فراخوان تصویرسازیفراخوان نقاشیمعرفی هنرمند

خلق و زندگی کردن؛ درباره تووه یانسون

خلق و زندگی کردن؛ درباره تووه یانسون لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=9634 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام : @AsarArtAtelier 👆

خلق و زندگی کردن؛ درباره تووه یانسون

خلق و زندگی کردن؛ درباره تووه یانسون | به گزارش آتلیه اثرهنری به نقل از هنرگردی تووه یانسون (۱۹۱۴-۲۰۰۱) تصویرگر و نقاش فنلاندی در زندگی و کار استعداد و تطبیق پذیری باورنکردنی را از خود نشان می داد. او زندگی پربار و قابل توجهی را پشت سر گذاشت. غالباً در برابر نگرش های غالب زمانه با قاطعیت و عشق به کار خود، پیش رفت. او به عنوان یک هنرمند تجسمی، نقاشی بود که هنری ماتیس را تحسین می کرد.

به عنوان یک تصویرگر، استفاده  مطمئن و با فضیلت از خط ، او را به یکی از نابغه‌های تصویرگیری در زمانه خود تبدیل کرده است. در نمایشگاه های خود، یانسون نشان داد که شیوه استفاده از تکنیک های مختلفی را به دست آورده است. پرتره ها و به ویژه سلف پرتره ها بخش جالبی از تولید هنری وی را تشکیل می دهند. استقلال در ایده‌پردازی از ارزش های اساسی برای او به شمار می‌رود. بخش بزرگی از نقاشی های یانسون شامل فضاهای داخلی و مناظر است که اقیانوس ها و جزایر در آن نقش اصلی دارند.

خالق مومین ها

نقاشی تووه یانسون و حرفه او به عنوان یک هنرمند برای او شهرت به ارمغان آورده، اما او بیشتر از طریق شخصیت های مشهور مومین در سراسر جهان به شهرت جهانی رسید. او داستانهای مومین را برای بزرگسالان و کودکان نوشت و طراحى کرد. آنها از بسیاری جهات پیچیده هستند و به یک فلسفه کامل زندگی می پردازند. در داستان هاى یانسون، احساسات و تم های متضادى مانند ترس و امنیت، ناشناخته و آشنا همیشه حضور دارند.

هنر تووه یانسون ، منعکس کننده هر انسانی و درک عمیق او از تمایل به ساختن و زندگی است.در پس زمینه اوضاع امروز اروپا و جهان، تصویرگری و داستان های تووه جانسون از هر زمان دیگری اهمیت بیشتری پیدا کرده‌اند. تنوع در کل تولید او جاری بوده است. فعالیت موازی او به عنوان نقاش، تصویرگر، کاریکاتور، نویسنده کارتونیست و خالق شخصیت ها و داستان های مومین بازتاب تنوع انسانی و درک عمیق او از ذات وجودی انسان است.

Visits: 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا