اخبار هنرهای تجسمیفراخوان کارتونفراخوان کاریکاتور

برگزیدگان چهارمین دوسالانه کارتن کتاب تجلیل شدند

برگزیدگان چهارمین دوسالانه کارتن کتاب تجلیل شدند لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=5637 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام :  @AsarArtAtelier 👆
برگزیدگان چهارمین دوسالانه کارتن کتاب تجلیل شدند | برگزیدگان چهارمین دوسالانه کارتن کتاب با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی آئینی در باغ کتاب تهران معرفی و تجلیل شدند.

برگزیدگان چهارمین دوسالانه کارتن کتاب تجلیل شدند | به گزارش آتلیه اثرهنری به نقل از ایرنا در این آیین روز دوشنبه عارف نیازی و سجاد رافعی از ایران و «آندرزژ کراوژاک» از جمهوری لهستان به ترتیب رتبه های اول تا سوم چهارمین دوسالانه کارتن کتاب را کسب کردند که به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، به دبیری سید مسعود شجاعی و با محوریت کاریکاتور و کتاب برگزار شد.

همچنین در چهارمین دوسالانه کارتون کتاب از ۵ نفر با اهدای جایزه‌ای ویژه تقدیر شد.
«بیلیگ با» از جمهوری خلق چین، «اسپیرو رادولوویچ» از جمهوری صربستان، «جیتت کاستانا» از جمهوری اندونزی، «باقر همتی» از جمهوری اسلامی ایران، «ولادیمیر کازانفسکی» از اوکراین. 

در این مراسم از بهمن عبدی، سامان ترابی و علیرضا پاکدل داوران این دوره از دوسالانه کارتون کتاب نیز تقدیر و کتاب چهارمین دوسالانه کارتن کتاب رونمایی شد.
چهارمین دوره دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب با موضوعات «کتاب و شهر»، «کتاب و زندگی»، «کتاب و خانواده»، «کتاب و کودک»، «کتاب و کتابخانه»، «کتاب و کتابدار»، «کتاب و رسانه» و «کتاب و آینده یا امید» برگزار شد. 

در چهارمین دوره جشنواره کارتون کتاب بنا بر انتظار، شاهد حضور هنرمندانی برجسته از ۷۳ کشور جهان بودیم که بیشترین شرکت کنندگان خارجی به ترتیب از کشورهای ترکیه ۸۰ نفر، اندونزی ۵۴ نفر و چین ۳۹ نفر و برزیل با ۳۱ نفر بودند.
در مجموع ۷۳۳ هنرمند در این دوره شرکت کرده و دو هزار و ۴۹ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که این آثار از ۲۳۷ هنرمند ایرانی و ۴۹۶ هنرمند خارجی بود.
بسیاری از چهره های شاخص عرصه کارتون از جمله «میخاییل کنتوریوس» بهترین کاریکاتوریست ۲۰۱۸ اروپا از یونان در این جشنواره شرکت کردند. 

داوری بخش داخلی این دوره از جشنواره را سامان ترابی و علیرضا پاکدل نفرات اول دو سالانه دوم و سوم و بهمن عبدی و داوری بخش آثار خارجی را «میخائیل زلاتکوفسکی» از روسیه و «هیکابی دمیرچی» از ترکیه عهده دار بودند.

نخستین دوره این دوسالانه در سال ۱۳۸۹، ‌با حضور کارتونیست‌هایی از ۵۳ کشور برگزار شد و دومین دوسالانه کارتون کتاب در سال ۱۳۹۳ با ارسال ۱۳۴۸ اثر از ۴۶۸ هنرمند کارتونیست از ۶۴ کشور و سومین دوسالانه در سال ۱۳۹۵ با ارسال بیش از دو هزار و ۱۰۰ اثر از ۷۸۳ هنرمند کارتونیست ۷۴ کشور به دبیرخانه جشنواره، برگزار شد. 

Visits: 11

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا