فراخوان گرافیک

گفت و گوی مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری با هنرمند طراح گرافیک اردبیلی؛ حسین آزاد

گفت و گوی مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری
با هنرمند طراح گرافیک اردبیلی؛ حسین آزاد

«هنر انقلاب یک هنر تاثیرگذار و پیشرو است»

حسین آزاد متولد ۱۳۵۳ اردبیل فوق لیسانس گرافیک از دانشکده هنر و معماری تهران مرکز؛ مسئول واحد موسیقی حوزه هنری اردبیل، مدرس هنر در دانشگاه علمی کاربردی و دبیرستان فنی حرفه ای رازی پسران اردبیل در رشته گرافیک. همچنین آثار او در کتاب گرافیک سال ایران در سال ۱۳۸۶ و در کتاب سال گرافیک دانشجویی سال ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ به چاپ رسیده. کسب مقام های مختلف در سطح ملی و استانی در رشته گرافیک، برگزاری نمایشگاهه ای متعدد گروهی در رشته های گرافیک، نقاشی و هنر مفهومی بخشی از کارنامه هنری اوست.

حسین آزاد؛ هنرمند گرافیست با بیان اینکه هنرمند تاثیرگذار هنرمند متفکر و دارای اندیشه است؛ هنر انقلاب را یک هنر تاثیرگذار و پیشرو ذکر کرد.
به گزارش روابط عمومی مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری؛ این هنرمند اردبیلی با بیان اینکه انقلاب همانطور که از نام آن پیداست، منقلب شدن از درون و تازه شدن به نفع یک هدف والاست؛ بیان داشت: « هنرمندان نیز بنا به درکی که از اطراف خود دارند به اتفاقات پیرامونی خود واکنش نشان می دهند. انقلاب ها دگرگونی های زیادی درجوامع به وجود می آورند . هنرمندان باید به دقت نظاره گر باشند و در جای خود مسائلی که در دست فراموشی است را به وسیله یک اثر هنری تاثیرگذار به جامعه ارائه نمایند. پس مهم ترین مولفه هنر انقلاب که بر عهده این قشر است؛ هدایت، ایده پردازی و دادن پیام های لازم در زمان مناسب است.»

مسئول واحد موسیقی حوزه هنری اردبیل ادامه داد: «از سوی دیگر منقلب شدن چون با درون و احساس انسان ها درگیر است، نقطه شروع و پایان خاصی بر آن متصور نیست. هر چند باید از کلیشه و سفارشی شدن هنر پرهیز شود تا هنرمند همیشه تازه و سرزنده به آفرینش ادامه دهد.»
او ادامه داد: « بنا به تعاریفی که از سبک ها و مکاتب هنری سراغ داریم، به نظر می آید که هنر انقلاب هنوز به سبک تبدیل نشده، زیرا مجموعه های یک سبک باید به هم پیوسته و هماهنگ کار کنند و بیشتر می تواند موضوع اثر یک هنرمند باشد.»

این هنرمند در ادامه افزود: «دوره کنونی که ما در آن زندگی می کنیم معروف است به عصر رسانه و ارتباطات جمعی که مزیت ها و معایبی نیز دارد. اما در بحث هنر این فضا به کمک آمده و باعث ارتباط بیشتر مخاطبان با هنر و تولیدات هنری شده است. شما یک اثر موسیقایی، سینمایی و یا یک طرح گرافیکی را در کمترین زمان ممکن در اختیار مخاطب خود قرار می دهید و یا به راحتی می توانید انواع تکنیک های هنری را در کلاس های مجازی برگزار کنید و… اما جامعه ما زیرساخت های لازم برای روبه رو شدن با این تکنولوژی را به طور کامل ندارد. بنابراین از نتایج منفی آن این می شود که گرته برداری و کپی بردار ی از آثار برتر، بیداد کند. متاسفانه تعهد لازم در برخی افراد هنوز به وجود نیامده است که منجر به عدم رعایت مسائل اخلاقی در هنر می شود.»

وی پیرامون تاثیرگذاری اثر هنری یادآور شد: «اگر مخاطب احساس کند که حرف یک اثر هنری به زندگی و فرهنگ خود و یا جامعه اش نزدیکتر است، حتما به سمت آن اثر کشیده خواهد شد. البته در استقبال مخاطبان تحقیق هنرمند مربوطه هم نقش دارد. اینکه هنرمند با تیزهوشی به رفتارها، فرهنگ و آیین و رسوم مردم اشراف کامل داشته و از این داده های تحقیقاتی در تولید آثار هنری بهره کامل را ببرد. در مقابل مخاطب هم باید ضمن ارزش گذاری به هنر و هنرمند، در جهت ارتقای سواد بصری خویش بکوشد تا بهتر بتواند آثار هنری را تجزیه و تحلیل کند.»
گفتنی است حسین آزاد متولد ۱۳۵۳ اردبیل فوق لیسانس گرافیک از دانشکده هنر و معماری تهران مرکز؛ مسئول واحد موسیقی حوزه هنری اردبیل، مدرس هنر در دانشگاه علمی کاربردی و دبیرستان فنی حرفه ای رازی پسران اردبیل در رشته گرافیک. همچنین آثار او در کتاب گرافیک سال ایران در سال ۱۳۸۶ و در کتاب سال گرافیک دانشجویی سال ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ به چاپ رسیده. کسب مقام های مختلف در سطح ملی و استانی در رشته گرافیک، برگزاری نمایشگاهه ای متعدد گروهی در رشته های گرافیک، نقاشی و هنر مفهومی بخشی از کارنامه هنری اوست.

Visits: 32

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا