فراخوانفراخوان نگارگری

بزرگداشت سلطان محمد تبریزی در جشنواره ملی نگارگری

بزرگداشت سلطان محمد تبریزی در جشنواره ملی نگارگری لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=5782 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام :  @AsarArtAtelier 👆
بزرگداشت سلطان محمد تبریزی در جشنواره ملی نگارگری | دوسالانه نگارگری تبریز اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

بزرگداشت سلطان محمد تبریزی در جشنواره ملی نگارگری | به گزارش آتلیه اثرهنری به نقل از هنرآنلاین جشنواره ملی نگارگری (دوسالانه تبریز) با محوریت بزرگداشت سلطان محمد تبریزی برگزار می‌شود. انجمن نگارگران آذربایجان شرقی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و دانشگاه هنر اسلامی تبریز جهت نکوداشت و معرفی هرچه بیشتر این استاد بی‌بدیل و پیروان او و همچنین بسترسازی هرچه بیشتر برای رشد و شکوفایی هنر نگارگری جشنواره ملی نگارگری با محوریت بزرگداشت سلطان محمد تبریزی را اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ برگزار می‌کند.

بررسی نقش و جایگاه نگارگری مکتب تبریز دوم در نگارگری ایران، نقش و جایگاه سلطان محمد تبریزی و پیروان مکتب او در نگارگری ایرانی، شناساندن بیشتر آثار مکتب نگارگری تبریز دوم، بررسی تاثیر مکتب نگارگری تبریز دوم بر دیگر مکاتب نگارگری، شناسائی و معرفی آثار خالقانه و ایده‌های نو در نگارگری، بسترسازی و حمایت مناسب جهت رشد و تعالی نگارگران و ایجاد فضای گفتگو و تبادل نظر بین هنرمندان نگارگر ، اهداف کلی هستند که برای این جشنواره تبیین شده است.

در بخشی از متن فراخوان این رویداد آمده است: آنچه امروزه تحت عنوان “نگارگری تبریز” می‌شناسیم برآیند چندین مکتب نقاشی ایرانی است که در تبریز شکل گرفت، مکاتب نقاشی دوره‌های ایلخانی، جالیری، ترکمانی و صفوی در تبریز نمونه بارزی از این فرآیند به شمار می‌آید. در سالهای اخیر تلاش‌هایی در جهت شناساندن اساتید و نخبگان مکاتب نگارگری کشور به انجام رسیده است اما در این میان مکتب تبریز دوم به عنوان یکی از تاثیرگذارترین مکتب نگارگری از عصر صفوی تا دوران معاصر قابل پیگیری است. یکی از نام آوران این مکتب سلطان محمد تبریزی است که متاسفانه تا کنون آنچنان که در شان و جایگاه چنین استاد بی بدیل و صاحب مکتب باشد پرداخت نشده است. در این راستا نگارگری مکتب تبریز دوم تحول و حرکتی بر نقاشی کشورهای خاور نزدیک بوجود آورد و آن به دلیل نقش بزرگ و سازنده سلطان محمد بوده است و پرداختن به نقش و جایگاه ایشان در روند تکامل نگارگری ایرانی الزام و ضروری به نظر می‌رسد.

بخش نمایشگاهی این جشنواره در چند قسمت شامل نگارگری، تذهیب، گل و مرغ، تشعیر، مثنی سازی (از آثار نگارگری مکتب تبریز دوم) برگزار می‌شود.

در بخش پایان نامه‌های برتر نیز توسط هیئت داوران پنج پایان‌نامه برتر در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در حوزه‌های نگارگری مکتب تبریز دوم، نگارگری، تذهیب و تشعیر انتخاب شده و به برگزیدگان جایزه نقدی به همراه لوح تقدیر وتندیس جشنواره اهدا خواهد شد.

آخرین مهلت ارسال تصاویر آثار هنری از طریق سایت ۱۵ فروردین ماه ۱۳۹۸ است و نمایشگاه آثار منتخب ۷ تا ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ برگزار می‌شود. هنرمندان برای ثبت نام و شرکت در جشنواره می توانند به این نشانی https://azarsh.farhang.gov.ir/fa/fairandfestival/negharghari مراجعه کنند.

دانلود فایل فراخوان

Visits: 57

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا