فراخوانفراخوان عکاسی

فراخوان مسابقه ملی عکس خوشه منتشر شد

فراخوان مسابقه ملی عکس خوشه منتشر شد لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=7212 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام :  @AsarArtAtelier 👆
فراخوان مسابقه ملی عکس خوشه منتشر شد |‌ فراخوان سومین مسابقه ملی عکس خوشه با هدف فرهنگ‌سازی در مصرف و تولید گندم، آرد و نان منتشر شد.

فراخوان مسابقه ملی عکس خوشه منتشر شد | به گزارش آتلیه اثرهنری به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا به نقل از روابط عمومی جشنواره، شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران سومین نمایشگاه ملی عکس خوشه را با موضوع «از مزرعه تا سفره» دی ۱۳۹۸ در «خانه هنرمندان ایران» برگزار می‌کند.

این جشنواره با هدف ایجاد انگیزه و بسترسازی برای تولید آثار هنرمندانه عکاسی با موضوع گندم، آرد، نان و فرآورده‌های وابسته با هدف فرهنگ‌سازی و اصلاح الگوی مصرف نان و کاهش ضایعات برگزار می‌شود و برگزار کننده امیدوار است عکسهایی که به دبیرخانه این مسابقه می‌رسد ضمن پرداخت صادقانه به این موضوع مهم اجتماعی، در نمایش واقعیت‌ها و آگاهی بخشی به جامعه در ارتباط با این موضوع موثر باشد.

-محورهای مسابقه

۱- مزارع گندم (کاشت، داشت، برداشت): در این محور عکسهایی مورد نظر است که در مزارع گندم و مراحل مختلف کاشت، داشت، برداشت ثبت شده باشد.

۲- خرید و فروش، بارگیری، حمل و نقل و نگهداری از گندم: در این محور عکسهایی از شیوه‌ها و مناسبات خرید و فروش، نقل و انتقال، حمل و جابجایی گندم از مزارع تا مراکز خرید و نگهداری مانند سیلوها و نیز شرایط نگهداری آن تا قبل از مصرف مورد نظر است.

۳- تولید، بسته بندی،کیسه گیری و حمل آرد: در این محور توجه برگزارکننده معطوف به کارخانه های تهیه آرد، آسیاب ها و شیوه های صنعتی و سنتی تهیه آرد و بسته بندی آنها برای مصارف گوناگون مانند کیسه گیری جهت مصارف نانوایی و تولید محصولات وابسته به آرد است.

۴- نانوایی‌ها (سنتی، حجیم ونیمه حجیم و صنعتی ): ‪ برگزارکننده امیدوار است در این محور‪ عکس هایی دریافت کند که شیوه ها و شرایط متنوع پخت بهداشتی نان مانند نانوایی ها، کارخانجات صنعتی، تولیدی، و خانگی را توامان به تصویر بکشد‪.

۵- خرید، حمل، نگهداری، مصرف، بهداشت، سفره و ضایعات نان: مرغوبیت تولید، رعایت موارد بهداشتی در نگهداری و عرضه نان، نحوه بسته بندی و چگونگی مصرف آن از جمله مواردی است که مستقیما به کاهش ضایعات و دور ریز نان می انجامد. در این بخش منظور از موارد بهداشتی رعایت بهداشت فردی و محیطی توسط نانواها و در نانوایی‌ها جهت تولید و پخت نان با کیفیت است. طریقه حمل نان با کیسه‌های پلاستیکی یا سفره‌های پارچه‌ای و نوع نگهداری در منزل و طریقه مصرف و سفره و چگونگی برخورد با ضایعات و دور ریز آن در این محور مورد توجه است.

۶- فرآورده‌های گندم مانند ماکارونی، بیسکویت، شیرینی، شکلات، نشاسته و … : تنها محصول گندم، نان نیست. از گندم محصولات گوناگونی به دست می‌آید که منابع غذایی مهمی در جهان امروز به شمار می‌آیند. برگزار کننده به این بخش از تولیدات گندم اهمیت داده و توصیه می کند شرکت کنندگان به این وجه از موضوع توجه نمایند.

-بخش‌های مسابقه

۱- تک عکس (نگاه برگزار کننده در این بخش صرفا مستندگونه و واقع گرایانه بوده و هر گونه دخل و تصرف غیرمنطقی در عکس پذیرفته نیست. آثار این بخش الزاما باید با دوربین عکاسی شده باشد و شرکت کننده میتواند حداکثر ۵ اثر را بارگذاری نماید.)

۲- مجموعه عکس (مجموعه عکس از نگاه برگزار کننده به آثار اطلاق می شود که حاوی اندیشه و تفکر واحد هنرمند برای بیان ایده تصویری در زمینه محورهای مسابقه باشد. در این بخش استفاده از هرگونه تکنیک برای رسیدن به هدف هنرمند آزاد است. ارائه بیانیه (استیتمنت) هنرمند برای مجموعه عکس الزامی است و متن ارسالی باید بیانگر اندیشه و تفکر هنرمند باشد. شرکت کنندگان در این بخش صرفا یک مجموعه ۳ الی ۵ عکسی را می توانند ارسال نمایند.)

۳- تلفن همراه ( آثار این بخش الزاما باید با دوربین تلفن همراه عکاسی شده باشد و شرکت کنندگان حداکثر ۵ اثر خود را می توانند ارسال کنند.)

۴- ویژه زیر پانزده سال (نوجوانان متولد ۱۳۸۳ به بعد میتوانند در این بخش شرکت کرده و حداکثر ۵ اثر خود را ارسال نمایند. شرکت کنندگان در این بخش باید تصویر کارت ملی خود را جهت اثبات شرایط سنی در سایت بارگذاری کنند.)

-جوایز جشنواره

*بخش مجموعه عکس

یک برگزیده: تندیس مسابقه، دیپلم افتخار و مبلغ ۷۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال جایزه نقدی

*بخش تک عکس

نفر اول: تندیس مسابقه، دیپلم افتخار و مبلغ ۴۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال جایزه نقدی

نفر دوم: تندیس مسابقه، دیپلم افتخار و مبلغ ۳۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال جایزه نقدی

نفر سوم: تندیس مسابقه، دیپلم افتخار و مبلغ ۲۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال جایزه نقدی

*بخش تلفن همراه

نفر اول: تندیس مسابقه، دیپلم افتخار و مبلغ ۳۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال جایزه نقدی

نفر دوم: تندیس مسابقه، دیپلم افتخار و مبلغ ۲۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال جایزه نقدی

نفر سوم: تندیس مسابقه، دیپلم افتخار و مبلغ ۱۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال جایزه نقدی

*بخش ویژه زیر پانزده سال

در این بخش به سه برگزیده تندیس مسابقه، دیپلم افتخار و مبلغ ۱۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال جایزه نقدی اهدا می‌شود.

حق التالیف:

به هر اثر راه یافته به جشنواره در بخش تک عکس مبلغ یک میلیون ریال، در بخش مجموعه سه میلیون ریال و در بخش های تلفن همراه و ویژه مبلغ پانصدهزار ریال از سوی دبیرخانه پرداخت خواهد شد.

دبیرخانه جشنواره به منظور ایجاد امکان برای عکاسان جهت تهیه و تولید عکس های مورد نظر در محورهای مسابقه، اقدام به برگزاری تورهایی در سطح ملی و استانی می‌کند که با انتخاب و اعزام گروه‌هایی از عکاسان به مزارع، کارخانجات، سیلوها و مراکز مرتبط، شرایطی فراهم شود تا بتوانند با توجه به محورهای فوق به عکاسی بپردازند. علاقه‌مندان برای اطلاع از شرایط حضور در این تورها و  قوانین شرکت، ثبت‌نام و ارسال عکس می توانند به پایگاه اینترنتی مسابقه به نشانی: www.khooshe.photography مراجعه کنند.

بر پایه تقویم جشنواره، برگزاری تورهای مرتبط جهت عکاسی در بازه مرداد تا آبان ۹۸, دریافت آثار تا ۳۰  آذر 98, داوری  آثار تا 8 دی 98 ، مراسم  اهدا جوایز در 7 بهمن و برگزاری نمایشگاه از تاریخ 4 تا ۱۳ بهمن  98 در خانه هنرمندان ایران است.

عوامل اجرایی این مسابقه عبارتند از: رئیس مسابقه: سید محمد تقی طباطبایی, دبیر مسابقه : داوود شفق, دبیر هنری و دبیر اجرایی: مهدیه خاکی صدیق, دبیر روابط عمومی: رحمان احمدخانی.

داوران جشنواره نیز افشین شاهرودی، حسن غفاری و  مسعود زنده‪روح کرمانی هستند. 

Visits: 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا