فراخوانفراخوان عکاسی

فراخوان مسابقه عکاسی “جاده ابریشم از دیدگاه جوانان”

مسابقه عکاسی “جاده ابریشم از دیدگاه جوانان” به عنوان یک برنامه آموزشی بصری و به منظور آشنایی با میراث فرهنگی مشترک در مسیر جاده ابریشم برگزار می شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از سازمان یونسکو، این مسابقه در چهارچوب برنامه “جاده ابریشم و جوانان” سازمان یونسکو و نیز در راستای اهداف دهه بین المللی تقارب فرهنگها (۲۰۲۲- ۲۰۱۳) اجرا خواهد شد.

«امروزه هنرهای تصویری مهم‌ترین ابزار ارتباطی برای جوانان است. آموزش‌های هنری، در ارتقای آگاهی نسل جوان و درک صحیح چالش‌های ناشی از پدیده جهانی‌شدن، از اهمیت اساسی برخوردار است. هدف این مسابقه عکاسی تشویق جوانان کشورهای حوزه‌ی جاده ابریشم به شناخت میراث مشترک فرهنگی‌شان می‌باشد.

حوزه جاده ابریشم به مناطقی اطلاق می‌شود که در شرق و جنوب شرق آسیا با گذر از آسیای مرکزی، شبه‌قاره هند، استپ‌های روسیه، فلات‌های ایران و آناتولی، شبه‌جزیره عربستان، مناطق غربی و شمال آفریقا میان تانزانیا و مراکش و نیز مناطق شرقی و جنوب اروپا تا ایتالیا، فرانسه و شبه‌جزیره ایبری (اسپانیا و پرتقال) قرار دارند. شناخت این میراث مشترک عامل مهمی برای ارتقا فرهنگ احترام متقابل و نیز فرهنگ صلح پایدار میان اقوام و ملت‌های مختلف ساکن در طول جاده ابریشم است.

علاوه بر این، این مسابقه در نظر دارد عکاسی را به عنوان ابزاری برای بیان دیدگاه‌های مختلف نسبت به میراث مشترک و هویت جمعی اقوام و ملت‌های ساکن مناطق مختلف جاده ابریشم ترویج کند. در این راستا، این مسابقه مشوق جوانان برای استفاده از عکاسی به منظور معرفی اهمیت تاریخی جاده ابریشم است.»

موضوعات:

فرهنگ – بناها و مکان های تاریخی – مناظر طبیعی – مردم

مقررات مسابقه

جوایز

سه برنده در هر رده سنی انتخاب خواهند شد:

برندگان جایگاه اول یک دوربین عکاسی حرفه‌ای (همراه با لنز حرفه‌ای)
برندگان دوم یک دوربین نیمه‌حرفه‌ای
و برندگان سوم یک دوربین دیجیتال (استاندارد)

علاوه بر این، هر شش برنده دو گروه سنی مسابقه به مراسم اهدا جوایز که در تاریخ بیست و یک سپتامبر ۲۰۱۸ در شهر پکن در کشور چین برگزار می‌شود، دعوت خواهند شد. تمام هزینه‌های سفر و شرکت در این مراسم برای برندگان به عهده سازمان یونسکو و بنیاد صلح جهانی چین است. برندگان گروه سنی ۱۴ تا ۱۷ سال با همراهی یکی از والدین خود (یا سرپرست قانونی) در مراسم شرکت خواهند کرد. تمامی هزینه‌های سفر نفر همراه نیز توسط سازمان یونسکو به عهده گرفته خواهد شد.

در پایان مسابقه عکاسی یک نمایشگاه سیار از پنجاه عکس برتر ارائه‌شده در مسابقه ابتدا در شهر پکن و سپس در شهرهای دیگر در طول جاده ابریشم و نیز در دفتر مرکزی سازمان یونسکو در پاریس برگزار خواهند شد.

به منظور ثبت نتایج این مسابقه، پنجاه عکس برتر ارائه‌ شده در آن، در چهارچوب یک آلبوم عکس نفیس منتشر خواهند شد. یک نسخه از این آلبوم عکس به هریک از پنجاه شرکت‌کننده‌ای که عکس‌هایشان در این آلبوم چاپ شده اهداء می‌شود.

مهلت ارسال آثار: ۱۵ جولای ۲۰۱۸ ( ۲۴ تیر ۹۷ )

جهت کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در مسابقه به سایت فراخوان مراجعه نمایید.

Visits: 6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا