اخبار هنرهای تجسمیاطلاع‌رسانیفراخوان نقاشی

مهین عظیما نقاش پیشکسوت درگذشت

مهین عظیما نقاش پیشکسوت درگذشت لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=7169 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام :  @AsarArtAtelier 👆
مهین عظیما نقاش پیشکسوت درگذشت | مهین عظیما، هنرمند پیسکسوت نقاش عصر روز سه‌شنبه (۱۸ تیر ماه) پس از تحمل دوره‌ای بیماری درگذشت.

مهین عظیما نقاش پیشکسوت درگذشت | به گزارش آتلیه اثرهنری به نقل از ایسنا گلبرگ برزین، فرزند زنده‌یاد مهین عظیما در گفت‌وگو با ایسنا این خبر را تأیید کرده است. او همچنین اظهار کرد که هم اکنون مراسم تشییع پیکر این هنرمند پیشکسوت در بهشت زهرای تهران در حال برگزاری است.

پیکر زنده‌یاد عظیما در کنار همسرش و مقابل قطعه نام‌آوران به خاک سپرده شده است.

مهین عظیما (متولد آذر ۱۳۰۸) دوازدهمین زن دانشجوی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود و لیسانس نقاشی دارد. او همچنین تاکنون نمایشگاه‌های مختلف انفرادی و گروهی در ایران و کشورهایی مانند بلژیک، فرانسه، یوگسلاوی و ترکیه برپا کرده است.

او در سال ۱۳۴۸ نقاشی پشت شیشه را شروع کرد. ابتدا با رنگ روغن معمولی کار می‌کرد اما بعدها توجهش به اکریلیک جلب شد. عظیما معتقد است: «نقاشی باید در زمان خودش و به شکل تازه ارائه شود. نقاش باید نقاش زمانه خودش باشد و فقط ایده و گوشه‌ای از سبک‌های قدیمی را بگیرد.»

«نقاشی پشت شیشه، کاری مشکل است، زیرا باید برعکس چیزی را که می‌خواهید و می‌بینید، رسم کنید و هر هنرمند نقاشی نمی‌تواند این کار را انجام دهد.»

مهین عظیما

در سال ١٣٨٢ شورای ارزشیابی هنرمندان هنرهای سنتی، مدرک درجه یک هنری (دکتری) به این هنرمند اعطا کرد. مهین عظیما نمایشگاه‌های مختلف انفرادی و گروهی را در ایران و کشورهایی چون بلژیک، فرانسه، یوگسلاوی و ترکیه برپا کرده است و سال ۲۰۰۲ نمایشگاهی از آثار او در دانشگاه هاروارد برگزار شد.

Visits: 59

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا