خلاقیتفراخوانفراخوان انیمیشنفراخوان پرفورمنسفراخوان چاپفراخوان چیدمانفراخوان حجم و مجسمهفراخوان عکاسیفراخوان گرافیکفراخوان گرافیک کامپیوتریفراخوان موشن گرافیکفراخوان نماهنگفراخوان هنر دیجیتالفراخوان واقعیت مجازیفراخوان ویدئو آرت

فراخوان نخستین جشنوارۀ ملی هنرهای دیجیتال

فراخوان نخستین جشنوارۀ ملی هنرهای دیجیتال لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=5254 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام :  @AsarArtAtelier 👆

فراخوان نخستین جشنوارۀ ملی هنرهای دیجیتال

فراخوان نخستین جشنوارۀ ملی هنرهای دیجیتال | به گزارش آتلیه اثرهنری شاید ساده ترین تعریف از هنر دیجیتال این باشد که بگوییم اثر هنری ای با پسوند دیجیتال نام گزاری می شود که متکی به فناوری دیجیتال ( اعم از کاربست نرم افزارهای تخصصی، علوم کامپیوتری و زبان های برنامه نویسی) باشد. این تعریف اولیه هرچند به شکل کلی درست است اما چندان موجب تمایز آثاری نیست که امروزه به شکل دقیق در محدوده هنر دیجیتال می گنجند. شاید دلیل این امر فراگیری روزافزون فناوری دیجیتال در تولید آثاری باشد که در سطوح گوناگون از آن بهره می برند.

بنابراین، اگر بخواهیم به شکلی تخصصی تر، هنر دیجیتال را مورد تبیین قرار دهیم، باید به آثاری اشاره کنیم که نقش فناوری در تولید آن، ساختاری، ضروری و مؤثر باشد.

گرایش های هنر دیجیتال را می توان از منظر تاریخی و کلاسیک به دو بخش تقسیم کرد: نخست، هنرهای سنتی که به پیش از دوران دیجیتال نیز وجود داشته اند اما اکنون با عطف به این فناوری جلوه های تازه ای را تجربه می کنند مانند نقاشی، عکاسی، مجسمه سازی، تصویر متحرک، موسیقی و غیره؛ دوم، هنرهایی که برمبنای فناوری دیجیتال شکل گرفته اند مانند ویدیو، هنر نرم‏افزار، بانک اطلاعاتی، هنر بازی‏های رایانه‏ای، هنر شبکه وغیره.

امروزه شاید تفکیک یکایک گرایش های هنر دیجیتال به شکل قاطعانه ممکن نباشد اما می توان برای نظم بخشیدن به فعالیت های این حوزه از منظری که توضیح آن از پی می آید نیز مراتبی برای آن قایل شد:

هنرهای دوبعدی:

-تصویرپردازی دیجیتال: این گستره وسیع تصویری می تواند شامل انواع روش های دستکاری عکس، فتومونتاژ، طراحی و نقاشی دیجیتال، آثار تلفیقی، چاپی و کلیه آثاری باشد که در نهایت به شکل دوبعدی عرضه خواهندشد.

هنرهای سه بعدی:

-حجم های دیجیتال: این گستره وسیع می تواند شامل مجسمه های دیجیتال(مجسمه هایی که به روش های غیرسنتی ساخته می شوند) و همچنین همه انواع چیدمان های تلفیقی باشد که در نهایت در قالب ساختارهای حجمی عرضه خواهندشد.

هنرهای چهاربعدی:

-هنرهای چندرسانه ای: این گستره وسیع می تواند شامل تمام انواع آثاری باشد که از عناصری چون تصویر، حجم، صدا و حرکت بهره می گیرند. مانند آثار واقعیت مجازی، پرفورمنس، موسیقی و هنر صوتی، انواع تصویر متحرک، ویدیو و پویانمایی، هنر نرم‏‌افزاری، بانک اطلاعاتی ، بازی‏های رایانه‌‏ای ، هنر شبکه و از این قبیل.

در نهایت اینکه، بهترین نمونه های هنر دیجیتال در روندی خلاقانه ایده های هنرمند را با فناوری ها درمی آمیزند تا جایی که تفکیک آنها از هم میسر نیست. بهترین نمونه های هنر دیجیتال به شکلی دوسویه، هم فناوری را به روش بیان تبدیل می کنند و از آن سود می جویند، و هم هرکدام سهمی در توسعه فناوری و معنابخشی دوباره به آن دارند. در بهترین نمونه های هنر دیجیتال فناوری بعدی زیبایی شناسانه می یابد و اندیشه ها به زبانی نوین بیان می شوند.

قوانین جشنواره:

۱-  اساتید،دانشجویان و سایر علاقه مندان و هنرمندان حوزه هنرهای دیجیتال  می توانند آثار خود را به جشنواره ارسال نمایند.

۲-هر شرکت کننده می تواند در هر بخش ( آزاد_ موضوعی ) شرکت نماید.

۳- هرشرکت کننده در هر بخش حداکثر ۳ اثر میتواند ارسال کند.

۴-تکمیل فرم شرکت در جشنواره الزامی است و امضاء آن به منزله پذیرفتن مقررات جشنواره است .

۵- حق استفاده  معنوی از آثار ارسالی درعین رعایت مسائل حقوقی جهت چاپ کاتالوگ و هرگونه اکران و نمایش با ذکر نام پدید آورنده اثر برای برگزارکننده محفوظ است.

۶- مسئولیت اصالت آثار و رعایت حق کپی رایت به عهده ی ارسال کننده است و هیچگونه مسئولیتی متوجه دبیرخانه جشنواره نیست.

۷-هزینه ارسال آثار بر عهده شرکت کننده است.

۸- انتخاب و گزینش آثار بر مبنای معیارهای زیبایی شناختی هر رشته و فناوری خلاقانه دیجیتال صورت میگیرد.

۹- آثاری که فاقد اطلاعات شخصی و فرم شرکت باشد مورد ارزیابی قرار نمی گیرد.

شیوه ارسال آثار:

۱_ارسال فایل ها الزاماً می بایست به صورت فایل zip و تا سقف حداکثر  50مگابایت  باشد .

۲_ ارسال فایل تصویری (image)  با فرمت jpg  با حداکثر حجم ۳ مگابایت باشد.

۳_ ارسال فایل های ویدئویی با فرمت mpg  با حداکثر زمان ۱۵ دقیقه باشد.

۴- ارسال فایل های صوتی با فرمت mp3 باشد.

۵-در صورت انتخاب اولیه، می بایست فایل اصلی اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال گردد.

۵ _ شرکت کننده می بایست به همراه اثر ، توضیحات مبنی بر روند خلق اثر ، تکنیک و نرم افزار های به کار رفته را به صورت فایل text  را راسال نماید.

علاقه‌مندان تا اول خرداد فرصت دارند تا برای ثبت نام و ارسال آثار به سایت www.digitalartfestival.ir ‌مراجعه کنند. اکران و نمایش آثار نیمه دوم خرداد ۱۳۹۸ برگزار می‌شود.

Visits: 35

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا