی بامفاهیم سخیف وکج سلیقگی طراحان | گرافیست و طراح برجسته کشور با انتقاد از شرایط گرافیک پوسترهای سینمایی، مفاهیم سخیف و مبتذل فیلمها که در پوستر این فیلم ها هم به وضوح شاهد این مورد هستیم و کج سلیقگی طراحان پوستر را عامل اصلی این رکود و پسرفت عنوان کرد.

رکود گرافیک پوسترهای سینمایی بامفاهیم سخیف وکج سلیقگی طراحان | به گزارش آتلیه اثرهنری به نقل از ایرنا از پنجمین جشنواره هنرمقاومت ابراهیم حقیقی گرافیست، طراح و مدیر هنری برجسته کشور و دبیر جشنواره هنرهای تجسمی فجر در حاشیه بازدید از آثار منتخب پنجمین جشنواره هنر مقاومت گفت: آثار این جشنواره مرا به وجد آورد و شگفت زده ام کرد و اذعان می کنم که بسیاری از آثار این نمایشگاه باکیفیت و در سطح هنری بالایی قرار دارند. 
ابراهیم حقیقی افزود: به طور مثال در برخی رشته ها مثل عکس یا کاریکاتور شاهد آثار خوبی بودم مخصوصا در بخش عکس و تصاویری که بانوان با موضوع زن ایرانی ثبت نموده بودند. 
طراح سیمرغ جشنواره بین المللی فیلم فجر افزود: پیش از این در خصوص گرافیک و خصوصا پوستر در کشور بسیار نگران و مایوس بودم و گرافیک شلخته و سطح نازل و بی کیفیت بسیاری از تبلیغات شهری از بقالی ها گرفته تا بیلبوردهای شهری مرا به طور کلی نگران کرده بود، اما با دیدن آثار جوانان گرافیست و طراحان حاضر در نمایشگاه به جرات میتوانم بگویم که می بایست در افکارم تجدید نظر جدی انجام دهم چرا که آثار باکیفیت و جذابی را خصوصا در بخش پوستر این نمایشگاه شاهد بودم. 
وی همچنین با انتقاد از شرایط گرافیک پوسترهای سینمایی کشور گفت: در بحث پوسترهای سینمایی کشور و به طور کلی تبلیغات فیلمها متاسفانه دچار پسرفت هستیم که این موضوع به نظرمن دوعامل اصلی دارد یکی مفاهیم سخیف و مبتذل فیلمها که در پوستر این فیلم ها هم به وضوح شاهد این مورد هستیم و عامل دیگر کج سلیقگی طراحان پوستر فیلمها که این دوعامل باعث اصلی رکود و پسرفت کاملا مشهود گرافیک پوسترهای سینمای کشور می باشد. 
وی گفت: هرچند که خوشبختانه من با دیدن آثار جوانان حاضر در این جشنواره بسیار امیدوارشدم که این نسل جدید مستعد بتواند با هدایت درست درآینده حرفی برای گفتن داشته باشد و آینده هنرو گرافیک ایران را نیز تعالی ببخشد. 
حقیقی درباره طراحی منحصربه فرد و خاص نمایشگاه پنجمین دوره جشنواره هنر مقاومت نیز گفت: با دیدن فضای بدیع و خلاقانه این نمایشگاه به وجد آمدم چراکه باساده ترین مصالح به شیوه ای کاملا نو و بدیع، پیام اصلی و مضمون نهفته درنمایشگاه به بازدیدکننده القا می شود. 
وی افزود: چرخش درست و فضای مناسب این نمایشگاه به بازدید کننده این امکان را می دهد که به راحتی در فضاهای اختصاصی بخش های نمایشگاه بچرخد و از نزدیک جزییات کارها را با نورپردازی مناسب ببیند.تمامی این موارد جزو فاکتورهایی است که یک نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی می بایست دارا باشد و خوشحالم که با حضور در این نمایشگاه از نزدیک شاهد فعالیت های برگزار کنندگان جشنواره و اکران مناسب آثار این جشنواره موضوعی بودم. 
نمایشگاه آثار منتخب پنجمین جشنواره هنر مقاومت تا ۲۴ بهمن ماه در سالن شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میزبان علاقمندان است. 

Visits: 11

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا