اخبار هنرهای تجسمی

پنجاه و هشتمین بینال ونیز از نگاه هنرمند منتخب ایران

پنجاه و هشتمین بینال ونیز از نگاه هنرمند منتخب ایران لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=6357 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام :  @AsarArtAtelier 👆
پنجاه و هشتمین بینال ونیز از نگاه هنرمند منتخب ایران | سمیرا علیخانزاده، هنرمند منتخب ایران در پنجاه و هشتمین بینال ونیز، غرفه کشورهای سوئیس، بلژیک، سنگاپور، هند و لوکزامبورگ را از جمله غرفه‌های جالب توجه این دوسالانه معرفی کرد.

پنجاه و هشتمین بینال ونیز از نگاه هنرمند منتخب ایران | به گزارش آتلیه اثرهنری به نقل از ایسنا، سمیرا علیخانزاده، یکی از هنرمندان منتخب ایران در پنجاه و هشتمین بینال ونیز درباره حضورش در این دوره از این رویداد هنری، می‌گوید: در این دوره ۹۰ کشور با آثاری از هنرمندان خود شرکت کرده بودند که مثل هر دوره، علاوه بر ارائه آثارشان در غرفه‌های جداگانه خود، تعدادی از آثار نیز به انتخاب کیوریتور بینال و بر مبنای تم منتخب بینال در کنار هم به نمایش درآمده بود.

او یادآور می‌شود: در این دوره آثار بسیار متفاوت و متنوعی از هنر معاصر دنیا عرضه شده بود که به نوعی جمع‌بندی اتفاقات هنری دو سال گذشته دنیا محسوب می‌شود. با توجه به وسعت این بینال که فرصتی یک هفته‌ای برای دیدن کل آثار ارائه‌شده می‌طلبد، امکان بازدید همه آثار برایم فراهم نشد و بیشتر در غرفه ایران حضور داشتم؛ اما با این حال از آثار برخی کشورها دیدن کردم که پاویون بلژیک، سوئیس، لوکزامبورگ، سنگاپور و هند بسیار جالب و خوب بود و توجهم را جلب کرد و غرفه لیتوانی که با پرفورمنسی جالب توجه، شیر طلای بیینال ونیز را دریافت کرد، به دلیل ازدحام جمعیت و صف طولانی بازدیدکنندگان، موفق به دیدن آن نشدم.

این هنرمند همچنین درباره موقعیت غرفه ایران در این دوره، می‌گوید: غرفه ایران از نظر موقعیت قرارگیری و دسترسی و همچنین وسعتی که در اختیار دارد، بسیار خوب و مناسب چیدمان حرفه‌ای آثار هنری است. سایت «آرت نیوز پیپر» نیز غرفه ایران را جزو شش غرفه‌ای که باید حتماً در این دوره از بیینال دید، معرفی کرده است که در جلب توجه بازدیدکنندگان بسیار تأثیرگذار بوده است.

علیخانزاده بیان می‌کند: من علاوه بر امسال، دو دوره دیگر از آثار این بینال بازدید کرده بودم. چهار سال پیش، ایران آثاری از ۴۰ هنرمند عرضه کرده بود که علاوه بر هنرمندان ایرانی آثاری از هنرمندان دیگر کشورها در حوزه تمدنی ایران قدیم را نیز دربرمی‌گرفت که بیشتر شبیه یک نمایشگاه گروهی بود. در دوره دیگر آثار دو زن هنرمند، بیتا فیاضی و ماندانا مقدم به نمایش درآمده بود که نمایشگاه خوبی بود و در این دوره نیز فضای بسیار خوبی در اختیار ایران قرار گرفته است که فکر می‌کنم با توجه به اعلام نظر سایت «آرت نیوز پیپر» نیز بازدیدکننده بیشتری خواهد داشت.

او همچنین درباره چگونگی انتخاب هنرمندان برای بینال ونیز، توضیح می‌دهد: به نظر من امسال، مناسب‌ترین شیوه انتخاب هنرمندان به کار گرفته شد؛ چراکه با همفکری گالری‌داران، منتقدان، مدرسان، هنرمندان و کیوریتورها انتخاب نهایی صورت گرفت که در حقیقت، جمع‌بندی نظرات اهالی هنر ایران بود و فکر می‌کنم اگر از همین شیوه برای انتخاب هنرمندان دوره بعد استفاده کنند، اتفاق خوبی خواهد بود.

به گزارش ایسنا، پنجاه و هشتمین بینال ونیز با عنوان «باشد که در زمانه جذابی زندگی کنی»، از تاریخ ۲۱ اردیبهشت در ونیز ایتالیا آغاز به کار کرد و تا سوم آذر ماه نیز همچنان برپاست.

ایران در این دوره با آثاری از سمیرا علیخانزاده، رضا لواسانی و علی میرعظیمی و با عنوان «از بودن و سرودن» حضور دارد.

Visits: 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا