اخبار هنرهای تجسمیفراخوانفراخوان عکاسی

ششمین جشنواره عکاسی نورنگار آغاز به کار کرد

ششمین جشنواره عکاسی نورنگار آغاز به کار کرد  لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=8521 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام :  @AsarArtAtelier 👆
ششمین جشنواره عکاسی نورنگار آغاز به کار کرد | جشنواره عکاسی نورنگار با محوریت قرار دادن دو موضوع «بازار» و «روستا» از امروز آغاز به کار کرد.

ششمین جشنواره عکاسی نورنگار آغاز به کار کرد | به گزارش آتلیه اثرهنری به نقل از ایسنا به نقل از روابط عمومی جشنواره نورنگار، نشست خبری ششمین جشنواره عکس نورنگار امروز، دوشنبه ۱۵ مهر ماه با حضور مسعود افشانی دبیر جشنواره، افشین بختیار، امیرعلی جوادیان، علیرضا کریمی صارمی اساتید عکاسی و داوران جشنواره، اصغر عباسی مدیر اجرایی، محمد فروغی مدیرعامل نورنگار و اهالی رسانه برگزار شد.

افشانی در ابتدا گفت: ما همواره در انتخاب مضامین مسابقه، سعی کردیم از عناوین کلی پرهیز کنیم و به خود عکاسی اهمیت بدهیم. هدف ما فقط برگزاری یک جشنواره نیست تا تعدادی عکس دریافت کنیم و جشنواره تمام شود. بلکه ارتقای هنر عکاسی در بین علاقمندان از اهداف اولیه این جشنواره است.

وی افزود: جشنواره نورنگار یک تعهد فرهنگی است و مجموعه نورنگار خود را متعهد می داند. همانطور که می دانید نورنگار انتفاعی هم نیست و هزینه های برگزاری جشنواره هم می تواند زیاد باشد. ما هر ساله برای جشنواره ورودیه می گرفتیم اما حالا از این رو که اوضاع اقتصادی جامعه چندان خوب نیست و از سوی دیگر برای اینکه انگیزه را بین علاقمندان زیاد کنیم، این وجه را استثنائا امسال حذف کرده‌ایم. این مبلغ آنقدر اندک بود که عامل تصمیم‌گیری در جشنواره به حساب نمی‌آمد و از سوی دیگر جوایز ما هم تغییری پیدا نکرده است.

دبیر جشنواره نورنگار گفت: امسال در دو بخش جشنواره را برگزار می‌کنیم. بخش اصلی به بازارهای سنتی و محلی ایران اختصاص دارد؛ بازارها علاوه بر نقش تجاری که در هر منطقه دارند، خودشان پایگاه فرهنگی هم هستند و فقط از دید تجاری به آنها نگاه نمی‌کنیم.

افشانی بازارها را منشا مطالعات مردم نگاری و قوم نگاری دانست و ادامه داد: بازار و بازارچه های محلی و سنتی که با مشورت داوران برجسته این دوره به عنوان موضوع اصلی انتخاب شده، جای کار بسیاری دارد. برای بخش دوم و جنبی نیز زندگی روستایی را در نظر گرفته ایم.

وی یادآور شد: روستاها فقط به شکل فیزیکی تعریف نمی‌شود و بخش عظیمی از تولیدات کشور در روستاها تامین می شود؛ زندگی عشایری، روستایی و همه چیزی که در این بخش می گنجد در بخش جنبی مدنظر جشنواره نورنگار است.

دبیر جشنواره نورنگار اعلام کرد: دوستان می‌توانند ۸ قطعه عکس ارسال کنند و مجموعه عکس باید با استیتمنت همراه باشد. تک عکس نیز قابل ارسال به جشنواره خواهد بود. بازه زمانی دریافت آثار از فردا آغاز می شود و تا ۳۰ آذر این مهلت ادامه دارد و از دوستان عکاس خواهش داریم عکسهای آرشیوی ارسال نکنند و در نظر داشته باشند فقط در حد تصحیح رنگ و نور می توانند در عکسهایشان دست ببرند.

افشانی با بیان اینکه هدف ما تداوم این جشنواره است، اضافه کرد: برای یک جشنواره عکس در این مقیاس تداوم بسیار مهم است و جشنواره های زیادی را می شناسیم که به دلیل مشکلات مالی نمی توانند تداوم داشته باشند و حفظ تداوم برای یک جشنواره کار مشکلی است و ما خوشبختانه با درایتی که آقای فروغی مدیرعامل نورنگار به خرج داد توانستیم جشنواره را حفظ کنیم و امسال سال ششم آن را پیش رو داریم.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه جشنواره نورنگار در سال‌های بعد هم ادامه پیدا کند و به عنوان یک جشنواره مطرح و شاخص در میان جشنواره های کشور خودش را نشان بدهد، اذعان کرد: هیچ وقت بی نیاز از مشورت با اساتید عکاسی نبودیم و راه ما توسط اساتید این حوزه پیش روی ما گذاشته شده و امیدواریم در این راه قدم های بزرگی داریم. ما آینده عکاسی ایران را روشن می بینیم و معتقدیم جشنواره ها می توانند راهگشا باشند و تعداد بالای جوانانی که در جشنواره ها شرکت می کنند نشان دهنده علاقمندان بسیار عکاسی در ایران است.

افشانی در پایان گفت: جشنواره نورنگار همیشه جوایز قابل توجهی داشته است. انتظار برخی دوستان شرکت کننده نیز پشتیبانی مالی است. این جوایز پیشکش است اما به عنوان حمایت از قشر جوان عکاس در نظر گرفته می شود.

در ادامه فروغی مدیرعامل نورنگار نیز در سخنانی گفت: بنا داریم جشنواره را به سمت بین‌المللی شدن پیش ببریم و جشنواره‌های بین‌المللی دارای ورودیه هستند، اما امسال تصمیم گرفتیم استثنائا ورودیه را حذف کنیم. البته که ورودیه در سال‌های قبل هم اندک بود و عامل اقتصادی برای ما نبود. جایزه هم نسبت به دوره پیشین تغییری نکرده است.

در این نشست همچنین اصغر عباسی (مدیر اجرایی جشنواره) و امیرعلی جوادیان، علیرضا کریمی صارمی و افشین بختیار (داوران جشنواره) سخنانی را مطرح کردند. در پایان این نشست هم پوستر ششمین جشنواره عکس نورنگار برای حاضران به نمایش درآمد.

Visits: 13

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا