اخبار هنرهای تجسمیفراخوان حجم و مجسمه

مجسمه‌سازان ایرانی در سمپوزیوم بین‌المللی بیروت

مجسمه‌سازان ایرانی در سمپوزیوم بین‌المللی بیروت لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=8495 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام :  @AsarArtAtelier 👆
مجسمه‌سازان ایرانی در سمپوزیوم بین‌المللی بیروت | دومین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی با حضور هنرمندانی از ایران، ایتالیا، مصر و لبنان کار خود را با مراسمی در آمفی تئاتر دانشکده هنر، دانشگاه لبنان آغاز کرد.

مجسمه‌سازان ایرانی در سمپوزیوم بین‌المللی بیروت |‌ به گزارش آتلیه اثرهنری به نقل از ایسنا به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی، «هادی مظفری» مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره حضور ایران در این سمپوزیوم گفت: دانشگاه هنر بیروت از ما دعوت کرد تا در این سمپوزیوم حضور داشته باشیم. ما هم طی رایزنی و مشورت با اساتید حوزه مجسمه با سه هنرمند مجسمه‌ساز محمدرضا ذبیح‌اله‌زاده، شهریار رضایی و مهدی سلحشور در این رویداد شرکت کردیم. 

وی افزود: حضور ایران در کنار هنرمندان ایتالیا، مصر و لبنان علاوه بر معرفی بهتر هنر کشورمان باعث گفت‌وگو و تعامل های هنری است. در چنین رویدادهایی هنرمندان و مخاطبان می‌توانند در کنار یکدیگر به تبادل فرهنگی و هنری بپردازند . هنر ایران، مصر و لبنان نماینده فرهنگ شرق و هنر مجسمه سازی ایتالیا نیز که در طول تاریخ زبانزد بوده به عنوان نماینده غرب در این سمپوزیوم حضور دارند. دومین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی سنگ نیز برای مدعوین و مخاطبان نیز گردشگری هنری را به دنبال خواهد داشت آنها طی دیدار از شهر زیبای بیروت، خلق و پروسه ساخت آثار مجسمه را توسط هنرمندانی از چهار کشور دنیا به تماشا می‌نشینند.

مظفری ادامه داد: دومین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی به همت دانشگاه هنر بیروت با همکاری سفارت ایران در لبنان برگزار شده است.

مجسمه‌سازان ایرانی در سمپوزیوم بین‌المللی بیروت لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=8495 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام : @AsarArtAtelier 👆

همچنین در مراسم گشایش دومین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی، «محمد حسنی الحاج» رئیس دانشکده هنر لبنان گفت: این دانشکده توانسته برای دومین سال پیاپی میزبان مجسمه سازانی از خاستگاه تمدن‌های بزرگ مانند ایران و ایتالیا باشد.هدف ما استفاده از تجربیات کشورهایی است که در این هنر صاحب مهارت و تجربه هستند تا بتوانیم الگوهای مناسبی را به دانشجویان رشته هنر ارائه دهیم.

«عباس خامه یار» رایزن فرهنگی ایران ضمن تشکر  از حسن نیت و میزبانی دانشگاه لبنان به رغم وجود مشکلات اقتصادی در این کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران برای همکاری های علمی و فرهنگی میان دو کشور عزم و اراده قوی دارد.

«مونیکا زکا» مدیر مرکز فرهنگی ایتالیا در لبنان نیز در دیدار با هنرمندان ایرانی، سابقه تمدنی بزرگ و برخورد خوب ایرانیان را ستود.

دومین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی سنگ در بیروت با حضور هنرمندانی از ایران، مصر، ایتالیا و لبنان از یکم اکتبر (۹مهرماه) آغاز و تا ۱۵ اکتبر (۲۳ مهر ماه ) در دانشکده هنر، دانشگاه لبنان ادامه خواهد داشت.

مجسمه‌سازان ایرانی در سمپوزیوم بین‌المللی بیروت لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=8495 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام : @AsarArtAtelier 👆

Visits: 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا