اخباراخبار حراجی‌های هنری

پرتره هاکنی اثر لوسین فروید ۲۱ میلیون دلار چکش خورد

پرتره هاکنی اثر لوسین فروید ۲۱ میلیون دلار چکش خورد لینک : https://asarartmagazine.ir/?p=25029 👇 سایت : AsarArtMagazine.ir اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtMagazine تلگرام :  t.me/AsarArtMagazine 👆
پرتره هاکنی اثر لوسین فروید ۲۱ میلیون دلار چکش خورد

پرتره هاکنی اثر لوسین فروید ۲۱ میلیون دلار چکش خورد | در شب ۲۱۶ میلیون‌ دلاری حراج ساتیبیز لندن، پرتره‌ای که لوسین فروید سال ۲۰۰۲ از دیوید هاکنی کشیده بود، در حراجی هنر بریتانیایی و مدرن ساتبیز در لندن ۲۱ میلیون دلار فروخته شد.

به گزارش مجله اثرهنری پرتره هاکنی ششمین اثر گرانقیمت در کارنامه فروید است و هر دو هنرمند از محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین چهره‌های تاریخ معاصر بریتانیا به شمار می‌روند. پنج خریدار تلفنی از نیویورک، لندن و آسیا برای به دست آوردن پرتره هاکنی رقابت کردند و آخرین چکش روی رقم ۱۷.۷ میلیون دلار فرود آمد که حدود یک میلیون دلار بالاتر از برآورد ابتدایی بود.

پرتره لوسین فروید از دیوید هاکنی سرانجام به یک خریدار لندنی رسید. فروید سال ۲۰۰۲ این پرتره را کشید؛ زمانی که خودش ۸۰ ساله بود و هاکنی ۶۵ سال داشت. این تابلو که سال ۲۰۱۲ در نمایشگاه مرور آثار فروید در گالری ملی پرتره هم به نمایش درآمده، سال ۲۰۰۳ به مبلغ سه میلیون پوند (حدود ۴.۵ میلیون دلار) فروخته شده و فروشنده فعلی آن را در حراجی سال ۲۰۱۵ خریده بود.

فروید و هاکنی نخستین بار در ۱۹۶۲ همدیگر را دیدند؛ زمانی که فروید هنرمندی سرشناس بود و هاکنی هنوز داشت درس می‌خواند. هنرمند نامدار بریتانیایی برای کشیدن پرتره دوستش حدود ۱۰۰ ساعت در روزها و زمان‌های متفاوت او را روی صندلی نشانده و در مدت چهار ماه هر بار بخشی از تابلو را کامل کرده بود. هاکنی در ۲۰۱۱ به مناسبت مرگ فروید درباره روند کشیدن شدن این تابلو سخن گفته بود.

نقاشی‌های لوسین فروید معمولا کمتر به حراجی‌های مهم و معتبر می‌آیند اما خریداران فراوان و ولخرج دارند. البته رقم ۲۱ میلیون دلاری برای یک تابلو از فروید چندان هم بالا نیست. گران‌ترین اثری که از این هنرمند تا امروز فروخته شده، مربوط به ماه می ۲۰۱۵ با رقم ۵۶ میلیون دلار در کریستیز است.

در حراج آثار هنری بریتانیایی و مدرن ساتبیز لندن در مجموع ۸۳ اثر به ارزش ۲۱۷ میلیون دلار فروخته شد که ۱۲ درصد بیش از فروش ۱۹۳ میلیون دلاری حراج «رامبرانت به ریشتر» در ژوئن گذشته است.

Visits: 6

منبع
هنر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا