اخبار هنرهای تجسمیفراخوان گرافیک

در اختتامیه هفته گرافیک چه گذشت؟

در اختتامیه هفته گرافیک چه گذشت؟ لینک : https://asarart.ir/Atelier?p=6048 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام :  @AsarArtAtelier 👆
در اختتامیه هفته گرافیک چه گذشت؟ | مراسم اختتامیه هفته گرافیک ایران همزمان با آئین گشایش نمایشگاه «خاطرات کاغذی» که مروری بر مجموعه پوسترهای تئاتر دهه ۵۰ شمسی و دهه ۷۰ میلادی است، امروز جمعه، سیزدهم اردیبهشت با حضور چهره‌هایی چون رضا بابک، پرویز پورحسینی، سید احمد محیط طباطبایی، قباد شیوا، محمود بصیری، عزت‌الله زمانی‌فر، رضا بنفشه‌خواه و… در موزه گرافیک ایران برگزار شد.

در اختتامیه هفته گرافیک چه گذشت؟ | به گزارش آتلیه اثرهنری به نقل از ایسنا، این مجموعه توسط پرویز پورحسینی (بازیگر سینما و تئاتر) و رضا بابک (بازیگر سینما و تئاتر) و با همکاری ابراهیم حقیقی (طراح گرافیک) و مجید بلوچ (طراح گرافیک) جمع‌آوری شده است.
نمایشگاه «خاطرات کاغذی» به مدت یک ماه در موزه گرافیک ایران برای علاقه‌مندان دایر است.

در ابتدای این برنامه قباد شیوا – طراح گرافیک- با بیان این‌که نمی‌داند باید درباره چه صحبت کند، گفت: تا آنجایی که به من گفته‌اند باید درباره گرافیک لهستان صحبت کنم. گرافیک جزو هنرهای اصلی لهستان است. دنیا از طریق لهستان وارد گرافیک شد. دانشجو که بودیم هر سال جشنواره گرافیک در لهستان برگزار می‌شد. ما همیشه دوست داشتیم به آن جشنواره‌ها برویم. لهستان گهواره پوستر تئاتر است. سنت آن‌ها کار گرافیک است، همان‌طور که ما مینیاتور را داریم.
او ادامه داد: بعد از مدتی اثری را به جشنواره فرستادم و به یکی از جشنواره‌ها دعوت شدم. کارم را در آن نمایشگاه دیدم و خیلی خوشحال شدم و جایزه گرفتم. آقای مثقالی هم جایزه گرفت که جایزه او را به دستش رساندم. اگر لهستان نبود گرافیک فرهنگی نداشتیم و الآن فقط تجاری بود. گرافیکی که نگاه هنری دارد از لهستان شروع شده است.
این هنرمند در ادامه گفت که یک مجموعه اصل کارهایش را به موزه اهدا خواهد کرد.

او اضافه کرد: به شخصه خوشحالم که قبل از ترک کردن دنیا ریشه‌هایی از گرافیک به وجود آمده و مردم به ارزش‌های هنری توجه می‌کنند. امیدوارم توجه در نسل‌های آینده بیشتر شود. به شخصه برای شناساندن گرافیک ایرانی به دنیا تلاش کرده‌ام.

همچنین پورحسینی بیان کرد: آقای ابراهیم حقیقی به من پیام داد که می‌خواهیم به خانه تو بیاییم و پوسترهایت را بدزدیم.

او همچنین گفت: تعدادی از پوسترهای نمایش‌های ایرانی را ندارند. زمانی که ما تئاتر کار می‌کردیم فیلم گرفته نمی‌شد و تنها عکس و پوستر از آن‌ها گرفته می‌شد. این پوسترها را یکی یکی از فستیوال‌های مختلف جمع کرده‌ام. من هنوز پوسترها را اهدا نکرده‌ام. تنها ایرانی‌ها را داده‌ام و خارجی‌ها پوسترهای نفیسی هستند خودشان برای خودشان می‌گویند من اهدا کرده‌ام فقط دادم نمایش دهند چهار روز دیگر می‌میرم و معلوم نیست دست کی می‌افتند.
او ادامه داد: خارجی‌ها از سالن‌های تئاتر و سینماهایشان به خوبی مراقبت می‌کنند ولی مهمترین سینماهای ما الآن انبار داروخانه هستند. من هم می‌دانستم چیزی از تئاتر ما نمی‌ماند پوسترها را جمع کردم.
محسن سلیمانی عضو هیأت‌مدیره انجمن گرافیک نیز عنوان کرد: من هم آمادگی صحبت نداشتم. هفته‌ای که گذشت واقعاً هفته گرافیک بود و رویدادهای مهمی رخ داد. زحمت زیادی برای آن کشیده شد. در این رویداد حمایت‌های زیادی شد و نشست‌های زیادی صورت گرفت.

او در ادامه از حامیان رویدادهای هفته گرافیک تشکر کرد.

سلیمانی همچنین بیان کرد: آقای پورحسینی! بهترین جا برای نگهداری پوسترهای شما موزه گرافیک است. باز هم تصمیم با شماست که کارها به اسم شما در موزه نگه‌داری شود.
پورحسینی هم گفت که، باید به او قول دهند آثار را در خانه هنرمندان نیز نمایش دهند سپس به موزه بیاورند.

در پایان زهرا پاشایی – گرافیست – از افرادی که در هفته گرافیک به آن‌ها کمک کرده بودند، تشکر کرد.

Visits: 8

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا