اخبار هنرهای تجسمیفراخوان عکاسی

عکاسی در پارک‌های تهران ممنوع نیست

عکاسی در پارک‌های تهران ممنوع نیست لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=7402 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام :  @AsarArtAtelier 👆
عکاسی در پارک‌های تهران ممنوع نیست | جلسه کمیته حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با هیات مدیره انجمن عکاسان ایران برگزار شد.

عکاسی در پارک‌های تهران ممنوع نیست | به گزارش آتلیه اثرهنری به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا، این نشست با حضور ابراهیم امینی رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا و فرزاد هاشمی، حسن غفاری، سعید دستوری، محسن راستانی و بابک برزویه، اعضای هیات مدیره انجمن عکاسان ایران، علی محمد مختاری رییس سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران و نمایندگانی از کمیته حقوقی شورای شهر، مرکز ارتباطات شهرداری تهران برگزار شد.

حسن غفاری در این جلسه گفت: هیات مدیره انجمن عکاسان ایران جلسه ای را با کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران داشت که محور آن خلاهایی است که در قانون برای عکاسی در شهر وجود دارد. واقعیت این است که تاریخ مصور شهر و کشور در حال از بین رفتن است چراکه ممنوعیت‌هایی برای عکاسی در شهر وجود دارد؛ در حالی که بسیاری از فضاهای ممنوعه عکاسی مربوط یک قرن پیش است و لازم است با توجه به شرایط امروز بازنگری شود.امیدواریم این نشست نگرش و بازتعریفی را برای عکاسی ارائه کند.

محسن راستانی نیز در این نشست گفت: عکاسان سند تصویری از جامعه ایرانی تهیه می‌کنند و برای این سند ضوابطی نیاز است اما متاسفانه تعدد مراکز تصمیم گیری ممانعت هایی را برای عکاسان ایجاد می‌کند. پیشنهاد می کنم نماینده ای از عکاسان برای تدوین ضوابط عکاسی حضور داشته باشد و کارگروه مشترکی با حضور نماینده نهادها و و انجمن عکاسان ایران تشکیل و ضوابطی تدوین شود که حقوق شهروندان، عکاسان و نهادها مورد توجه قرار گیرد.

فرزاد هاشمی هم در ادامه این جلسه گفت: درخواست جامعه عکاسی این است که آزادانه در شهر عکاسی کنند و عکاسی مستند اجتماعی در فضای شهر آزاد باشد. نشست های انجمن عکاسان ایران با شورای اسلامی شهر تهران نخستین گام انجمن برای احقاق حقوق شهروندی عکاسان است تا بتوانند آزادانه در شهر عکاسی کنند و در گام های بعدی نشست هایی را با نهادهای دیگر برای امنیت و آزادی عکاسی دنبال خواهیم کرد.

سعید دستوری نیز در ادامه گفت: هنرمند و عکاس اگر امنیت نداشته باشد نمی تواند ذهنیت و ایده خود را در عکس بیان کند و ضرورت دارد فضایی فراهم شود که عکاسان به سهولت در شهر عکاسی کنند. انجمن عکاسان ایران آمادگی دارد در تدوین ضوابط و قوانین عکاسی آزادانه در شهر همکاری کند.

علی محمد مختاری رییس سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران نیز در این جلسه گفت: عکاسی در بوستان ها و پارک های تهران آزاد است و عکاسی در هیچ یک از بوستان ها و پارک های شهر ممنوع نیست.

ابراهیم امینی، رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا نیز در این نشست گفت: عکاس نقش آیینه را دارد با این تفاوت که آیینه همان لحظه را نشان می دهد و عکاس تصویر را در طول تاریخ ثبت می کند و خاطرات یک فرد، خانواده و ملت به کمک عکس منتقل می شود. عکس می تواند نقاط قوت و مشکلات جامعه را منعکس کند و ضرورت دارد که نقاط قوت و ضعف با هم دیده شود.

امینی در ادامه افزود: ما در حوزه مدیریت شهری آمادگی داریم کارگروهی برای عکاسی در شهر تشکیل شود و در صورت لزوم به صورت طرح یا لایحه مقرراتی برای عکاسی در حوزه مدیریت شهری وضع شود و حتی در حوزه ملی نیز برای این موضوع تلاش کنیم. لازم است کارگروهی متشکل از کمیته حقوق شهروندی شورای اسلامی شهر تهران و انجمن عکاسان ایران برای عکاسی در شهر تشکیل شود تا فضایی فراهم شود که عکاسان به سهولت عکاسی کنند و نگرانی ها و ذهنیت هایی که در این زمینه وجود دارد برطرف شود.

Visits: 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا