اخبار هنرهای تجسمیفراخوان انیمیشن

نامزدهای جوایز انیمیشن «آنی» و انیمشن‌های بلند اسکار ۲۰۲۰ معرفی شدند

نامزدهای جوایز انیمیشن «آنی» و انیمشن‌های بلند اسکار ۲۰۲۰ معرفی شدند لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=9961 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام :  @AsarArtAtelier 👆

نامزدهای جوایز انیمیشن «آنی» و انیمشن‌های بلند اسکار ۲۰۲۰ معرفی شدند

نامزدهای جوایز انیمیشن «آنی» و انیمشن‌های بلند اسکار ۲۰۲۰ معرفی شدند |‌ به گزارش آتلیه اثرهنری به نقل از روزرنگ به نقل از انجمن بین‌المللی انیمیشن و هالیوود ریپورتر نامزد‌های جوایز «آنی» و فیلم‌های بلند انیمیشن «اسکار» نامزد‌های خود را شناختند. که به ترتیب به هر یک از آنها می‌پردازیم.

جایزه انیمیشن «آنی» ۲۰۲۰ :

انجمن بین‌المللی انیمیشن فهرست نامزدهای جوایز سالانه «آنی» را با پیشتازی دو انیمیشن «منجمد ۲» و «لینک گمشده» اعلام کرد.

 در میان نامزدهای جوایز آنی ۲۰۲۰، انیمیشن «منجمد ۲» محصول دیزنی و «لینک گمشده» محصول استودیو لایکا به ترتیب با حضور در ۸ شاخه، بیشترین تعداد نامزدی را به خود اختصاص دادند و انیمیشن «کلاوس» در اولین حضور کمپانی نتفلیکس در این رویداد نیز توانست در هفت شاخه نامزد کسب جایزه شود.

انیمیشن معروف «داستان اسباب بازی ۴» محصول استودیو پیکسار دیزنی و «چگونه اژدهای خود را تربیت کنید: دنیای پنهان» محصول دریم‌ورکس نیز به همراه انیمیشن فرانسوی «من بدنم را از دست دادم» در شش شاخه شانس کسب جایزه دارند.

در شاخه بهترین انیمیشن بلند این جوایز «منجمد ۲» (استودیو انیمیشن والت دیزنی)، «چگونه اژدهای خود را تربیت کنید: دنیای پنهان» (دریم‌ورکس انیمیشن)، «کلاوس» (نتفلیکس)، «لینک گمشده» (لایکا) و «داستان اسباب‌بازی ۴» ( استودیو پیکسار دیزنی) برای کسب جایزه رقابت می‌کنند و در شاخه بهترین انیمیشن مستقل نیز «بونوئل در هزارتوری لاک‌پشت‌ها»،  «من بدنم را از دست دادم»، «مسافرخانه اوکو» و «نده ماندن با تو» به عنوان نامزد کسب جایزه انتخاب شده‌اند.

«جنیفر لی» (منجمد ۲)، «جرمی کلاپین» و «کریس باک» (من بدنم را از دست دادم)، «سرجیو پابلوز» (کلاوس)، «لینک گمشده» (کریس باتلر)، «موکوتو شینکای» (زنده ماندن با تو» نیز به عنوان نامزدهای بهترین انیمیشن بلند معرفی شده‌اند.

در بخش بهترین کاراکتر انیمشن‌های بلند نیز شخصیت‌های «منجمد ۲»، «چگونه اژدهای خود را تربیت کنید: دنیای پنهان»، «کلاوس» و «لینک گمشده» نامزد کسب جایزه شده‌اند و در بخش بهترین موسیقی متن نیز «دور»، «منجمد۲»، «من بدنم را از دست دادم:دنیای پنهان»، «جاسوس‌های پنهان» و «داستان اسباب‌بازی ۴» برای کسب جایزه رقابت می‌کنند.

در مجموع نامزدهای امسال جوایز انی در ۳۲ شاخه شامل انیمیشن بلند، کوتاه، تلویزیونی، واقعیت مجازی و … معرفی شدند. مراسم اعطای جوایز آنی ۲۰۲۰ روز ۲۵ ژانویه در لس‌آنجلس برگزار می‌شود.

انیمیشن‌های بلند اسکار ۲۰۲۰ :

به نقل از هالیوود ریپورتر، ۳۲ فیلم بلند انیمیشن برای شرکت در رقابت اسکار ۲۰۲۰ معرفی شده‌اند و در این میان فیلم «شیر شاه» دیزنی که با کیفیت انیمیشن کامپیوتری، ولی به شکل زنده ساخته شده، برای حضور در این رقابت معرفی نشده است.

از زمان اکران «شیر شاه» از آن به عنوان فیلم انیمیشن یاد شده، ولی انتظار می‌رفت که دیزنی فیلمش را در این بخش وارد رقابت نکند. با این حال این استودیو «داستان اسباب بازی ۴» و «یخ زده ۲» را که هنوز اکران نشده برای این رقابت معرفی کرده است.

بیشتر بدانید : «شیر شاه» پس از ۱۷ سال بار دیگر فاتح گیشه‌های فروش شد + عکس
برای نخستین بار نت‌فلیکس نیز فیلمی را برای اسکار در بخش انیمیشن بلند معرفی کرده که «کلاوس» نخستین تولید انیمیشن بلند این شبکه آنلاین است.
از فیلم‌هایی که در این فهرست جای گرفته‌اند، هنوز چند فیلم اکران هفت روزه خود در لس‌آنجلس را انجام نداده‌اند که در فرصت باقی مانده باید این کار را انجام دهند.
از این میان ۵ نامزد از سوی اعضای آکادمی انتخاب می‌شوند.
فهرست رقبای اسکار امسال شامل این فیلم‌های بلند انیمیشن است:
«نفرت‌انگیز»/ «خانواده آدامز»/ «فیلم انگری بردز ۲»/ «یک روز دیگر از زندگی»/ «دور»/ «بونوئل در هزارتوی لاک‌پشت‌ها»/ «بچه‌های دریا»/ «دیلیلی در پاریس»/ «یخ زده ۲»/ «فونان»/ «خیلی قدیمی‌های گِندی تارتاکوفسکی- داستان‌های وحشی»/ «چگونه اژد‌های خود را آموزش دهیم: جهان پنهان»/ «بدنم را گم کرده‌ام»/ «کلاوس»/ «آخرین داستان»/ «فیلم لگوی ۲: بخش دوم»/ «داستان خارق‌العاده مارونا»/ «لینک گم شده»/ «نه‌ژا»/ «مسافرخانه اوکوکو»/ «پاچاماما»/ «تبلیغ»/ «رِزو»/ «زندگی مخفی حیوانات خانگی ۲»/ «جاسوسان مبدل»/ «پرستو‌های کابل»/ «این کیک باشکوه!»/ «برج»/ «داستان اسباب بازی ۴»/ «آپین و ایپین: خنجر گیبون تنها»/ «با تو در معرض هوا»/ «مار سفید»

Visits: 10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا