اخبار هنرهای تجسمیفراخوان پرفورمنسفراخوان هنر مفهومیفراخوان هنرهای جدید

فستیوال پرفورمنس‌آرت “بن‌بست” در گالری علیها

فستیوال پرفورمنس‌آرت "بن‌بست" در گالری علیها لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=7452 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام :  @AsarArtAtelier 👆
فستیوال پرفورمنس‌آرت “بن‌بست” در گالری علیها | اولین فستیوال هنری “بن‌بست” از جمعه ۱۱ مرداد ماه با تمرکز به مدیوم پرفورمنس‌آرت در گالری علیها برگزار خواهد شد.

فستیوال پرفورمنس‌آرت “بن‌بست” در گالری علیها | به گزارش آتلیه اثرهنری به نقل از هنرآنلاین علی فیروزجنگ، مدیر و کیوریتور فستیوال “بُن‌بَست” در گفت‌وگو با هنرآنلاین توضیح داد: فستیوال هنری “بن‌بست” قرار است با تمرکز به هنرهای جدید، فضایی برای معرفی، آموزش و  نمایش مدیوم‌های مختلف این حوزه ایجاد کند.

فیروزجنگ در ادامه افزود: در این فستیوال و بنا بر اهداف از پیش تعیین‌شده آن، سعی خواهد شد به جنبه‌های گوناگونی از هنرهای جدید از جمله معرفی مدیوم‌های مختلف آن به مخاطبان و هنرمندان سایر حوزه‌های هنری، فعالیت‌های آموزشی و فعالیت‌های تحقیقاتی پرداخته شود. اولین دوره این فستیوال با تمرکز بر مدیوم پرفورمنس‌آرت برگزار خواهد شد و دلیل انتخاب این مدیوم برای شروع این فستیوال، فراگیر بودن آن، تعداد بیشتر هنرمندان و وجود فستیوال تخصصی در این حوزه بوده است.

 این مدیر هنری در ادامه گفت: پرفورمنس‌آرت یکی از مدیوم‌های هنری معاصر است که واجد ویژگی‌های بیانی منحصر به فردی در پرداختن به امور مسائل معاصر است. عدم شناخت صحیح از این مدیوم گاه منجر به تولید آثاری شده ‌است که تنها از نام این مدیوم هنری بهره گرفته‌اند؛ یکی از اهدافی که این فستیوال دنبال می‌کند عرضه آثاری است که واجد این ویژگی‌ها باشند. در این دوره از فستیوال، با انتخاب یک کانسپت موضوعی واحد سعی کردم که اجراها از یک وحدت موضوعی برخوردار باشند تا رویکردهای فرمی در قالب مدیوم پرفورمنس آرت با یک موضوع واحد، در هر اجرا قابل بحث باشد. در این دوره و با توجه به شرایط کنونی جامعه و کم رنگ شدن اخلاق و هم چنین اهمیت احساس، موضوع “رابطه” را انتخاب کردم.

علی فیروزجنگ در پایان افزود: در این فستیوال با توجه به وجود رویکردهای آموزشی، کارگاه‌هایی نیز به صورت رایگان برگزار خواهد شد که شرکت‌کنندگان در این کارگاه‌ها در  روز پایانی  این فستیوال در قالب گروه “بن‌بست” با یک اجرای گروهی به صورت عملی این مدیوم را تجربه خواهند کرد.

اولین دوره  فستیوال تجسمی “بن‌بست” با همکاری شرکت فرهنگی هنری سایدا و پلتفرم هنرگردی؛ در گالری “علیها تهران” برگزار خواهد شد. در این فستیوال، ده هنرمند، طی ده روز و در روز مختص خود، هر کدام یک پرفورمنس آرت اجرا خواهند کرد. امیر راد، نسیم احمدپور، مهین صدری، مهدی صدر، علی راضی، پگاه طبسی‌نژاد، پژمان حسینی، یاسر خاسب، علیرضا امین‌مظفری و گروه بن‌بست، از جمله هنرمندان این دوره از فستیوال هستند.

اولین فستیوال “بن بست” از ۱۱ تا ۲۵ مردادماه ۹۸ همه روزه به جز شنبه‌ها، راس ساعت ۱۹ در گالری علیها تهران میزبان علاقه‌مندان به این هنر خواهد بود. در ضمن تمامی اجراها و کارگاه‌ها برای عموم آزاد و رایگان است.

Visits: 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا