فراخوانفراخوان حجم و مجسمه

فراخوان پنجمین دوسالانه دیوارنگاری شهری تهران

فراخوان پنجمین دوسالانه دیوارنگاری شهری تهران لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=8558 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام :  @AsarArtAtelier 👆
فراخوان پنجمین دوسالانه دیوارنگاری شهری تهران |‌ سازمان زیباسازی شهر تهران در راستای اهداف و مأموریت های خود و به منظور رشد، توسعه و گسترش هنر شهری و فراهم آوردن فرصت های خلق آثار هنری، ایجاد رقابت سالم بین هنرمندان، تعامل، هم فکری، تبادل تجربیات و ارائه آخرین دستاوردهای هنری در حوزه دیوارنگاری، پنجمین دوسالانه دیوارنگاری شهری تهران را برگزار می نماید.

فراخوان پنجمین دوسالانه دیوارنگاری شهری تهران |‌به گزارش آتلیه اثرهنری به نقل از گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، رویداد دوسالانه دیوارنگاری تهران به دنبال گردآوری ایده های هنری خلاقانه به منظور انسجام بخشی و معنا دادن به فضاهای شهری است. جایی که زندگی شهروندان شکل می گیرد و نیاز به شکوفایی و نشاط بیشتری دارد تا از طریق رشد آگاهی بصری و درک زیبایی، درنهایت رضایت مندی شهروندان را فراهم آورد.

رویکرد:
رویکرد این دوره عبارتست از «هنر، شهروند، محله و خیابان»، رویکردی نو به کیفیت زندگی شهری و پیوند شهروندان به هویت محله و خیابان از طریق خلق آثار هنری.

اهداف:
• دست یابی به ایده های خلاق و نوآوری در دیوارنگاری شهری
• تداوم رویکردهای فرهنگی، ملی و آیینی در قالب ایده های نو
• حمایت و هدایت راهبردی برای دست یافتن به بیانی ممتاز در زمینه دیوارنگاری شهری
• بازیابی هویت فرهنگی و روایت های محله ای در مناطق شهری تهران

سیاست ها:
۱- موضوع آزاد است و از طرح ها و ایده هایی که توصیفی، ارجاعات واقعی و دارای بیان موثر باشند استقبال می شود.
۲- انتخاب دیوار و محل اجرای اثر بر عهده هنرمند است که ضمن معرفی دیوار مناسب ایده پیشنهادی خود را ارائه می نماید. مکان یابی صحیح و موقعیت دیداری مناسب دیوار معرفی شده حائز اهمیت است.
۳- ایده پردازی و جانمایی برای دیوارهای محله ها و خیابان های اصلی شهر تهران انجام شود.(دیوارهای مشرف به بزرگراه ها و اتوبان های شهر مدنظر نیست.)
۴- توجه به تراکم عناصر بصری در طرح ها و ایده های پیشنهادی و اجتناب از چیرگی فضاهای خالی حائز اهمیت است.

ارکان دوسالانه:
رییس دوسالانه: برزین ضرغامی
شورای سیاست‌گزاری:
مانلی منوچهری، خسرو خسروی، حبیب اله صادقی، محمدرضا فیروزه ای، محمدرضا قربانی اقدم، سید رضا حسینی لاهیجی و سید مجتبی موسوی
دبیرکل: سید مجتبی موسوی
دبیر هنری: خسرو خسروی
دبیر اجرایی: محمدرضا قربانی اقدم
دبیر نشست های تخصصی: بهنام زنگی
اعضای شورای انتخاب آثار:
سیروس آقاخانی، مرتضی احمدوند، کمال طباطبایی، محمدرضا فیروزه ای
اعضای هیأت داوری:
معصومه مظفری، علی ذاکری، مصطفی گودرزی، کیوان عسگری، هادی ضیاء الدینی

روش برگزاری:
۱- برپایی نمایشگاه آثار:
– طرح های رسیده به دبیرخانه، توسط شورای انتخاب آثار بررسی و برای شرکت در نمایشگاه دوسالانه انتخاب می شوند؛ نمایشگاه به مدت یک ماه برای بازدید علاقمندان دایر خواهد بود.
– داوری دوسالانه پنجم در دو مرحله انجام می شود، در مرحله اول با رأی هیأت داوران حداکثر ۱۵ طرح منتخب برای اجرا در شهر انتخاب شده و با عقد قرارداد وارد مرحله اجرایی می شود.
– در مرحله دوم، هیأت داوران دوسالانه، پس از بررسی ۱۵ طرح منتخب اجرا شده، ۵ اثر را به عنوان برگزیدگان نهایی دوسالانه معرفی می نماید. انتخاب آثار و داوری نهایی بر اساس کیفیت طرح ، جانمایی و کیفیت اجرا انجام می شود.
* درخصوص اجرای سایر آثار راه یافته به نمایشگاه، با نظر شورای هنری نقاشی دیواری و بر اساس نیازها و اولویت ها، توسط معاونت فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی تصمیم گیری خواهد شد.
همزمان با برپایی نمایشگاه، نشست های تخصصی با هدف آسیب شناسی، نقد، بررسی و تحلیل و راهکارهای ارتقای وضعیت دیوارنگاری شهری برگزار خواهد شد.
اطلاعات تکمیلی این بخش در زمان برگزاری منتشر می شود.

شرایط و مقررات:
۱- در این رویداد دیوار از سوی سازمان زیباسازی معرفی نخواهد شد و انتخاب دیوار توسط هنرمند صورت می گیرد. اولویت اصلی توجه به محله، بافت اجتماعی، کاربری ها، شیوه زندگی و داستان و روایت های محلی است و از هنرمند محترم انتظار می رود با مطالعه ، آگاهی و با استفاده از شیوه های جدید بیان هنری، ایده ای شایسته را برای نقش بستن بر روی یک دیوار خاص طراحی و ارائه نماید.
۲- هر هنرمند می تواند در مجموع حداکثر ۳ طرح پیشنهادی برای یک الی ۳ دیوار ارائه نماید.
۳- ضروری است تکمیل فرم ثبت نام، فرم توجیه اثر، فرم چیدمان و ارائه آثار کاملا مطابق با فرمت معرفی شده انجام شود.(فرم ها و روش ارسال آثار طی اطلاعیه های آتی بر روی سایت سازمان زیباسازی بارگذاری و اعلام خواهد شد.)
۴- طرح ها نباید پیش از این در رویدادهای دیوارنگاری تصویب و یا اجرا شده باشند.
۵- رعایت کلیه قوانین مربوط به (حق تألیف)، طراحی و اصالت اثر، بر عهده فرستنده آثار بوده و پاسخگویی به کلیه عواقب قانونی آن بر عهده ارائه کنندگان آنها می باشد.
۶- در صورتی که در هریک از مراحل ارائه طرح، کارشناسی و داوری، زمان اجرا ی طرح ها یا پس از آن، عدم اصالت طرحی محرز شود طبق نظر شورای هنری و مدیران مربوطه سازمان زیباسازی اقدامات قانونی صورت خواهد گرفت و ضمن حذف هنرمند از دوسالانه نسبت به همکاری های بعدی با هنرمند مربوطه تصمیم گیری خواهد شد.
۷- پس از اعلام نتایج اولیه در صورت انتخاب شدن طرح، هنرمند منتخب باید فایل لایه باز آن را با فرمت psd با کیفیتdpi ۲۰۰ و در قطع ۵۰×۷۰ سانتیمتر به دبیرخانه رویداد تحویل دهد.
۸- دبیرخانه از پذیرفتن طرح از هنرمندانی که نقص مدارک دارند یا طرح های پیشنهادی خود را خارج از ضوابط و فرمت معرفی شده یا بدون معرفی دیوار ارائه داده باشند معذور است و مسئولیتی در قبال این گونه آثار نخواهد داشت.
۹- به منظور کمک به حفظ محیط زیست و صرفه جویی در مصرف کاغذ، در این دوره از دوسالانه ارائه پرینت حذف شده و هنرمندان صرفا با ارائه فایل تصویری با شرایط ذکر شده طرح های خود را به دبیرخانه ارائه می نمایند

روش ثبت نام و ارسال آثار:
ثبت نام و ارسال آثار به صورت اینترنتی است که شرایط و ضوابط آن طی اطلاعیه های آتی از طریق سایت سازمان زیباسازی اعلام خواهد شد.

گاه شمار فراخوان:
ثبت نام و تحویل آثار: از ۱۰ تا ۳۰ مهرماه ۱۳۹۸
* به هنرمندان محترم توصیه می شود ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول ننمایند.
برگزاری جلسات انتخاب آثار: روزهای ۲۱،۲۲ و ۲۳ آبان ماه
اعلام نتایج: ۴ آذرماه
زمان و محل برگزاری نمایشگاه پس از انتخاب آثار توسط شورای انتخاب، اعلام خواهد شد

جوایز:
به هریک از هنرمندان برگزیده نهایی دوسالانه، جوایزی به شرح زیر اهدا می شود:
– دیپلم افتخار
– تندیس دوسالانه
– یکصد و پنجاه میلیون ریال به صورت نقدی.
به تمامی هنرمندان راه یافته به نمایشگاه، گواهی شرکت در دوسالانه و مبلغ ده میلیون ریال به عنوان هدیه ورودی اهدا می شود.

نشانی دبیرخانه:
پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، خیابان جمالی شرقی، پلاک ۱۷، عمارت عین الدوله، دبیرخانه پنجمین دوسالانه دیوارنگاری شهری تهران
تلفن های دبیرخانه : ۵-۲۲۹۶۹۷۴۲ داخلی های ۱۱۲، ۱۱۳ و ۱۱۴
تلفن های سازمان زیباسازی: ۹۶۰۴۴۳۷۴ – ۹۶۰۴۴۳۷۵

سایت اینترنتی ثبت نام و ارسال آثار: www.muralpainting.zibasazi.ir

Visits: 11

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا