پژوهشفراخوانفراخوان خوشنویسی

کنگره علمی و هنری میرعلی تبریزی برگزار می شود

کنگره علمی و هنری میرعلی تبریزی برگزار می شود لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=5355 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام :  @AsarArtAtelier 👆
کنگره علمی و هنری میرعلی تبریزی برگزار می شود | دوسالانه کنگره علمی و هنری میرعلی تبریزی در دوبخش نمایشگاهی(رقابتی) و پژوهشی برگزار می‌شود.

کنگره علمی و هنری میرعلی تبریزی برگزار می شود | به گزارش آتلیه اثرهنری به نقل از جماران به نقل از ایرنا یونس نصیری در این خبر اعلام کرد: انجمن خوشنویسان تبریز با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و در راستای ارج نهادن به مقام شامخ مبدع خط نستعلیق و آشنایی نسل جوان با این گنجینه ارزشمند همچنین توسعه و ترویج این هنر اصیل و ریشه دار و تشویق استعدادهای خلاق و ایجاد انگیزه و تبادل تجربیات این هنر قدسی در بین هنرمندان خوشنویسی ایران اسلامی دوسالانه کنگره میرعلی تبریزی (واضع خط نستعلیق) را برگزار می کند.
وی افزود: اشاعه و ترویج هنر قدسی خوشنویسی و فرهنگ اسلامی، گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری، ایجاد انگیزه و رقابت سازنده بین هنرمندان، تبادل تجربیات مفید و ارزنده بین خوشنویسان کشور، ایجاد زمینه برای علاقه مندی جوانان به هنر، ارج گذاری به مفاخر و هنرمندان درگذشته، شناسایی و معرفی استعدادهای هنری از اهداف این کنگره است.
رییس انجمن خوشنویسان تبریز اعلام کرد: کنگره در دو بخش علمی و هنری برگزار می شود. 
وی با بیان اینکه بخش هنری خود شامل بخش رقابتی و نمایشگاهی است، افزود: در بخش رقابتی دریافت آثار منظوم و منثور خوشنویسی به خط زیبای نستعلیق در مورد اشعار و مطالبی است که در رابطه با میرعلی تبریزی سروده و گفته شده است.
رییس انجمن خوشنویسان گفت: بخش نمایشگاهی نیز شامل دو قسمت آثار اساتید و آثار راه یافته به بخش مسابقه است.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه مجاز به استفاده از آثار ارسالی به صورت مختلف (عکس، فیلم، بروشور، چاپ در کتاب جشنواره و ….) است، گفت:
آثار راه یافته به بخش نهایی پس از اتمام نمایشگاه به وسیله پست به صاحبان خود عودت داده خواهد شد.
نصیری با بیان اینکه دبیرخانه در قبال خسارات وارده به آثار از ناحیه پست مسئولیتی ندارد، خاطرنشان کرد: آثار برگزیده عودت داده نخواهد شد و در موزه انجمن خوشنویسان تبریز نگهداری خواهد شد.
فایل آثار می بایست با فرمت jpg و حداکثر ۱ تا ۳ مگابایت بوده و ابعاد آثار با احتساب پاسپارتو و بدون قاب ۵۰*۳۵ ، ۷۰*۵۰ ، ۷۰*۱۰۰ باشد و از نوشتن نام کاتب بر روی اثر خودداری شده و مشخصات در پشت اثر و در فرم مخصوص نوشته شود. (برای دریافت فرم به سایت کنگره مراجعه شود)
رییس انجمن خوشنویسان تبریز اعلام کرد: در بخش مقالات به ۵ نفر برگزیده نهایی هر نفر ۲ میلیون تومان به همراه تندیس کنگره و لوح تقدیر اهدا می شود.
نصیری مهلت دریافت مقالات را تا ۲۰ اردیبهشت ۹۸ اعلام کرد و گفت: اسامی کسانی که مقالاتشان به کنگره راه یافته، ۳۱ اردیبهشت ۹۸ اعلام می شود.
وی با اشاره به اینکه اختتامیه کنگره ۲۳ خرداد ۹۸ برگزار می شود، گفت: علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را ( حداکثر ۳ اثر ) از طریق وب سایت WWW.miralitabrizi.ir به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
نصیری گفت: مهلت دریافت آثار هنری تا ۱۰ اردیبهشت ۹۸ بوده و نتایج اولیه ۱۵ اردیبهشت ۹۸ و آثار راه یافته به بخش نهایی ۱۶ اردیبهشت تا ۴ خرداد اعلام می شود. 
وی خاطرنشان کرد: نمایشگاهی از آثار راه یافته به کنگره ۱۸ تا ۲۳ خرداد ۱۳۹۸برگزار می شود.
رییس انجمن خوشنویسان تبریز گفت: در بخش هنری به ۵ نفر برگزیده نهایی هر نفر ۵ میلیون تومان همراه با تندیس کنگره و لوح تقدیر و به ۵ نفر منتخب هر نفر ۲ میلیون تومان همراه لوح تقدیر و به ۵ نفرتقدیری هر نفر ۱میلیون تومان به همراه لوح تقدیر اهدا می شود.

وی افزود : در بخش علمی مقالاتی در محورهای میرعلی تبریزی واضع خط نستعلیق، آثار، شاگردان و پیروان او، خط نستعلیق و هویت ایرانی – اسلامی، تبریز خاستگاه خط نستعلیق و بزرگان نستعلیق نویس تأثیرگذار تبریزی، زیبائی شناسی خط نستعلیق و خوشنویسی مکتب تبریز پذیرش می شود.
هر شرکت کننده مجاز به ارسال حداکثر دو مقاله به این بخش است، گفت: مقالات بایستی دارای چکیده، مقدمه، متن و نتیجه گیری بوده و مرجع نویسی درون متن و فهرست منابع به صورت علمی درج شده باشد.
مقالات بایستی در قالب word با فونت B Nazanin و اندازه ۱۴ ارائه شوند، افزود: صفحه اول مقاله باید شامل عنوان مقاله، نام نویسنده یا نویسندگان مقاله و شماره تلفن و نشانی ایمیل آنها باشد.
در چکیده مقالات ضمن بیان مختصر مسأله، باید به سوال اصلی، روش تحقیق و نتیجه گیری اشاره شود و کلمات کلیدی آن حداکثر ۵ کلمه باشد.
تعداد صفحات مقالات باید حداقل ۱۰ و حداکثر ۱۵ صفحه باشد، گفت: دبیرخانه کنگره مجاز به استفاده از مقالات ارائه شده به صور مختلف با ذکر نام نویسنده/نویسندگان است و تمامی مقالات انتخاب شده برای داوری نهایی، در کتاب یا ویژه نامه ای به چاپ خواهند رسید و حقوق مالکیت فکری این کتاب متعلق به انجمن خوشنویسان تبریز خواهد بود.

Visits: 18

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا