فراخوانفراخوان گرافیتیفراخوان گرافیک

فراخوان پنجمین دوسالانه دیوارنگاری شهری تهران

فراخوان پنجمین دوسالانه دیوارنگاری شهری تهران لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=8377 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام :  @AsarArtAtelier 👆

فراخوان پنجمین دوسالانه دیوارنگاری شهری تهران

فراخوان پنجمین دوسالانه دیوارنگاری شهری تهران | به گزارش آتلیه اثرهنری به نقل از روزرنگ سازمان زیباسازی شهر تهران در راستای اهداف و مأموریت های خود و به منظور رشد، توسعه و گسترش هنر شهری و فراهم آوردن فرصت های خلق آثار هنری، ایجاد رقابت سالم بین هنرمندان، تعامل، هم فکری، تبادل تجربیات و ارائه آخرین دستاوردهای هنری در حوزه دیوارنگاری، پنجمین دوسالانه دیوارنگاری شهری تهران را برگزار می کند.

رویکرد:
رویکرد این دوره عبارتست از «هنر، شهروند، محله و خیابان»، رویکردی نو به کیفیت زندگی شهری و پیوند شهروندان به هویت محله و خیابان از طریق خلق آثار هنری.

اهداف:
• دست یابی به ایده های خلاق و نوآوری در دیوارنگاری شهری
• تداوم رویکردهای فرهنگی، ملی و آیینی در قالب ایده های نو
• حمایت و هدایت راهبردی برای دست یافتن به بیانی ممتاز در زمینه دیوارنگاری شهری
• بازیابی هویت فرهنگی و روایت های محله ای در مناطق شهری تهران

سیاست ها:
۱- موضوع آزاد است و از طرح ها و ایده هایی که توصیفی، ارجاعات واقعی و دارای بیان موثر باشند استقبال می شود.
۲- انتخاب دیوار و محل اجرای اثر بر عهده هنرمند است که ضمن معرفی دیوار مناسب ایده پیشنهادی خود را ارائه می کند. مکان یابی صحیح و موقعیت دیداری مناسب دیوار معرفی شده حائز اهمیت است.
۳- ایده پردازی و جانمایی برای دیوارهای محله ها و خیابان های اصلی شهر تهران انجام شود.(دیوارهای مشرف به بزرگراه ها و اتوبان های شهر مدنظر نیست.)
۴- توجه به تراکم عناصر بصری در طرح ها و ایده های پیشنهادی و اجتناب از چیرگی فضاهای خالی حائز اهمیت است.

روش برگزاری:
۱- برپایی نمایشگاه آثار:
– طرح های رسیده به دبیرخانه، توسط شورای انتخاب آثار بررسی و برای شرکت در نمایشگاه دوسالانه انتخاب می شوند؛ نمایشگاه به مدت یک ماه برای بازدید علاقمندان دایر خواهد بود.
– داوری دوسالانه پنجم در دو مرحله انجام می شود، در مرحله اول با رأی هیأت داوران حداکثر ۱۵ طرح منتخب برای اجرا در شهر انتخاب شده و با عقد قرارداد وارد مرحله اجرایی می شود.
– در مرحله دوم، هیأت داوران دوسالانه، پس از بررسی ۱۵ طرح منتخب اجرا شده، ۵ اثر را به عنوان برگزیدگان نهایی دوسالانه معرفی می نماید. انتخاب آثار و داوری نهایی بر اساس کیفیت طرح، جانمایی و کیفیت اجرا انجام می شود.
* درخصوص اجرای سایر آثار راه یافته به نمایشگاه، با نظر شورای هنری نقاشی دیواری و بر اساس نیازها و اولویت ها، توسط معاونت فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی تصمیم گیری خواهد شد.
همزمان با برپایی نمایشگاه، نشست های تخصصی با هدف آسیب شناسی، نقد، بررسی و تحلیل و راهکارهای ارتقای وضعیت دیوارنگاری شهری برگزار خواهد شد.
اطلاعات تکمیلی این بخش در زمان برگزاری منتشر می شود.

Visits: 8

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا