اخبار هنرهای تجسمیفراخوان حجم و مجسمه

افتتاح یازدهمین سالانه «مجسمه‌های کوچک»

افتتاح یازدهمین سالانه «مجسمه‌های کوچک» لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=9687 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام :  @AsarArtAtelier 👆
افتتاح یازدهمین سالانه «مجسمه‌های کوچک» | هومن سلیمی دبیر یازدهمین نمایشگاه «مجسمه‌های کوچک»، برگزاری این رویداد را فرا انجمنی دانست و در مورد تغییرات این نمایشگاه پس از ۱۰ دوره برگزاری سخن گفت.

افتتاح یازدهمین سالانه «مجسمه‌های کوچک» | به گزارش آتلیه اثرهنری به نقل از مهر، یازدهمین نمایشگاه «مجسمه‌های کوچک» به دبیری هومن سلیمی و با نمایش ۵۴ مجسمه از ۴۶ مجسمه ساز عصر جمعه اول آذرماه در گالری شیرین آغاز به کار کرد.

هومن سلیمی دبیر نمایشگاه «مجسمه‌های کوچک» درباره این نمایشگاه گفت: در برپایی یازدهمین نمایشگاه مجسمه های کوچک فرا انجمنی برخورد کردیم و شاهد حضور هنرمندانی از انجمن‌های دیگر همچون انجمن هنرمندان نقاش و معمار نیز بودیم.

وی درباره تفاوت این نمایشگاه با سالانه‌های قبلی «مجسمه‌های کوچک» بیان کرد: بارزترین نکته سالانه یازدهم در مقایسه با دوره های قبلی این است که برخلاف دوره های پیش که مخاطب در ابتدای ورودش به گالری با پایه مجسمه‌ها مواجه می‌شد اما در نمایشگاه یازدهم، پایه و استندی برای نمایش آثار وجود ندارد و مخاطب به صورت مستقیم آثار را می‌بیند. پس از ۱۰ دوره برگزاری نمایشگاه «مجسمه‌های کوچک» پایه را از زیر مجسمه حذف کردیم.

دبیر نمایشگاه «مجسمه‌های کوچک» تاکید کرد: از تمامی سطوح گالری شیرین استفاده کردیم و گالری شیرین نیز تمامی فضایش را در اختیار ما قرار داد.

وی درباره داوری آثار نیز توضیح داد: در اولین مرحله داوری یازدهمین نمایشگاه «مجسمه‌های کوچک» ۴۳۸ اثر از ۲۴۷ هنرمند به دبیرخانه انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران رسید و تعداد ۱۴۱ اثر که واجد شرایط نمایشگاه بودند، بررسی شدند. بعد از آن، آثار طی دو مرحله؛ مرحله اول از روی سی دی و استیتمنت و مرحله دوم در روز چیدمان آثار توسط کوروش گلناری، بهرنگ صمدزادگان و بهداد لاهوتی داوری شدند.

یازدهمین نمایشگاه سالانه «مجسمه‌های کوچک» به دبیری هومن سلیمی تا روز ۱۳ آذرماه در گالری شیرین به نشانی خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه‌ی سیزدهم، پلاک ۵ برپا خواهد بود.

Visits: 8

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا