اخبار هنرهای تجسمیاطلاع‌رسانیفراخوان حجم و مجسمهفراخوان نقاشی

ابراهیم معمارزاده، مجسمه ساز پیشکسوت درگذشت

ابراهیم معمارزاده، مجسمه ساز پیشکسوت درگذشت لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=9679 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام :  @AsarArtAtelier 👆
ابراهیم معمارزاده، مجسمه ساز پیشکسوت درگذشت |‌ مجسمه‌ساز و نقاش قدیمی و نام‌آشنای کشورمان ـ ساعاتی پیش به علت کهولت سن در سن ۸۷ سالگی درگذشت.

ابراهیم معمارزاده، مجسمه ساز پیشکسوت درگذشت |‌ به گزارش آتلیه اثرهنری به نقل از هنر‌آنلاین هنرمند پیشکسوت مجسمه‌ساز، ابراهیم معمارزاده طهرانی، در سن ۸۷ سالگی درگذشت. فرزند این هنرمند در گفت‌وگویی با بیان این موضوع گفت: پیش از ظهر دیروز ۲ آذرماه، پدرم بر اثر ایست قلبی درگذشت. ایشان متولد ۱۲ اردیبهشت ۱۳۱۱ بود و تا پیش از این اتفاق، حال عمومی او خوب بود.

معمارزاده فارغ‌التحصیل رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران و فوق‌لیسانس مجسمه‌سازی از دانشگاه بروکسل بلژیک بود. او دارای درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و سابقه تدریس در دانشکده هنرهای زیبا، دانشگاه الزهرا، دانشگاه سوره تهران، دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای تبریز، نیشابور و اصفهان را در سوابق خود داشت و نمایشگاه متعددی در ایران و اروپا برگزار کرد.

اردیبهشت امسال نمایشگاهی از آثار این هنرمند با نام “روشنای بزرگان” که ویژه هنرمندان پیشکسوت و کهنسال است توسط انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران در خانه هنرمندان برگزار شده بود.

مراسم بدرقه پیکر این هنرمند دوشنبه ۴ آذرماه از خانه هنرمندان انجام شده و پیکر این هنرمند در قطعه هنرمندان به خاک سپرده می‌شود.

آثار هنرمند :

Visits: 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا