اخبار هنرهای تجسمیاخبار هنرهای نمایشیاطلاع‌رسانیتئاتر و نمایش

هنر اردبیل به سوگ «جاوید» نشست

هنر اردبیل به سوگ «جاوید» نشست لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=6599 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام :  @AsarArtAtelier 👆
هنر اردبیل به سوگ «جاوید» نشست | هنر اردبیل امروز در سوگ یوسف جاوید جوان فعالی که سال‌ها در عرصه تئاتر، سینما، رادیو و تلویزیون عشق و هنر پراکنده بود، جامه سیاه پوشید.

هنر اردبیل به سوگ «جاوید» نشست | به گزارش آتلیه اثرهنری به نقل از خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف جاوید جوان فعال بیشتر عرصه‌های هنری، عصر امروز پس از مدت‌ها جدال با بیماری، تسلیم پروردگار جهان شد.

یوسف جاوید (۱۳۵۲-۱۳۹۸)، فرزند اصغر جاوید -پدر سینمای اردبیل- مدت‌ها با بیماری جنگید و امروز روح خود را به هنرمند اعظم سپرد.

وی از جمله هنرمندان معروف، با اخلاق و مردمی اردبیل بود که بیشتر به عنوان بازیگر شناخته می‌شد در حالی که او خود را بیشتر طراح صحنه می‌دانست.

جاوید با فیلم‌سازی و عکاسی به هنر روی آورد، اما با عضویت در انجمن نمایش اردبیل به یک تئاتری تمام‌عیار بدل شد و از آنجا که تئاتر جذابیت‌های بسیاری برایش داشت، وارد همه حیطه‌های این هنر شد و خود را درگیر آن کرد.

وی از بازیگران با استعداد تئاتر، سینما و تلویزیون اردبیل بود، اما در زمینه‌های مختلفی نظیر کارگردانی، طراحی صحنه و لباس، نویسندگی، تصویربرداری و تدوین نیز دست داشت.

در برنامه‌های سیمای اردبیل و فیلم‌ها و سریال‌های شبکه سبلان از جاوید کار‌های ارزشمندی به یادگار مانده که بار‌ها از مراکز تبریز، زنجان و ارومیه نیز پخش شده است؛ وی علاوه بر بازی در بیشتر فیلم‌های پدر، در جُنگ مطرح «ساعت خوش» در دهه هفتاد نیز نقش داشتند.

هنر‌های وی به تئاتر و سینما و تلویزیون محدود نمی‌شد و دیگر گروه‌ها نیز از استعداد وی در زمینه عکاسی، تدارکات، نور و موسیقی بهره‌ها گرفتند.

در بیست و سومین جشنواره تئاتر استان اردبیل بیشترین جایزه به نمایش «تکه‌های دلتنگی» به کارگردانی یوسف جاوید رسید و سال گذشته نیز با اینکه بیماری وجودش را درگیر کرده بود، اما برای نمایش موش از جان و دل مایه گذاشت.

مراسم تشییع جنازه وی ساعت ۱۷ فردا (چهارشنبه ۲۲ خرداد) از مقابل مجتمع فرهنگی و هنری فدک به سمت آرامستان بهشت زهرا برگزار خواهد شد.

Visits: 30

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا