اخبار هنرهای تجسمیفراخوان عکاسی

جایگاه کاوه گلستان در فتوژورنالیسم

جایگاه کاوه گلستان در فتوژورنالیسم لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=5368 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام :  @AsarArtAtelier 👆
جایگاه کاوه گلستان در فتوژورنالیسم ـ برای ثبت حقیقت به دنیا آمدم! | نشست بررسی جایگاه کاوه گلستان در فتوژورنالیسم و عکاسی مستند اجتماعی روز پنجسنبه (۹ اسفند ماه) در مرکز نبشی برگزار می‌شود.

جایگاه کاوه گلستان در فتوژورنالیسم | به گزارش آتلیه اثرهنری به نقل از ایسنا، نشست بررسی جایگاه کاوه گلستان در فتوژورنالیسم و عکاسی مستند اجتماعی، همزمان با چاپ چهارم کتاب «بودن با دوربین» به قلم حبیبه جعفریان درباره زندگی، آثار و مرگ کاوه گلستان، عصر روز پنجشنبه (۹ اسفند ماه) در ساعت ۱۶ در مرکزنبشی برگزار می‌شود.

هنگامه گلستان (عکاس اجتماعی و همسر زنده‌یاد کاوه گلستان) و هوشنگ گلمکانی (منتقد) در این نشست حضور دارند.

کاوه گلستان یکی از تأثیرگذارترین عکاسان ایران در حوزه‌ی مستند اجتماعی بوده است. او قبل از انقلاب با مجموعه عکس‌های «شهر نو»، «کارگران» و «مجنون» خود را در عکاسی مستند اجتماعی ثابت کرد و در دوران انقلاب و روزهای جنگ تحمیلی، با ثبت عکس‌هایی متفاوت از مهم‌ترین اتفاقات و رویدادهای کشور، نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت.

گلستان خودش را اینگونه روایت کرد که «من کاوه هستم. کاوه گلستان. عکاس نه بالا و نه پایین. فقط برای ثبت حقیقت به دنیا آمده‌ام.»

او درباره عکس‌هایش نیز گفته بود: «می‌خواهم صحنه‌هایی را به تو نشان دهم که مثل سیلی به صورتت بخورد و امنیت تو را خدشه‌دار کند و به خطر بیندازد. می‌توانی نگاه نکنی، می‌توانی خاموش کنی، می‌توانی هویت خود را پنهان کنی، مثل قاتل‌ها، اما نمی‌توانی جلوی حقیقت را بگیری، هیچ‌کس نمی‌تواند.»

کاوه گلستان ۱۳ فروردین ماه ۱۳۸۲ هنگام انجام مأموریت تصویربرداری در منطقه‌ای که خط مقدم جنگ بود، در ۱۳۰ کیلومتری کرکوک در منطقه سلیمانیه در کشور عراق و بر اثر انفجار مین کشته شد.

Visits: 44

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا