اخبار هنرهای تجسمیفراخوان حجم و مجسمهفراخوان سفالمعرفی هنرمند

دومین “هفته‌ پیشکسوتان سفال و سرامیک ایران”

دومین "هفته‌ پیشکسوتان سفال و سرامیک ایران" لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=7634 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام :  @AsarArtAtelier 👆
دومین “هفته‌ پیشکسوتان سفال و سرامیک ایران” با نمایشگاه مروری بر منتخب آثار منیر و محمدمهدی قان‌بیگی برگزار خواهد شد.

دومین “هفته‌ پیشکسوتان سفال و سرامیک ایران” | به گزارش آتلیه اثرهنری به نقل از هنرآنلاین، دومین”هفته‌ پیشکسوتان سفال و سرامیک ایران” با نمایشگاه مروری بر منتخب آثار منیر و محمدمهدی قان‌بیگی، جمعه ۱۸مرداد ۹۸ در گالری زمستان خانه‌ی هنرمندان ایران آغاز می‌شود. این نمایشگاه که به همت انجمن هنرمندان سفالگر و با حمایت و همکاری اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، شامل ۲۵ اثر نقاشی و سرامیک از دوره‌های مختلف کاری این دو هنرمند صاحب‌نام و پیشکسوت ایرانی است.

محمدمهدی قان‌بیگی متولد ۱۳۲۴ دارای کارشناسی نقاشی مدرن از کالج هنری کانتربری در سال ۱۳۵۷ و کارشناسی ارشد تاریخ هنر از مورلی‌کالج لندن در سال ۱۳۵۹ و دارای درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. او سابقه دبیری و داوری در جشنواره‌های مختلف سفال، سرامیک و نقاشی را دارد و از بنیان‌گذاران انجمن هنرمندان سفالگر ایران است.

محمدمهدی قان‌بیگی چندین نمایشگاه انفرادی در داخل و خارج از کشور برگزار کرده است و آثارش در بیش از ۵۰ نمایشگاه گروهی در ایران و خارج از کشور به نمایش درآمده است.

مرضیه کریم‌زاده ترابی (منیرقان بیگی) متولد ۱۳۲۸ فارغ‌التحصیل رشته سرامیک دانشکده کمبل‌بری انگلستان، دارای مدرک درجه ۲ هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گذراندن دوره عکاسی و باتیک در کالج ایلینگ لندن از سوابق تحصیلی او است. منیر قان‌بیگی سال‌ها در دانشگاه الزهرا و دانشکده میراث فرهنگی تدریس ‌کرده است.

گفتنی است، منیر و محمدمهدی قان‌بیگی در پنجاه و چهارمین دوسالانه‌ ونیز با مکعب‌های سفالی نماینده‌ ایران بودند.

شایان ذکر است، “دومین هفته‌ی پیشکسوتان سفال و سرامیک” که مروری است بر آثار منیر و مهدی قان‌بیگی جمعه ۱۸مرداد سال ۹۸ از ساعت ۱۷تا۲۰ در نگارخانه‌ی زمستان خانه‌ی هنرمندان ایران افتتاح می‌شود و تا ۲۹ مردادماه همه‌روزه به‌جز شنبه‌ها در خانه هنرمندان به نشانی خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی، ‌ضلع جنوبی باغ هنر برای بازدید علاقه‌مندان دایر خواهد بود. نخستین هفته‌ی پیشکسوتان سفال و سرامیک شهریورماه سال ۹۷ ، با مرور بر آثار محمدمهدی انوشفر برگزار شده بود.

Visits: 12

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا