اطلاع‌رسانیفراخوان گرافیک

نظرخواهی از طراحان گرافیک برای تعرفه سال ۹۸

نظرخواهی از طراحان گرافیک برای تعرفه سال 98 لینک : https://asarart.ir/Atelier?p=6272 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام :  @AsarArtAtelier 👆
نظرخواهی از طراحان گرافیک برای تعرفه سال ۹۸

نظرخواهی از طراحان گرافیک برای تعرفه سال ۹۸ | به گزارش آتلیه اثرهنری تعرفه خدمات گرافیکی سال ۹۸، بر خلاف سال‌های گذشته که از طرف کمیته تعیین تعرفه انجمن صنفی و با نظر کارشناسان عرصه گرافیک تعیین و ارائه می‌شد، امسال با یک نظرسنجی و همه‌پرسی عمومی از طراحان گرافیک سراسر کشور مشخص خواهد شد.

این روش برای اولین بار است که در قالب همه‌پرسی انجام می‌شود و روند خوبی است چرا که در سالهای قبل با اینکه تعرفه‌های مشخص شده به نفع طراحان گرافیک بود ولی در اکثر موارد طراحان گرافیک قادر به اجرای آن نبودند و البته سفارش دهنده‌ نیز تمایلی به بستن قرارداد با همچین تعرفه‌ای را نداشت و باعث ایجاد بازار کاذب در میان افراد سودجو و درنهایت از دست رفتن سفارش برای طراحان گرافیک را در پی داشت.

باید توجه داشت که مقصر این مسئله (عدم تمایل سفارش دهنده، عدم توانایی طراحان گرافیک در اجرای تعرفه و به وجود آمدن بازار کاذب) فقط تعرفه انجمن صنفی نیست چرا انجمن صنفی تمام تلاشش، بالا بردن ارزش یک اثر گرافیکی و کیفیت زندگی طراح گرافیک است. بزرگترین مانع اجرای این تعرفه عدم همبستگی طراحان در اجرای یک قانون صنفی، نبودن قانون اجرایی قابل اعتنای صنفی در زمینه گرافیک و تبلیغات و عدم برخورد با متخلفان و بازار کاذب، باید دانست.

با وجود تمام مشکلات، طراحان گرافیک راه خود را به تنهایی و با آزمون خطا و گاهی نیز با از دست دادن چند پروژه باز می‌کنند و پیش‌ می‌روند. حال، انجمن صنفی با توجه به رویکرد جدیدی که در تعامل با اعضای فعال و بالقوه(تمایل به عضویت دارند ولی به هر دلیلی نمی‌توانند) ایجاد کرده، با ارائه نظر‌خواهی گسترده سعی در ارائه راهکاری برای حل مشکل و تعیین یک تعرفه قابل اجرا و مناسب شرایط اقتصادی فعلی ایران دارد. شایان ذکر است انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، بعد از انتخابات اخیر خود رویکرد متفاوت نسبت به سالهای قبل اتخاذ کرده که امیدوارم ادامه دار باشد.

لازم به ذکر است هویت شرکت‌کنندگان در این فرایند اهمیتی ندارد و طراحان گرافیک در هر سطحی و از کل کشور می‌توانند شرکت کرده و تجربه خود از دنیای حقیقی بازار گرافیک را به اشتراک بگذارند.

برای شرکت در نظرسنجی کلیک کنید

Visits: 203

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا