اخبار هنرهای تجسمیفراخوان انیمیشن

قضاوت آثار یازدهمین جشنواره پویانمایی آغاز شد

قضاوت آثار یازدهمین جشنواره پویانمایی آغاز شد لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=5131 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام :  @AsarArtAtelier 👆
قضاوت آثار یازدهمین جشنواره پویانمایی آغاز شد | داوری بخش مسابقه ایران یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران با ۹۸ اثر کوتاه و یک فیلم بلند از سوی حامد جعفری، روانبخش صادقی، فرخ یکدانه، سعادت رحیم‌زاده و امیر مهران امروز ۲۴ بهمن آغاز شد و تا ۲۸ بهمن ادامه دارد.

قضاوت آثار یازدهمین جشنواره پویانمایی آغاز شد | به گزارش آتلیه اثرهنری به نقل ازایرنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حامد جعفری تهیه‌کننده سینما و انیمیشن، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری هفت‌سنگ و گروه هنر پویا است. او تهیه‌کنندگی آثاری همچون «شاهزاده روم» و «فیلشاه» را برعهده داشته‌ است. 
روانبخش صادقی نیز که به عنوان کارگردان، نویسنده، تهیه کننده انیمیشن شناخته می‌شود سابقه حضور در هیات مدیره و شورای مرکزی انجمن صنفی فیلم‌سازان انیمیشن ایران را دارد. 
وی مدیرعامل و رئیس هیات مدیره انجمن سینمایی فیلم‌سازان انیمیشن ایران-آسیفا (تا ۱۳۹۷) و مدرس انیمیشن در دانشگاه صداوسیما است. 
فرخ یکدانه کارشناس ارشد پویانمایی به عنوان کارگردان و نویسنده آثار انیمیشن مشغول فعالیت است. وی مدرس دانشگاه هنر، دانشکده صدا و سیما و دانشگاه تهران است. وی علاوه بر دریافت جوایز متعدد ساخت بیش از ۷۰ تیزر تبلیغاتی را نیز در کارنامه دارد. 
سعادت رحیم‌زاده کارشناس ارشد کارگردانی انیمیشن، مدرس دانشگاه و عضو رسمی انجمن آسیفای ایران و آسیفای بین‌الملل است. رحیم‌زاده علاوه برپایی ورک‌شاپ‌های تخصصی با تکنیک ویژ‌ه، چندین جایزه‌ بین‌المللی از نمایشگاه‌های هنری برای آثار تجسمی خود نیز کسب کرده است. 
امیر مهران نیز دانش‌آموخته‌ کارگردانی پویانمایی و عضو آسیفای ایران است. این هنرمند سابقه حضور در بیش از ۱۰۰ جشنواره‌ داخلی و بین‌المللی و دریافت ۳۶ جایزه را در کارنامه دارد. وی علاوه بر ساخت بیش از ۱۰ عنوان فیلم و پویانمایی، ساخت بیش از ۳۰ تیزر تبلیغاتی را نیز در سابقه کاری خود دارد. 
در دور نخست هیات انتخاب یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران، ۵۸۳ فیلم رسیده به بخش مسابقه ایران و ۱۰۰۴ فیلم رسیده به بخش مسابقه بین‌الملل را بازبینی کرد که ۹۹ اثر به بخش مسابقه ایران راه یافت که حال از سوی داوران بخش مسابقه ایران جشنواره داوری می‌شوند. 
یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از ۱۲ تا ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ به دبیری محمدرضا کریمی صارمی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب با نمایش آثار منتخب داخلی و خارجی در چند بخش میزبان هنرمندان و علاقه‌مندان خواهد بود. 

* اکران فیلم «ضربه فنی» از امروز 
فیلم سینمایی «ضربه فنی» به کارگردانی غلامرضا رمضانی و برگزیده بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره کودک و نوجوان از صبح امروز چهارشنبه ۲۴ بهمن در سراسر کشور روی پرده سینماها رفت. 
این فیلم درباره سه نوجوان است که هر کدام از راهی به دنبال قهرمانی در یک جام معتبر هستند اما همیشه قهرمان اونی نیست که برنده میشه! 
در «ضربه فنی» نسیم ادبی، افشین هاشمی، نازنین احمدی، سیروس همتی، مجید نوروزی، درسا بختیار و ملیحه کیا نقش‌آفرینی می‌کنند. 
همچنین سپهراد فرزامی، سیاوش اسدپور، علی ملکیان، حسین لطفی، متین جان‌جانه، محمدامین مرادی، پوریا ایمانی و هستی فرامرزی بازیگران نوجوان این فیلم هستند. 
«ضربه فنی» در سی و یکمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان توانست سه جایزه پروانه زرین هیات داوران کودکان و نوجوانان برای فیلم نوجوان، پروانه زرین بهترین فیلم‌نامه و پروانه زرین بهترین فیلم نوجوان را به‌ دست آورد.
این فیلم تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی تولید و از سوی موسسه سیمای مهر اکران می‌شود و پوستر آن نیز از سوی دانیال فرخ طراحی شده است. 

* نمایش عروسکی «هدیه اسرارآمیز» به کارگردانی میثم یوسفی 
«هدیه‌ اسرارآمیز» اثری نمایشی است که با اقتباس از نمایش‌نامه دوازده ماه سال ساموئل مارشاک از سوی آتوسا شاملو بازآفرینی شده و به کارگردانی میثم یوسفی روی صحنه رفته است. 
این اثر داستانی با بهره‌گیری از عروسک‌های متنوع و تکنیک‌های مختلف نمایشی فرصتی مناسب برای آشنایی مخاطبان گروه‌های سنی مختلف با هنر نمایشی و توانمندی‌های آن تلقی ‌می‌شود. 
هدیه‌ اسرارآمیز که نخستین بار در بهار ۹۷ روی صحنه رفته است پس از استقبال مخاطبان برای دومین بار از نیمه‌ بهمن پذیرای علاقه‌مندان شده و تا آخر اسفند میزبان هنردوستان خواهد بود. 
میثم یوسفی کارگردان این اثر گفت: پس از بازنگری در اثر قبلی، برخی زوائد آن حذف شد. ضمن آنکه در اجرای فعلی از حضور بازی‌گردان‌های جدید استفاده کرده‌ایم. 
وی ادامه داد: این اثر یک اقتباس است و در بازآفرینی آن آتوسا شاملو از عناصری همچون ننه سرما استفاده کرده و شب یلدا جایگزین شب کریسمس شده است. 
این هنرمند درباره‌ داستان این اثر عنوان کرد: شاهزاده‌ جوانی همزمان با شب یلدا و روز تولدش از مردم درخواست گل پامچال ‌می‌کند. در سوی دیگر روایت دختری را داریم که با نامادری و خواهر ناتنی‌اش زندگی ‌می‌کند و در تعامل با دنیای اطراف خود در حال نبرد و پیروزی است. 
وی یادآورشد: در نمایش قبلی این اثر مخاطبان امکان مواجهه‌ مستقیم با چهره این عروس‌گردانان را داشتند، اما در اجرای فعلی چهره‌ آنان پوشانده شده است. 

* «یک قوری پر از قور» به چاپ سوم رسید 
«یک قوری پر از قور» مجموعه شعری از مریم هاشم‌ پور با تکیه بر مفاهیم محیط زیستی برای سومین بار وارد بازار کتاب کودک شد. 
این مجموعه شامل ۱۵ ترانه کودکانه برای کودکان بالای ۷ سال، با تصویرگری مانلی منوچهری و نظارت هنری فرشید مثقالی به چاپ رسیده است. 
در این کتاب ۳۶ صفحه‌ای اشعاری همچون چراغ روشن، بستنی برفی، چتر و آنتن، خواب برفی، آتش، دعای دکمه، آشپزی بابا و یک قوری پر از قور را می‌خوانیم. 
در شعر «یکشنبه‌ ما جمعه شد» می‌خوانیم: «با قار و قار یک کلاغ/ از جا پریدم صبح زود/ به به چه صبحی، برف هم/ از آسمان بریده بود/ پرواز کردم تا حیاط/ پاروی من یک بیل بود/ می‌خواستم بازی کنم/ چون مدرسه تعطیل بود/ یک کوه برفی ساختم/ سر خوردم از بالای آن/ یکشنبه‌ی ما جمعه شد/ خیلی تو خوبی…آسمان!» 
شمارگان این کتاب ۲ هزار و ۵۰۰ نسخه است که با قیمت ۷۵ هزار ریال به دست علاقه‌مندان رسیده است. پیش‌تر نیز ۱۵ هزار نسخه از کتاب «یک قوری پر از قور» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده بود. 

Visits: 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا