اخباراخبار هنرهای تجسمیفراخوان حجم و مجسمه

آیین پایانی دومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر معاصر برگزار می‌شود

آیین پایانی دومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر معاصر برگزار می‌شود لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=7130 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام :  @AsarArtAtelier 👆
آیین پایانی دومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر معاصر برگزار می‌شود | آیین پایانی، دومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر معاصر عصر دوشنبه ۱۷ تیرماه در عمارت عین الدوله برگزار می‌شود.

آیین پایانی دومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر معاصر برگزار می‌شود | به گزارش آتلیه اثرهنری به نقل از هنرآنلاین، مجتبی موسوی گفت: آیین پایانی دومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر معاصر با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، اعضای شورای شهر تهران، برزین ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، شورای هنری سمپوزیوم مفاخر و جمعی از هنرمندان مجسمه‌ساز ساعت ۱۹ عصر روز دوشنبه ۱۷ تیرماه در عمارت عین الدوله برگزار خواهد شد.

او گفت:دومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر معاصر نیز به روز پایانی رسید، هر چند که فعالیت‌های ما در سازمان زیباسازی شهر تهران برای تامین مجسمه‌های شهر تهران هرگز به پایان نخواهد رسید و بی‌شک از تهران در دهه‌های آتی به عنوان یکی از مهم‌ترین پایتخت‌های خاورمیانه در عرصه مجسمه‌سازی یاد خواهند کرد.

او افزود: در دومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر معاصر ۲۶ هنرمند در طول هفت روز پرتره ۲۶ هنرمند معاصر را ساختند و در آیین پایانی این رویداد از هنرمندان حاضر در این رویداد با اهدای مبلغ ورودی سمپوزیوم و لوح تقدیر، خواهد شد.

به گفته موسوی، پرتره‌های خلق شده در روز پایانی توسط شورای هنری سازمان زیباسازی سمپوزیوم متشکل از مرتضی نعمت اللهی، فرشید مثقالی، سهند حسامیان، کامبیز صبری و صادق تبریزی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و پرتره‌هایی که از سوی شورای هنری پذیرفته شوند، یک هفته پس از پایان سمپوزیوم، برنزی خواهند شد و پس از آن در مکانی که در نظر گرفته شده است، نصب خواهند شد.

معاون هنری سازمان زیباسازی شهر تهران افزود: با توجه به این که پرتره‌سازی در کشور ما از پیشینه کمی برخوردار است و در سمپوزیوم دوم شاهد جوان‌گرایی خاصی بوده‌ایم از این رو اگر از این رویداد ۲۰ مجسمه نیز رای نهایی شورای هنری سازمان را کسب کنند، توانسته‌ایم به اهداف سمپوزیوم دست بیابیم.

او ادامه داد: پس از اختتامیه اگر هر هنرمندی تمایل داشته باشد دوباره روی مجسمه‌اش کار کند، چنین امکانی برایش فراهم خواهد بود. بی‌شک بیشتر مجسمه‌سازان نسبت به کار کردن مجدد روی اثرشان برای رسیدن به نتیجه مطلوب اعلام آمادگی خواهند کرد.

به گفته موسوی، در نخستین دوره سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر ویژه شاعران و نویسندگان، پرتره ۱۵ شاعر ساخته و در حیاط خانه شاعران ایران نصب شد، به زودی نیز سفارش ساخت پرتره چند شاعر برجسته معاصر را به چند مجسمه‌ساز خواهیم داد، تا به مجموعه پرتره‌های مفاخر ادبی که در خانه شاعران ایران نصب شده‌اند اضافه شوند.

معاون هنری سازمان زیباسازی شهر تهران ادامه داد: تهران به مجسمه‌های بی‌شماری نیاز دارد و برگزاری سمپوزیوم‌ها در کنار این که جنبه آموزشی دارد، بیشتر سمبولیک است. از این رو ما نباید انتظار داشته باشیم که ساخت پرتره مفاخر معاصر تنها معطوف به برگزاری سمپوزیوم است. با برگزاری سمپوزیوم تلاش می‌کنیم فضا و امکاناتی را فراهم کنیم که مجسمه‌سازان جوان از تجربیات مجسمه‌سازان باتجربه بهره‌مند شوند.

به گفته موسوی، برگزاری سمپوزیوم در دو دهه اخیر نقش بسزایی در حرفه‌ای شدن مجسمه‌سازان داشته است. به عنوان مثال تا پیش از برگزاری سمپوزیوم مجسمه‌سازی سنگ بدون اغراق تنها شش مجسمه‌ساز حرفه‌ای داشتیم که به صورت تخصصی با سنگ کار می‌کردند، اما امروز بیش از ۷۰ مجسمه‌ساز فعال در این شاخه مجسمه‌سازی داریم که در عرصه بین‌المللی نیز حضور جدی و پررنگ دارند. این نشان می‌دهد که با برگزاری سمپوزیوم مجسمه‌سازی توانسته‌ایم به دستاوردهای خوبی در این عرصه دست یابیم.

Visits: 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا