فراخوان نقاشیمعرفی هنرمند

نقاشی های امپرسیونیسم گوستاو کایلبوت (Gustave Caillebotte)

 

گوستاو کایبوت

گوستاو کایلبوت (۱۹ آگوست ۱۸۴۸ – ۲۱ فوریه ۱۸۹۴) نقاش فرانسه، عضو و مدافع هنرمندان معروف به امپرسیونیستها بود، هرچند او نقاشی بسیار واقع گرایانه تری نسبت به بسیاری دیگر از گروه داشت. Caillebotte برای علاقه اش در عکاسی به عنوان یک شکل هنری معروف شد.

زندگی نامه

گوستاو کایبوت (۱۹آگوست ۱۴۸۴-۲۱ فوریه ۱۸۹۴) نقاشی که در دروان امپرسیونیست ها به عنوان یک آوانگارد معرفی می شد و با وجود موفقیت های فراوان حتی تا دهه ۱۹۵۰ ناشناخته بود. او بسیاری از موضوعاتش را زندگی روزمره مردم در کافه ها و خیابان های پاریس در حال کسب و کار خود به تصویر کشیده است.

درباره ی زندگی
گوستاو در سال ۱۸۴۸ در نوزدهم ماه آگوست در خانواده ایی مرفه  در پاریس به دنیا آمد. پدرش در ازدواج سوم بغیر از گوستاو صاحب دو پسر دیگر به نام های رنه و مارسیال بود . پدر گوستاو در سال ۱۸۶۰ ملکی در یرس (شهری در کنار رودخانه یرس) خریداری کرد که بسیاری از تابستانها را در آنجا می گذراندند. در آنجا بود که گوستاو جوان برای اولین بار شروع به نقاشی کرد. در سال ۱۸۶۸ گوستاو توانست تحصیلات خود را در رشته حقوق تمام  کند و دو سال بعد نیز توانست گواهی وکالتش را بگیرد . گوستاو اندکی بعد برای شرکت در جنگ “فرانکو-جرمن” در سال ۱۸۷۰ برگزیده شد .

زندگی حرفه ایی
پس از جنگ گوستاو از کارگاه نقاش فرانسوی لئو بونا بازدید کرد و بونا اورا تشویق کرد تا به طور جدی شروع به کارکند . گوستاو در سال ۱۸۷۳در مدرسه هنر های زیبا ثبت نام کرد اما مدت زمان زیادی را در آنجا نگذراند و کارگاه شخصی خود را در خانه پدری برپا کرد و در مدت زمان کوتاهی توانست سبک هنری خود را گسترش دهد. تقریبا در سال ۱۸۷۴بود که گوستاو با هنرمندانی خارج از آکادمی فرانسه آشنا شد و با آنها طرح دوستی ریخت، هنرمندانی چون ادگار دگا (نقاش و مجسمه ساز فرانسوی) و ادوادر مونه (نقاش امپرسونیست) از نزدیکان او بودند. گوستاو در اولین نمایشگاه هنری امپرسیونیست ها حضور داشت اما رسما اثری از خود نداشت . اولین نمایشگاه او در سال ۱۸۷۶ در دومین نمایشگاه امپرسیونیست ها با ۸ اثر هنری که شامل اولین شاهکار خود به نام The scrapers floor (زمین شورها) برپا شد. این تابلو که کارگرانی را در حال آماده ساختن کف چوبی یک ساختمان هستند را نشان میدهد، از سوی منتقدین برداشته شد و به همین خاطر در سال ۱۸۷۵ از شرکت در “سالون” ( نمایشگاه رسمی ، تحت حمایت آکادمی هنر های زیبا فرانسه) رد شد. گوستاو کایبوت تقریبا از سن ۳۴ سالگی دیگر اثری از خود به نمایش عموم نگذاشت، او با شروع دهه ۹۰ پایبندیش را به نقاشی بشدت کم کرد و دیگر تابلوهای بزرگ کار نکرد ، او در سال ۱۸۹۴ در سن ۴۵ سالگی  به دلیل سکته قلبی از دنیا رفت و در گورستان پرلاشز در پاریس به خاک سپرده شد.

Visits: 504

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا