اخبار هنرهای تجسمیفراخوان عکاسی

معرفی نفرات برگزیده سوگواره هنری اربعین

معرفی نفرات برگزیده سوگواره هنری اربعین لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=9502 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام :  @AsarArtAtelier 👆

معرفی نفرات برگزیده سوگواره هنری اربعین

معرفی نفرات برگزیده سوگواره هنری اربعین | به گزارش آتلیه اثرهنری به نقل از ایرنا دبیر دومین سوگواره هنری «اربعین» مسجدالمتقین به خبرنگار ما گفت: دومین سوگواره هنری اربعین در رشته‌های عکس و سفرنامه به همت مسجد المتقین تهران در موضوعات ثبت لحظات و وقایع تأثیرگذار و زیبایی‌های راهپیمایی عظیم اربعین، ثبت تصاویر فعالیت‌های میهمان نوازی و پذیرایی مواکب و پیوند بین ملت ایران و عراق با محوریت شعار #الحسین_ یجمعنا برگزار شد.

سالار شفایی عصر دوشنبه گفت: در مجموع ۱۰۰۰ اثر در دوبخش به سوگواره امسال ارسال شد که نسبت به سال گذشته رشد ۱۰۰درصدی داشته است.
وی اضافه کرد: از ویژگی‌های سوگواره امسال نسبت به سال گذشته دریافت آثار از اقصی نقاط کشور و همچنین دریافت یک اثر از کشور عراق بود که براساس تصمیم مسئولان، بناست از این شرکت کننده عراقی تجلیل ویژه شود. 
دبیر دومین سوگواره هنری «اربعین» مسجدالمتقین با بیان اینکه داوری آثار واصله هم‌اکنون در حال انجام است، گفت: جمعیت تشکیل دهنده هیأت داوران امسال با بهره‌گیری از ظرفیت محل و همچنین ظرفیت‌های بیرونی انتخاب شدند. 

اختتامیه سوگواره هنری اربعین در مسجد المتقین

وی افزود: مراسم اختتامیه این سوگواره، روز پنجشنبه ۲۳ آبان‌ماه مصادف با شب ۱۷ ربیع‌الاول از نماز مغرب و عشاء در مسجد المتقین برگزار خواهد شد وقرار است قرعه‌کشی میان شرکت کنندگان این مراسم برای اهدای کمک هزینه سفر به مشهد مقدس نیز صورت گیرد. 
شفایی تصریح کرد: محله صدر یا درب دوم سابق، در دوران دفاع مقدس ۴۰ شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده که در اربعین امسال طرح زیارت نیابت برای این شهدا برگزار شد و افراد به انتخاب خود نایب‌الزیاره یک شهید شدند و تصاویر حضور خود با عکس شهید را به دبیرخانه ارسال کردند که از این میان نیز افرادی به قید قرعه در روز اختتامیه تجلیل خواهند شد. 
دبیر دومین سوگواره هنری «اربعین» مسجدالمتقین ادامه داد: در روز اختتامیه در مجموع دو بخش ۱۰ نفر برگزیده تقدیر خواهند شد و جوایز نقدی را دریافت خواهند کرد. 
شفایی بیان کرد: احمد محمدی‌فر، دبیر ستاد مرکزی اربعین، حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از میهمانان ویژه این مراسم هستند.

 براساس اعلام روابط عمومی ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، وی عنوان کرد: به مناسبت میلاد پیامبراکرم(ص) و امام جعفر صادق (ع) اجرای سرود و مولودی‌خوانی از دیگر بخش‌های این مراسم خواهد بود. 
دبیر دومین سوگواره هنری «اربعین» مسجدالمتقین با اشاره به اینکه قرار است بخش بین الملل از سال های آینده به این سوگواره افزوده شود، عنوان کرد: این سوگواره به صورت کاملاً مردمی و با کمک خیرین و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مسجد برگزار می شود. 

Visits: 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا