اخبارفراخوانفراخوان عکاسی

فراخوان ششمین سوگواره ملی عکس “قاب شیدایی”

فراخوان ششمین سوگواره ملی عکس "قاب شیدایی" لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=8008 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام :  @AsarArtAtelier 👆
فراخوان ششمین سوگواره ملی عکس “قاب شیدایی” | شهرداری و شورای اسلامی شهر بیجار با همکاری و مشارکت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ششمین سوگواره ملی عکس قاب شیدایی را برگزار می کند.

فراخوان ششمین سوگواره ملی عکس “قاب شیدایی” | به گزارش آتلیه اثرهنری به نقل از گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری بیجار، بیگ محمدپور شهردار بیجار ضمن اعلام این خبر گفت: سوگواره قاب شیدایی با هدف حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، رشد و تعالی آثار هنری با موضوع قیام عاشورا، بسط و گسترش فرهنگ و معارف اسلامی از منظر هنری، تبین بازشناسی فرهنگ عاشورایی و زنده نگه داشتن شور حسینی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی با الهام از فرهنگ عاشورای حسینی افزود: بزرگترین پیام عاشورا ترویج دستور اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است که باید در این راستا تلاش گردد تا مفاهیم مربوط به آن از جمله مبارزه با ظلم وستم، مبارزه با فساد، در بخش نهی از منکر و ترویج اسلام ناب محمدی (ص) و دستورات قرآنی در بخش امر به معروف در جامعه نهادینه گردد.

وی بیان داشت: در این سوگواره تلاش می گردد تا علاوه بر معرفی آیین ها و مراسم عزاداری ایام محرم در سراسر کشور از قاب تصویر عکاسان، فرهنگ عزاداری شهر بیجار را نیز به سراسر ایران معرفی نموده و زمینه کشف و حمایت از استعدادهای هنر عکاسی و تولید آثار فاخر هنری فراهم گردد.

بیگ محمدپور اظهار داشت: از اهداف دیگر برگزاری این سوگواره آشنایی عکاسان مبتدی با حوزه ی عکاسی موضوعی و ایجاد رغبت جهت ورود به این عرصه به منظور ارتقاء ارزش های معنوی حاکم بر ایام محرم و صفر است.

وی بخش های سوگواره را در پنج محور:
•مجموعه عکس ملی
•مجموعه عکس ویژه شهرستان بیجار
•تک عکس ملی
•تک عکس ویژه ی شهرستان بیجار
• عکس موبایلی

عنوان کرد و گفت: شرکت در این سوگواره برای تمامی عکاسان آماتور و حرفه ای آزاد است.

بیگ محمدپور در خصوص مقرارت سوگواره نیز خاطرنشان کرد : در این دوره از سوگواره آثاری مورد ارزیابی قرار می گیرند که مربوط به محرم ۱۳۹۸ باشد و هر عکاس، مجاز است در هر دو قسمت ملی و شهرستانی با ۵ قطعه تک عکس (رنگی یا سیاه‌ وسفید) شرکت نماید. (۵ عکس ملی و ۵ عکس شهرستان)

وی در ادامه افزود: در صورتی که عکسی قبلا در مسابقه یا نمایشگاهی موفق به راهیابی یا کسب مقام و جایزه شده باشد، از مرحله داوری حذف خواهد شد و عکاسان باید توجه نمایند که در صورت اصلاح رنگ و یا برش عکس نباید به استناد اثر خدشه وارد گردد .
بیگ محمدپور فرمت قابل قبول راJPEGبا وضوح ۳۰۰dpi و طول ۲۰۰۰ پیکسل اعلام نمود و تصریح کرد: در صورتی‌که بنا به تشخیص هیات برگزار کننده اثر ارسالی بعنوان اثر برتر معرفی گردد، ارسال فایل اصلی عکس به دبیرخانه سوگواره ضروری است.

وی گفت: شرکت‌کننده در سوگواره به عنوان عکاس و مالک اثر شناخته می‌شود و مسئولیت هرگونه دعوی در باب مالکیت اثر از عهده برگزار کننده خارج است و حق استفاده از عکس‌های پذیرفته شده برای چاپ در کتاب، بروشور یا انتشارات مربوط به مسابقه، با ذکر نام عکاس در اختیار دبیرخانه سوگواره خواهد بود.

وی در خصوص نحوه ی ارسال آثارنیز اعلام کرد: علاقه مندان جهت ارسال اثر به سه شیوه ذیل
می توانند آثار خود را ارسال نمایند : ارسال اثر به پست الکترونیکی سوگواره به آدرس ghabesheydeei۶@gmail.com و یا ارسال فایل اثر به شماره تلگرامی ۰۹۹۰۳۸۶۹۱۶۱ و یا از طریق ارسال پستی لوح فشرده به دبیرخانه سوگواره به آدرس : کردستان–بیجار–شهرداری بیجار–واحد روابط عمومی.

بیگ محمدپور تصریح نمود در تمامی شیوه های عنوان شده جهت ارسال اثر می بایست مشخصات کامل صاحب اثر، آدرس و شماره تماس و یک قطعه عکس صاحب اثر به همراه بخش مورد نظر جهت حضور در سوگواره نیز ارسال گردد.

وی با معرفی سعید کردی و مهدی باشوکی به عنوان دبیران این سوگواره آخرین مهلت ارسال اثار را ۲۰مهرماه ۹۸ اعلام نمود و گفت: نتایج داوری آثار راه یافته به بخش نمایشگاه ۳۰ مهرماه اعلام و مراسم اختتامیه سوگواره و افتتاح نمایشگاه ۱۲ آبان ماه ۹۸ در بیجار برگزار می گردد.

Visits: 6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا